نوشته شده توسط : جعفر

آیا خوانایی یک محتوا روی رتبه بندی آن در سئو تاثیر دارد؟

به نقش خوانایی متن در رتبه بندی سئو و میزان بازدید از یک وب سایت اشاره می‌کنیم. در ادامه به ضرورت خوانایی متن و نکاتی درباره نگارش متن خوانا پرداخته‌ایم

آیا ارزش این را دارد که نوشته‌های خود را به محتوایی خوانا تبدیل کنیم؟ آیا خوانایی متن می‌تواند منجر به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو و بازدید بیشتر از یک وب سایت شود؟ آیا خوانایی متن یک "عامل رتبه بندی" است؟ Yoast، معتقد است که نگارش یک متن به زبان ساده و قابل فهم، می تواند بازدید بیشتری برای سایت شما به ارمغان بیاورد. حتی ابزاری برای کمک به نگارش یک متن خوانا توسعه داده ایم. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا موتورهای جستجو فهم آسان "وب کپی" را دوست دارند، و همچنین نکاتی درباره نگارش آن بیان می کنیم.

 

یک محتوا نویس خوب، منجر به بهبودی تجربه کاربری (UX) می شود!

در بیان ریسک "توضیح واضحات" همین بس که نوشتن محتوایی نامفهوم باعث ایجاد تجربه کاربری بد می‌شود. هیچ کس دوست ندارد چیزی غیر قابل درک، خسته کننده یا پر از کلمات کلیدی بخواند. بنابراین، کلیه محتوای شما باید با هدف تمرکز بر مخاطبان باشد و به آنها اطلاعات مورد نیاز، راه حلی برای مشکل و یا پاسخی به سوال آنها را بدهد.

در درجه اول، شما باید یک محتوای عالی برای بازدیدکنندگان خود بنویسید. این به خوبی با دیدگاهمان در مورد "سئو جامع" جور در می‌آید. اگر فقط متن بنویسید، مردم آن را نمی‌فهمند و به آن‌ها برای آنچه که لازم دارند پیدا کنند کمکی نمی‌کنید. و در نهایت شما با بازدیدکنندگان ناراضی روبرو خواهید شد، که احتمالاً با ورود به سایت شما بلافاصله به گوگل باز می‌گردند. گوگل سیگنال‌های یک کاربر مانند این را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

رتبه بندی خوانایی متن : جستجوی صوتی بیشتر می شود

اگر چه تعداد کمی از مردم از جستجوی صوتی استفاده می کنند، گوگل ( و سایر موتورهای جستجو) روی صوت تمرکز کرده اند. آنها نتایج خود را در یک چیزی که شبیه به صوت است نشان می دهند و رتبه آنها بر حسب نتایجی است که بر اساس چیزی شبیه به صوت سنجیده می شود. واقعیت این است که موتورهای جستجو می خواهند جستجوی صوتی بزرگترین چیز مهمی باشد که باعث می شود خوانایی بسیار مهم باشد.

طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

افرادی که اطلاعات را با جستجوی صوتی جستجو می کنند می توانند اطلاعات طولانی را گوش کنند تا اینکه آن به پایان برسد. اگر لغات استفاده شده در متن سخت باشد در نتیجه فهمیدن آن به صورت صوتی غیر ممکن می شود. گوگل برای متن هایی که نتایج غیر ممکن دارند کار رتبه بندی را انجام نمی دهد. نه در نتایج جستجوی صوتی و نه در نتایج جستجوی نرمال. گوگل محتواهای قابل فهم را ترجیح خواهد داد زیرا گوگل روی جستجوی صوتی تمرکز می کند. گوگل می خواهد جستجوی صوتی دومین چیز مهم برای جستجو باشد. این اتفاق بیفتد یا نه ، برای محتواهای خوانا اهمیت قابل فهم بودن مهم نیست. گوگل به سادگی نتایج جستجو و الگوریتم را تعیین می کند. ما فقط مجبوریم که با آن همراه باشیم. و در این مورد، یک چیز خوب است. نوشتن محتوای خوانا برای خواننده محتوا خیلی خوب است.

طراحی سایت تهران     

موتورهای جستجو از انسان ها تقلید می کنند!

یک زمانی بود که پر کردن متن با کلمات کلیدی کارساز بود. فقط باید کلمات کلیدی را به اندازه کافی در متن ذکر می‌کردیم و گوگل آن را براساس کلمات کلیدی رتبه بندی می‌کرد. دیگر گذشت آن زمان!

خوشبختانه گوگل در شناخت محتوای با کیفیت بهتر شده است. به عنوان مثال، پس از بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل شروع به شناسایی مترادف‌ها کرد. این الگوریتم می‌فهمد که کدام کلمات، موجودیت‌ها و مطالب با یکدیگر مرتبط هستند. علاوه بر این، موتورهای جستجو در پیش بینی آنچه مردم می‌خواهند بخوانند بهتر شده‌اند و از کلمات کلیدی در جستجوی شما، می‌توانند حدس بزنند که در مورد چه چیزی جستجو می‌کنید.

به طور کلی، الگوریتم های گوگل در تلاش هستند تا از انسان تقلید کرده و متن را مانند یک انسان بخوانند. هرچه توانایی گوگل در تقلید از انسان بیشتر، اهمیت خوانایی متن نیز بیشتر.

 هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

خوانایی محتوا برای جستجوی صوتی مهم است

بر طبق نظر Yoast تعداد کسانی که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند رو به فزونی است، بنابراین گوگل و همچنین سایر موتورهای جستجو، روی صوت متمرکزند. آن‌ها نتایج خود را به صورت صوت محور ارائه و رتبه بندی می‌کنند.

افرادی که از طریق جستجوی صوتی به جستجوی اطلاعات می‌پردازند به حجم زیادی از اطلاعات می‌رسند. مثلا یک پاراگراف طولانی را تصور کنید که شامل جملات پیچیده و کلمات دشوار زیادی است، که می‌بایستی به عنوان نتیجه جستجو، با صدای بلند خوانده شود. فهمیدن این‌چنین نتیجه جستجوی صوتی غیر ممکن خواهد بود. گوگل تمایلی به استفاده از این قبیل نتایج ندارد! چه از نظر صوتی و چه در نتایج عادی. گوگل محتوای قابل درک را ترجیح می‌دهد، زیرا جستجوی صوتی در حال رشد است. کم یا زیاد بودن طول محتوا، مشکلی برای خوانایی و قابل فهم بودن آن، ایجاد نمی‌کند. گوگل به سادگی نتایج جستجو و الگوریتم های خودش را دیکته می‌کند. و این ما هستیم که باید با آن کنار بیاییم. و این، چیز خوبیست! نگارش مطالب خوانا برای خواننده نعمت است.

 

چه کارهایی خواندن محتوا را آسان می‌کند؟

چگونه مردم "وب کپی" یک متن خوانا را می‌خوانند؟ بازدیدکنندگان از طریق متن، اسکن می‌کنند، زیرعنوان ها و اولین جملات پاراگراف ها را می خوانند. آنها به دنبال کلمات ربط هستند تا بتوانند نتیجه اصلی یک مقاله را به سرعت درک کنند. کارهایی که گوگل انجام می دهد دقیقا مشابه کارهای یک انسان هنگام خواندن متن است. این بدین معناست که ساختار متن، حتی نحوه نوشتن پاراگراف ها از اهمیت زیادی برخوردار است. جملات اصلی، جمله اول هر پاراگراف، داشتن یک متن با ساختار واضح و منطقی نیز مهم خواهد بود.

 

چگونه یک محتوای خوانا بنویسیم؟

قبل از شروع به نوشتن متن خوانا، به ساختار فکر کنید. قرار است به مخاطب خود چه چیزی گفته و به چه ترتیب بگویید؟ آیا مباحث ترتیب منطقی دارد؟ آیا مخاطبان شما می توانند استدلال ها، مثال ها و پیام های شما را دنبال کنند؟ شاید شما بخواهید محتوای را به سبک هرم وارونه بنویسید!

از جملات کوتاه استفاده کنید، زیرا پردازش جملات طولانی دشوارتر است. سعی کنید از کلمات دشوار در متن استفاده نکنید یا آنها را محدود کنید. همچنین از جملات پیچیده و صدای منفعل استفاده نکنید.

جذاب بنویسید! البته واقعاً سخت است. هرکسی استعداد خلاقانه نوشتن را ندارد. سعی کنید جملات طولانی را با جملات کوتاهتر جایگزین کنید. از مترادف استفاده کنید. از شروع جملات با همان کلمه خودداری کنید.

می دانیم که نگارش متن خوانا سخت است. نوشتن متن ناخوانا اشتباهی است که اغلب شاهد آن هستیم. به خاطر همین ما ابزار آنالیز خوانایی متن را توسعه دادیم. برای مثال، این ابزار، طولانی بودن جملات، استفاده از صدای منفعل و یا طول پاراگراف های شما را بررسی می کند. همچنین برای بهبود متن و حتی بازبینی جملات توصیه هایی برای شما داریم. ما به طور مداوم در حال ویرایش، بروزرسانی و ترجمه این ابزار به زبانهای مختلف هستیم.

طراحی سایت فروشگاهی      

 رتبه بندی خوانایی متن : الگوریتم گوگل بیشتر شبیه انسان می شود

گوگل برای پیش بینی اینکه مردم چه چیزی را می خواهند بخوانند خیلی بهتر شده است. الگوریتم گوگل یک انسان را تقلید می کند. آن تلاش می کند یک متن را مانند یک انسان بخواند. همانطور که گوگل توانایی فهم و جستجوی متون را به روش انسان بیشتر می کند خواسته های خوانایی متون نیز افزایش می یابد.

گوگل به طور فزاینده ای موضوع یک متن را بررسی می کند دقیقاً مانند انسان که موضوع یک متن را بررسی می کند. مردم از طریق متون جستجو می کنند. زیر مجموعه ها را می خوانند و اولین عبارت پاراگراف را می خوانند. مردم بعضی از واژه ها را می خوانند تا به سرعت موضوع متن را متوجه شوند. همه کارهایی که مردم انجام می دهند تا یک متن را بخوانند گوگل نیز انجام می دهد. نحوه نوشتن پاراگراف ها مهم است . اولین عبارت هر پاراگراف مهم است. ساختار روشن و منطقی در متن شما ارزشمند خواهد بود.

بهبود الگوریتم های گوگل و افزایش شباهت درک گوگل به کاربر واقعی

نسبت به سال های گذشته گوگل توانسته در درک آن چیزی که کاربر به دنبال آن می گردد و نمایش نتایج نزدیک تر به آن موضوع جستجو شده، پیشرفت چشم گیری داشته باشد. الگوریتم های گوگل شباهت زیادی به رفتار کاربران واقعی دارند و در تلاش اند یک متن را مثل یک انسان بخوانند. کاربران وقتی می خواهند یک متن را بخوانند معمولا اول سراغ عنوان ها و زیر عنوان ها و جملات اول پاراگراف ها می روند تا با یک نگاه متوجه مضمون کلی متن شوند. گوگل سعی کرده است این رفتار کاربران را تقلید کرده و الگوریتم های خود را بر اساس آن طراحی کند.

از این رو باید بدانید نوع ساختار محتوا، نوع نگارش پاراگراف ها (مخصوصا خط اول پاراگراف ها) و تیتر ها از اهمیت بسیار بالایی برای کاربر و موتور های جستجو برخوردار است.

موتور های جستجویی مثل گوگل همواره از وب سایت ها انتظار دارند محتوایی با کیفیت و کاربردی برای کاربر تولید کنند. دو الگوریتم مهم گوگل یعنی پاندا و مرغ مگس خوار دقیقا روی همین مسئله تمرکز دارند و صفحات سایت ها را از نظر محتوایی با استانداردهای بالایی ارزیابی میکنند. در کنار اینها الگوریتم پیچیده رنک‌برین RankBrain (توسعه یافته بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی) اطلاعات را از این الگوریتم ها دریافت کرده و بر اساس فاکتور های جستجوی معنایی و نوع درخواست کاربر، این اطلاعات را در نتایج جستجو به وی ارائه میکند.

طراحی وب سایت شرکتی

سخن آخر: با صدای بلند بخوانید!

Gary Illyes یک بار توییت کرد که باید متن خود را با صدای بلند بخوانید. اگر خوب خوانده نشود یا عجیب به نظر برسد، احتمالاً رتبه‌ای هم نخواهد داشت.

اگر خوانایی محتوا خود را بهبود ببخشید، رتبه وبسایت شما بلافاصله افزایش نمی‌یابد. اما نوشتن یک محتوای خوانا بخش اساسی از استراتژی سئو است. اگر می خواهید خوانندگان کل متن شما را بخوانند، باید اطمینان حاصل کنید که مطالب شما خواناست. پست هایی که خواندن آنها خوب است قطعاً منجر به بازدید بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر خواهد شد.

شرکت طراحی وب سایت     



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دغددغه کارافرینان کسب وکارها و وب مسترها ی امروزی همگی سئو می باشد سئو کلید موفقیت کسب و کارها بخصوص کسب و کارهای اینترنتی می باشد.
به گفته بیل گیتس اینترنت یک راه بی دردسر برای ارتباط خریداران و مشتری می باشد که کلیه هزینه های داد وستد را از میان بر می دارد.که کلید  موفقیت آن سئو می باشد.
اینترنت به راحتی مرزها و محدودیت های جغرافی را کنار میزند و کسب و کار شما را به دنیا معرفی می کند.
کسب و کارهای زیادی وجود دارند که بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه می شوند و از بین می روند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد و یا شنیده اید. صاحبان وب سایت ها هر روزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند آنها اصول بازاریابی اینتذنتی را نمی دانند. خیلی از آنها فقط به ظاهر سایت اهمیت می دهند. سئو را نمی شناسند. اصول محتوا نویسی را نمی دانند برندینگ شدن با شبکه های اجتماعی را نمی دانند. و حاضر نیستند برای این کارها وقت بگذارند و یا هزینه ای صرف کنند.


کلید موفقیت کسب  کارهای اینترنتی چیست؟


کسب و کارهای موفق در درجه اول باید اعتماد سازی کنند. ارائه مشاوره به مشتری، مشتری مداری، احترام به مشتری و نیازهای او و ارائه محصول و خدمات با کیفیت از راههای کسب اعتماد می باشد.
در دومین مرحله تبلیغات و بازاریابی. استفاده از روش های جدید در امر تبلیغات.


جلب اعتماد مشتری:


1- محتوای ارزشمند و رایگان ارائه دهید.
2- مشتری مطمئن شود می خواهید نیاز او را بر طرف کنید.
3- از دادن پیشنهاد هایی که به نفه مشتری نیسا خود داری کنید.
4- قول چیزی را که ندارید به مشتری ندهید.
5- ثابت قدم باشید
6- به مشتری اعتما کنید.
7- به مشتری گوش کنید.
8- متمای بودن نسبت  به دیگر رقبا.

استفاده از ابزارهای مناسب تبلیغات و بازاریابی


ابزارهای مناسب بازاریابی باید با نوع کسب و کار و سرمایه شما مناسب باشد . سئو ، ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی از جمله این ابزار هستند اما کلید موفقیت تمام تبلیغات سئو می باشد. هرگز به یک روش بسنده نکنید و از تمام ابزارها به درسترین شیوه بهره بگیرید.
به افزایش ترافیک سایت اهمیت بدهید و این کار را با برنامه ریزی و هدفمند انجام دهید. روش افزایش ترافیم همان سئو می باشد.
برای کسب و کار خود به یک بیزینس پلن نیاز دارید. اگر می خواهید سایت شما تبدیل به یک منبع در آمد برای شما شود ریسک کنید و شروع کنید حتی اگر شکست بخورید و ادامه دهید.

منابعی برای مطالعه بیشتر:

1)      http://seowebmaster.blogtez.com/post39.php

2)      http://seo-webdesign.avablog.ir/post/52/SSL+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

3)      http://developer-website.blograz.ir/post/51/SSL+%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D8%9F

4)      http://seo-web-designer.bigsite.ir/post-180353.html

5)      https://seowebmaster.blogsky.com/1399/09/15/post-60/SSL-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f

https://seo77.blogsky.com/1399/09/15/post-42/%d8%a7%d8%b7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-SSL

 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 وقتی نوبت به سئو می رسد، کلمات کلیدی مهم می شوند. به همین دلیل است که کلمات کلیدی برای برآورده کردن نیازهای کاربران، الهام‌بخش تمام محتواها هستند. اما آیا کلمات کلیدی هنوز برای بهینه‌سازی موتور جستجو مهم هستند (SEO

آیا کلمات کلیدی برای گوگل مهم هستند؟

  • پاسخ کوتاه: صددرصد.
  • پاسخ طولانی‌تر: بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید.

سئو کلمات کلیدی چیست؟

سئو کلمات کلیدی از واژه‌های تکی، تا عبارات پیچیده برای اطلاع‌رسانی در مورد محتوای وب سایت جهت افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطبین تان زمانی که چیزی مربوط به برند شما را جستجو می‌کنند از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

هنگامی که به طور موثر تحقیق و بهینه سازی در این رابطه شود، واژه‌های کلیدی سئو به عنوان یک راه ارتباطی برای اتصال مخاطب هدف با وب سایت شما عمل می‌کنند.

 

سئو

 

آیا کلمات کلیدی در سئو همچنان مهم هستند؟

"کلید واژه ها از بین رفته اند"؛ اگر قبلا در این مورد شنیده اید یا اولین بار است که با این مفهوم آشنا می شوید، مهم نیست. باید بدانید که این عبارتی است که همچنان به درون حلقه های سئو مربوط می شود. بیایید با این مفهوم بیشتر آشنا شویم.

تحولات متعددی در دنیای سئو رخ داده که این ادعا را رد میکند، اما چهار نکته اصلی به ذهن خطور می کند.

۱. کلمات کلیدی سفارشی نیستند.

اگر در حوزه سئو تازه‌کار هستید، ممکن است از اینکه بدانید کلمات کلیدی سئو ارگانیک به راحتی در Google Analytics، Adobe Omniture، یا هر پلت فرم تجزیه و تحلیل دیگر قابل‌دسترس هستند، تعجب کنید. با این حال، وقتی در سال ۲۰۱۰  گوگل گام‌هایی برای حذف داده‌های کلیدواژه انجام داد، همه چیز تغییر کرد. در اواخر سال ۲۰۱۱ تا سال بعد، مقدار قابل توجهی از دید کلمات کلیدی ارگانیک سئو از بین رفت.

طولی نکشید که کلید واژه اصلی سئو برای هر سایت غیر قابل دسترس شد. هنگامی که دید کلید واژه سئو  را از دست دادیم، بسیاری از افراد برای تهیه کلمات کلیدی اصلی تلاش های بسیاری کردند.

اما چه چیزی واقعا فرق کرد؟ هر چه باشد، مردم هنوز هم در حال جستجو هستند و گوگل نحوه تفسیر محتوا را تغییر نداده است.  همه ما می دانیم که، "اگر درختی در جنگل بیفتد و هیچ‌کس اطراف آن نباشد تا صدایش را بشنود، آیا می توان گفت که صدایی ایجاد شده است؟"  این دو مشابه یکدیگرند. هیچ چیز فرق نکرد؛ فقط ما نبودیم تا صدای افتادن آن درخت را بشنویم.

نتیجه: کلمات کلیدی از بین نرفته اند. روش قدیمی ردیابی آن‌ها در سئو از بین رفته است.

 

تولید محتوای هدفمند 

 

2.هوش مصنوعی و NLP کلمات کلیدی را منسوخ کرده‌اند.

زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم خود را بازسازی کرد، اعتبار کلمات کلیدی به چالش کشیده شد. الگوریتم مرغ مگس خوار با سریع و دقیق بودن خود، به گوگل كمك كرد هدف جستجو را به ویژه در مورد جستجوهای پیچیده، بهتر بشناسد. گوگل در سال ۲۰۱۵ رتبه‌بندی با هوش مصنوعی (RankBrain) را در ترکیب برای بهبود بیشتر توانایی‌های تشخیص و جستجو ترکیب کرد.

قبل از این، گوگل برای جستجو" کدام پیتزا فروشی در نزدیکی من تحویل غذا دارد؟" به محتوایی متناسب با این عبارت می پرداخت. بعد از رنک برین، گوگل از این کلمات کلیدی سئو به عنوان سیگنال‌های متنی برای یادگیری آنچه کاربر واقعا می‌خواست, استفاده کرد و در حال حاضر غالبا جستجو ها را بازنویسی می‌کند (به عنوان مثال عبارت جستجو شده را به "تحویل پیتزا" بازنویسی می کند).

دانستن اینکه گوگل ممکن است عبارت های مورد جستجو سئو را مورد بازبینی قرار دهد می‌تواند مفید بودن آن‌ها را تعیین کند نه منسوخ بودن آن‌ها را. اما در واقع گوگل از آنچه که گفتیم، باهوش‌تر است. در حقیقت ، از آنجا که گوگل تفاوت های جزئی تر را به صورت دقیق تر می فهمد و با هدف جستجوی واقعی ما هماهنگ است، می توان ادعا کرد که کلمات کلیدی سئو از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

این قطعاً در مورد برت صادق است. در اواخر سال ۲۰۱۹ گوگل با الگوریتم برت سئو به پختگی رسید. در طول سال های قبل از پیدایش آن، برت به دلیل توانایی اش در اجرای موثر بسیاری از محاسبات زبانی، استاندارد صنعت NLP شد.

دیگر روزهایی که گوگل "ایست واژه ها – stop words" را نادیده می‌گیرد، گذشته‌است. در حال حاضر، هر کلمه در جستجوی شما (و ترتیب دقیقی که از هر یک استفاده می‌کنید) برای گوگل و سئو اهمیت دارد. و از آنجا که این واژه ها برای گوگل و سئو مهم است، آیا نباید برای ما مهم باشد؟

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. روش سابق گوگل برای تفسیر آن‌ها از بین رفته است.

 

کلمات کلیدی

 

 جستجوی صوتی، کلمات کلیدی را بی‌فایده ساخته‌است.

از آنجایی که جستجوی صوتی سئو گاه به گاه به عنوان انتخاب اصلی ما برای جستجو بکار برده می شود، بسیار رشد کرده است. بسیاری از افراد در مورد معنا و مفهوم این مدل جستجو و سئو آن، شگفت زده بودند. همه ما می‌دانستیم که سئو جستجوی صوتی بر کلمات کلیدی تاثیر می‌گذارد، اما آیا آن‌ها را از بین می برد؟

ما به واسطه مهارت های تفسیر گوگل و تمایل بیشتر مان به صحبت کردن به جای تایپ کردن، به کاربران صوتی تبدیل شده ایم. در گذشته، اگر می‌خواستیم بدانیم که مثلا همسر اول برد پیت چه کسی بوده، فقط کافی بود "برد پیت" را جستجو کنیم. حال، ما به سادگی به گوگل می‌گوییم که چه می‌خواهیم: "چه کسی همسر اول برد پیت بود؟" یکی از دلایل اصلی این است که، ۱۵ درصد جستجوهای گوگل روزانه یونیک هستند و قبلا توسط هیچ کاربر دیگری سرچ نشده اند.

این یک پیروزی بزرگ برای کاربران و چالشی برای متخصصان سئو است. به عنوان مثال، دانستن اینکه کدام کلید واژه های سئو به ندرت جستجو می شوند، تا کاربران را به سمت شما هدایت کند اندکی سخت است. تنها به این دلیل که جستجو ما ناقص است نمی توان گفت که اهمیت کلمات کلیدی کاهش می‌یابد.

ما کلمات کلیدی مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم.

آیا از طریق جستجوی صوتی می‌توانید اولین آلبوم اسکارلت جوهانسون را بدون آوردن نام او یا نام آلبومش بیابید؟ (اصلا اسکارلت آلبوم دارد؟) گوگل این موضوع را، نه تنها در یک جستجو بلکه بین رشته‌های آن‌ها نیز درک می‌کند. بنابراین، اگر بتوانید چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید، می توانید بگویید که آیا واقعا کلمات کلیدی سئو مهم هستند ؟ البته که بله! این ما را مجبور می‌کند که به عقب برگردیم و به نمای بزرگ‌تری در حوزه جستجو و سئو نگاه کنیم. آنهم به جای آن که هر جستجو را به طور جداگانه بررسی کنیم.

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. ما از تایپ جملات به عنوان تنها روش جستجو استفاده می‌کنیم.

نمونه کارهای تولید محتوا

 

کیورد پلنر (Keyword Planner) ثابت کرد کلمات کلیدی تفاوت چندانی با هم ندارند.

از ابتدای سال ۲۰۱۴ و پس از آن ابزار کیورد پلنر گوگل, گروه بندی کلمات کلیدی سئو برای عبارات مشابه را شروع کرد. به جای نشان دادن کلمه کلیدی (مثلا A  ) که 100 بار در ماه جستجو می شود و کلمه کلیدی A1 که در هر ماه 50 بار جستجو می شود ، آنها را در کنار هم و با عدد 150 نشان می دهد.

گوگل دلیل این کار را اطمینان حاصل کردن متخصصان از اینکه " از کاربران/مخاطبان احتمالی غافل نیستید" و " بتوانید پتانسیل تبلیغات خود را برای جستجوهای مرتبط سئو به حداکثر برسانید" اعلام کرده است. این توضیح به طور حتم نشان می‌دهد که قصد کاربران تفاوت زیادی بین عبارات مرتبط با هم ندارد. به نظر می‌رسد که این حرکت این مفهوم را تقویت می‌کند که موضوعات، و نه فقط کلمات کلیدی، همگی به سئو مربوط می شوند.

با این حال، مشخص نیست که چرا جستجوی گوگل نتایج خود را برای کلمات کلیدی که کیورد پلنر آنها را مترادف با هم تشخیص می‌دهد، بالا می‌برد. در واقع، کیورد پلنر یک ابزار PPC است. البته حتما لازم نیست که یک نظریه پرداز باشید تا بفهمید که PPC چگونه برای گسترش هدف قرار دادن کلمات کلیدی سئو به پرداخت هزینه نیاز دارد.

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. اما معیارهای کلیدی گوگل تغییر کرده اند.

 

کارگاه آموزشی آنلاین تولید محتوا در وب

 

چرا کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند؟

کلمات کلیدی برای متخصصان گوگل به چند دلیل مهم هستند، اما در اینجا دو مورد مهم وجود دارد. کلمات کلیدی به ما نشان می‌دهند که چه هستند و چه چیزی می‌خواهند وهمینطور به ما این امکان را می‌دهد که نیازهایمان را با آنها برآورده کنیم. کلمات کلیدی سئو می‌توانند یک "هدف" ایجاد کنند که بازاریاب‌ها به آن واسطه, محتوا را هدف قرار دهند.

کلمات کلیدی یک نوع سرنخ هستند!

اهمیت کلمات کلیدی در سئو، بیرون از آن قرار دارد! بیایید کلمات کلیدی، رتبه‌بندی‌ها، ترافیک، یا حتی وب سایت تان را برای یک دقیقه فراموش کنیم. اگر احساسات واقعی مشتریان خود را میدانید، چگونه کسب‌وکار تان را به شکلی متفاوت به آنها ارائه می کنید؟ این دیدگاه در استراتژی بازاریابی سئو شما چقدر تاثیر گذار خواهد بود؟

در کتاب "همه دروغ میگویند "، سث استفنز داوید لوییز یافته‌های خود را در مورد روانشناسی رفتار جستجو انسان به اشتراک می‌گذارد. زمانی که در یک گروه متمرکز، یک برآورد و یا پاسخی در توییتر دریافت می‌کنیم، اجازه می دهیم تا آن پاسخ ها روی دیگران تاثیر بگذارد. وقتی در حال جستجو هستیم، چه؟ ترکیب ناشناخته بودن و دسترسی فوری به اطلاعات، راه را برای دیده شدن خالص به آنچه واقعا می‌خواهیم، باز می‌کند.

در اصل، تحقیق کلید واژه سئو یک ابزار تحقیق بازار قدرتمند است که می‌تواند در بسیاری از روش‌های مختلف (و نه فقط محتوای وب سایت) به کار رود. برای بیش‌ترین استفاده از کلمات کلیدی سئو ، شما باید فراتر از صراحت و انتخاب دقیق آنها گام بردارید و همچنین نشانه‌های ضمنی برای رسیدن به هدف واقعی هر کلمه کلیدی سئو را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اجازه دهید به عبارت مورد جستجو [ امن‌ترین گهواره کودک ۲۰۲۰ ] نگاهی بیندازیم:

جستجو دقیق در مقابل ضمنی

اطلاعات دقیق

اطلاعات ضمنی

نگرانی از بابت امنیت کودک

احتمالا پدر و مادر قصد خرید دارند.

انتخاب بیش از یک گهواره

چیزی که باعث می شود نوزاد سالم و ایمن باشد.

مقاله باید مربوط به سال 2020 باشد.

درک استاندارد های ایمنی

   -

در حال تحقیق برای گهواره هستند یا قصد خرید دارند.

-

ممکن است در فرآیند خرید به دنبال دیگر وسایل برای کودک نیز باشند.

-

ایمنی گهواره می تواند مهم تر از هزینه آن یا شکل و فرم ظاهری اش باشد.

-

احتمالا به دنبال لیستی از تخت خواب ها برای نوزاد هستند.

 

 کلمات کلیدی مانند پرسونای مخاطب هستند.

پرسونا ها به عنوان مرکز هدف عمل می‌کنند. نمیتوان بعد از کلمات کلیدی سئو آنها را هدف قرار داد، اما با هدف گرفتن آن‌ها، ما خودمان را برای موفقیت آماده می‌کنیم. اینطور نیست که من فقط بخواهم با خانم های ۵۴ ساله (مشتریان) با نام های خاص, یک هدف بازاریابی را دنبال کنم. اما قرار داشتن در این سطح و فوکوس روی آنها کمک می‌کند تا مطمئن شوم که گروه درستی از مردم را جذب خود میکنم.

در مقابل، اگر تمرکز ندارید و سعی می کنید از همه درخواست خرید کنید، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. این یک تناقض زیبا در سئو است. منحصر بفرد بودن مخاطب هدف تان اغلب به اندازه مخاطب واقعی تان است و برعکس.

این مشابه کلمات کلیدی سئو است. نگاهی سریع به اطلاعات جستجوی گوگل، به شما خواهد گفت که تنها یک کلمه کلیدی سئو واحد وجود ندارد. با این حال، داشتن یک کلمه کلیدی سئو اولیه برای هر صفحه، مسیر صحیح و پرسپکتیو را به شما می‌دهد، تا مخاطبان مناسب را از انبوهی از جستجوهای مرتبط به دست آورید.

 

رایج ترین انواع کلمات کلیدی سئو چیست؟ (با مثال)

کلمات کلیدی را می توان به چند روش برای انواع دلایل طبقه‌بندی و برچسب گذاری کرد. در اینجا رایج‌ترین نوع و نمونه‌هایی از کلمات کلیدی سئو آورده شده است.

کلمات کلیدی حاوی نام برند در مقابل. کلمات کلیدی معمول:

عبارت‌های جستجوی مربوط به یک برند حاوی نام تجاری هستند. این می‌تواند شامل نام‌های تجاری رسمی، علامت اختصاری برچسب دار، نام تبلیغاتی به همراه برند، شرکت‌های مادر و یا هر چیز دیگری با قصد جستجو باشد.

واژه‌های معمول، یا غیر برند، واژه‌های کلیدی سئو دیگری هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. عبارات کلامی اغلب مشکل مشتری یا پیشنهاد کسب ‌و کار شما را توصیف می‌کنند. برخی از کسب و کارها نام‌های غیر متمایزی دارند که می‌تواند این توصیف را مشکل تر کند. واژه‌های مربوط به جستجو براساس نام برند به طور کلی بیش‌ترین ترافیک را به این دلیل به دنبال دارند، که جستجوگر سطح ویژه‌ای از آشنایی تجاری و (اغلب) وابستگی با نام آن برند دارد.

مثال‌ها:

  • کلید واژه مربوط به برند: هیوستون راکتس
  • کلید واژه معمولی: بزرگ‌ترین سازمان بسکتبال در تمام دوره ها

 

آنالیز رایگان سئو

 

کلمات کلیدی اصلی در مقابل کلمات کلیدی خاص

کلمات کلیدی اصلی سئو، لیست اولیه و ابتدایی کلماتی هستند که شما فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را با آنها شروع می‌کنید. آن‌ها به عنوان دانه‌هایی عمل می‌کنند که "گیاه" تان (محتوا) را پرورش می‌دهند تا سایت شما را رشد دهند.

کلمات کلیدی اصلی سئو اغلب به وب سایت شما مربوط می‌شوند، نه کلیه صفحات. کلمات کلیدی سئو صفحات به طور کلی بعدها در فرآیند تحقیق کلید واژه یافت می‌شوند و تنها برای یک صفحه یا مجموعه‌ای از صفحات قابل‌استفاده هستند.

مثال:

  • کلمات کلیدی اصلی: فروشگاه لوازم خانگی
  • کلمات کلیدی مخصوص صفحه سایت: لوازم برقی

کلمات کلیدی هد در مقابل کلمات کلیدی طولانی

آن‌هایی که بیش‌ترین تقاضای جستجو را دارند، اصطلاحا کلمات کلیدی هد سئو نامیده می‌شوند. و بالعکس، آن‌هایی که تقاضای جستجو نسبتا کمی دارند کلمات کلیدی طولانی در نظر گرفته می‌شوند.

چرا؟ زمانی که شما آنها را به یک نمودار تبدیل می‌کنید، کلمات کلیدی هد سئو از نظر تعداد تنزل می‌یابند، در حالی که عبارات مورد جستجو طولانی همیشه پایدار به نظر می رسند. ۱۵ درصد جستجو گوگل روزانه به کلمات جدید و غیرتکراری اختصاص دارد، البته نباید تعجب کرد که اغلب جستجوها با کلمات کلیدی طولانی سئو در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر کلمه مورد نظر حجم جستجو زیادی را به خود اختصاص ندهد. کلمات کلیدی هد سئو و کلمات کلیدی طولانی ویژگی‌های متضاد دارند که در ادامه آورده شده است.

تفاوت های بین کلمات کلیدی هد وکلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی هد

کلمات کلیدی طولانی

حجم جستجوی بالا

حجم جستجوی کم

رقابت بالا

رقابت رتبه‌بندی پایین

تبدیل ترافیک کم

تبدیل ترافیک بالا

تعداد کلمات کم

تعداد کلمات زیاد

برای صفحات سطح بالا بهترین انتخاب است.

برای صفحات سطح پایین انتخاب مناسبی است.

حاوی مفاهیم جستجوی چندگانه

دارای هدف جستجو منفرد

 

اگر تصور کنیم که کاربر به دنبال چیزی است که از نظر جغرافیایی در همان نزدیکی باشد: انتخاب این کلمات کلیدی می‌تواند بسیار ساده باشد، مانند "کتابخانه نزدیک من" یا " اتاقی برای اجاره". مثال:

  • کلمه کلیدی هد: باب دیلن
  • کلمه کلیدی طولانی: پدر یاکوب دیلن کیست؟

کلمات کلیدی اولیه سئو در مقابل کلمات کلیدی ثانویه سئو

این نوع کلمات کلیدی با نام "کلمات کلیدی هدف" یا "کلمات کلیدی اصلی" شناخته می شوند. این عبارات را می توان در بافت کامل سایت یا یک صفحه به کار برد. کلمات کلیدی ثانویه سئو (به نام کلمات کلیدی پشتیبان نیز شناخته می شوند) نیز شامل همه کلمات کلیدی دیگر هستند که شما آنها را هدف‌گیری و یا ترکیب می‌کنید.

در برخی از زمینه‌ها، عبارات ثانویه آن‌هایی هستند که به شدت بهینه‌سازی شده‌اند، اما به عنوان یک اولویت در نظر گرفته نمی‌شوند. در حالات دیگر، کلمات کلیدی ثانویه سئو به صورت پشتیبانی معنایی و یا دنباله عمل می‌کنند تا به شما کمک کنند از کلمات کلیدی اصلی خود بهره بگیرید.

نمونه ای از صفحه محصول کیت اصلاح مردانه:

  • کلمه کلیدی اصلی: کیت اصلاح
  • کلمه کلیدی ثانویه: ماهیانه، تیغ، تست رایگان، سفارشی

 

جایگاه، گام یا کلمات کلیدی سئو مبتنی بر فاز

سئو اغلب توصیه می‌کند که کلمات کلیدی خود را با توجه به یک قیف بازاریابی و یا سفر مشتری دسته‌بندی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که مشتریان را در هر نقطه بحرانی هدف قرار می‌دهید. برخی از مجموعه‌ها نام برند را در نظر میگیرند (به عنوان مثال، آگاهی، ملاحظه، تبدیل، نگهداری)در حالی که دیگران بیشتر مشتری محور هستند (به طور مثال، آگاهی از مسئله، آگاهی از راه حل، آگهی از برند). به طور مشابه، برخی ذهنیت مصرف‌کننده (به عنوان مثال، ناوبری در سایت، دریافت اطلاعات، انجام تبادل)را در نظر می گیرند.

مثال‌ها:

  • آگاهی: ایده های جشن تولد 30 سالگی
  • رسیدگی: نکات مربوط به سفر لاس وگاس
  • تبدیل: بسته‌های پشنهادی پرواز و هتل لاس وگاس
  • حفظ و نگهداری: برنامه وفاداری ماندالای بی

کلمات کلیدی عمومی سئو در برابر کلمات کلیدی محلی سئو

یک کلید واژه محلی سئو بسته به کاربردش، می‌تواند به معنی یکی از این دو چیز باشد:

۱. اسم رستوران مانند "فونیکس"، یا کلمه کلی "رستوران‌ها" یا "چه ساعتی رستوران واتابورگر بسته می شود".

۲. کاربر احتمالا براساس یک منطقه خاص جستجو می کند: به عنوان مثال، " چرا اوکلاهما جوز نام خود را تغییر داد؟" این فرد می‌تواند به عنوان یک کاربر محلی در نظر گرفته شود، چون از کانزاس یا میسوری جستجو را انجام می دهد.

مثال‌ها:

  • کلمه کلیدی محلی: اجاره مکان ۲ خوابه در فونیکس
  • کلمه کلیدی عمومی: ارزش بیمه مستاجران چقدر است؟

 

مشاوره بازاریابی اینترنتی

 

کلمات کلیدی سئو کاربران

به ندرت کسی خود را در طی جستجو به موتور های جستجو معرفی می‌کند. آخرین باری که جستجو کردید را به خاطر بیاورید، آیا چنین چیزی نوشتید؟ "من یک بازاریاب ۲۰ ساله هستم که به دنبال ... هستم." این اتفاق هرگز نمی افتد. با این حال، کاربر می‌تواند در اطلاعات ضمنی جستجو خود کلماتی را وارد کند که حرفه و نیاز او را تعیین می کند.

تقریبا هیچ عبارت مورد جستجو به طور انحصاری توسط یک گروه خاص جستجو نمی‌شود، اما بسیاری از افراد به سمت یک موضوع واحد گرایش دارند. یکی از بهترین روش‌ها سئو برای فهمیدن این که چه کسی جستجو می‌کند، گوگل است. اگر کار گوگل این است که آنچه را کاربر می خواهد به او ارائه دهد ، پس مخاطب مورد نظر برای نتایج برتر باید همان مخاطبی باشد که عبارت مورد نظر خود را برای جستجو وارد می کند. مثال‌ها:

  • بیمار: آیا دیابت ارثی است؟
  • دکتر: ارائه الگوریتم درمان T2DM(مربوط به دیابت)

کلمات کلیدی همیشه سبز در مقابل کلمات کلیدی موضوعی در سئو

کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو یک حجم جستجوی ثابت اما کم در طول زمان دارند. از طرف دیگر، واژه‌های کلیدی موضوعی سئو فصلی بوده (به عنوان مثال، ایده های هدیه روز ولنتاین)، یا پیوسته هستند (مثلا، تیلور سویفت). برخی از کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو می‌تواند به موضوعی تبدیل شود که یک رویداد آن‌ها را از نظر فرهنگی به موضوعی خاص مرتبط می‌سازد، مثل جستجوی نام فردی مشهور بعد از مرگ یا شهری که میزبان جام جهانی است. گوگل اغلب از محتواهایی جدید برای کلیدواژه‌های موضوعی سئو استفاده می‌کند، تا مطالب تازه و نو در اختیار کاربران قرار بگیرد.

مردم‌دوست دارند که محتوای همیشه‌سبز تولید کنند. چون نسبت به زمانی که آن محتوا دیده می شود، سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد. با این حال، رقابت و هزینه اولیه اغلب دارای شیب صعودی یا نزولی اند. در عین حال، کلمات کلیدی موضوعی جذاب در سئو است زیرا هزینه کمتری برای رقابت دارد.

مثال‌ها:

  • کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو: چطور می توان فهمید که بارداریم یا نه.
  • کلمات کلیدی موضوعی سئو: فیلم X در آخر این هفته اکران شد.

بهینه سازی موتور جستجو

 

کلمات کلیدی و کلمات مهم در سئو

اگر برای تمیز کردن خانه و تهیه وسایل مرتبط قصد خرید داشته باشید، معیارهای تان احتمالا این موارد هستند:

هزینه این کار چقدر است؟

آیا آن‌ها از محصولات طبیعی استفاده می‌کنند؟

آیا آن‌ها در زمان‌بندی انعطاف‌پذیر هستند؟

در این مورد، محتوایی که نقشی در تصمیم نهایی تان ایفا می‌کند، پیروز خواهد بود. به طور خلاصه، به جز کلمات کلیدی سئو، کلمات مهم  هم شرایطی برای ایجاد ترافیک موجود و تغییر جهت آن برای کاربر فراهم می کند.

مثال‌ها:

  • کلمات کلیدی در سئو: تهیه کفپوش مناسب برای زیرزمین
  • کلمات مهم در سئو: علاقه مندان به نوشیدنی، میزبانی

 

چگونه کلید واژه‌های صحیح را انتخاب کنید؟

این فرآیند براساس نیازها و محدودیت‌های شما تعیین می شود و می‌تواند چهار ساعت یا حتی چهل ساعت طول بکشد و شما می‌توانید برای انتخاب کلید واژه ها و تحقیق روی آن هزینه بپردازید. اگر در مورد تحقیقات کلمات کلیدی سئو حرفه خود جدی هستید، این یک مقدمه سریع برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت تان است است.

۱. کارتان را با کلمات کلیدی شروع نکنید: قبل از اینکه سئو یا بازاریابی را شروع کنید، فقط به فکر کاربر باشید. از هدف جستجو مشتریان خود، مطلع شوید. قبل از اینکه به ابزارها، سئو و صفحات سایت خود بپردازید، سعی کنید با مشتریانی که به آنها خدمت می کنید و جایگاهی که در آن قرار دارید، همراهی و درک واقعی کسب کنید.

۲. یک لیست از کلید واژه‌ها سئو بسازید: با استفاده از آنچه در مرحله اول به دست آوردید، به همراه آنچه درباره نیازهای مشتریان و راه‌حل‌های کسب‌وکار خود می‌دانید، یک لیست اولیه از کلمات و عباراتی را که به طور موثر شما را توصیف می‌کنند، تهیه کنید.

۳. داده‌های کلیدواژه سئو موجود را جمع‌آوری کنید: (اگر سایت تان چند سال است که مشغول فعالیت است): یک فهرست از آنچه در حال حاضر ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند، تهیه کنید. در اینجا چند ابزار رتبه‌بندی کلیدی وجود دارند که می‌توانند در این مرحله به شما کمک کنند:

  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz Keyword Explorer

 ۴. فهرست کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کنید: با جستجوی گروه های جدید کلید واژه سئو ، مترادف ها، اصلاحات متداول و کلمات کلیدی طولانی، لیستی را که از مراحل 1 تا 3 ساخته اید، گسترش دهید. فراتر از موارد ذکر شده در بالا، این ابزارهای جستجو کلمات کلیدی سئو، به شما کمک می کنند تا لیست بزرگی ایجاد کنید:

  • KeywordTool.io
  • AlsoAsked
  • Answer The Public
  • Keywords Everywhere (within Google search results)
  • Infinite Suggest
  • KWFinder

۵. عبارات گروهی را با قصد جستجو در سئو انتخاب کنید: کلمات کلیدی سئو خود را به شکلی دسته‌بندی کنید که برای شما و هر کس دیگری که ممکن است به آن‌ها نگاه کند، ساده و مفید باشد. این می‌تواند با توجه به نوع، موضوع، فاز قیف فروش، یا هر روش دیگری که برای شما منطقی باشد، انجام شود.

۶. نقشه کلمات کلیدی سئو برای محتوا: ۱ تا ۴ کلمه کلیدی ابتدایی را برای هدف قرار دادن هر صفحه براساس یک تعادل دقیق بین دشواری کلید واژه، ارتباط و حجم جستجو انتخاب کنید (با در نظر گرفتن سهم کلیک ارگانیک). عبارات مرتبط در سئو را از نظر معنایی برای کمک به حمایت از کلمات کلیدی اولیه در سئو انتخاب کنید.

۷. همه چیز را دوباره تکرار کنید: هنگامی که استراتژی کلید واژه سئو شما اجرا شد، گوگل واکنش نشان داده و شما قادر به جمع‌آوری داده‌های کافی و تکرار آن هستید. البته به این موضوع، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) گفته نمی شود.

چگونه از کلمات کلیدی سئو برای مرتب کردن سایت تان استفاده کنید؟

 

سئو SEO

 

به این نکات که در زیر آمده است توجه کنید:

  • نشانی‌های اینترنتی: نشانی‌های اینترنتی به ندرت تغییر می‌کنند، قابل‌رویت هستند و کل صفحه را توصیف می‌کنند. به این دلایل، گوگل برای محتوای آنها ارزش قائل است.
  • محتوای ایستا: در حوزه سئو موتورهای جستجو از محتوا پویا بیشتر استقبال می کنند. محتوای ایستا یک ضمانت برای نمایه‌سازی است.
  • برچسب‌های عنوان: روی رتبه‌بندی‌ها نفوذ می‌کنند و کلیک بیشتری در سئو به دست می آورند (CTR)و کلمات کلیدی سئو برای حرفه ای نوشته شدن آنها می توانند کمک کننده باشند.
  • برچسب‌های متا: بر خلاف برچسب‌های عنوان در سئو، برچسب های متا، رتبه‌بندی‌ها را در گوگل تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. با این حال، می توان از آنها کمک گرفت.
  • اکثر مطالب قابل دیدن: وظیفه گوگل این است که محتوا را به روشی که ما نیاز داریم، درک کند. یک برچسب H1 در بالای صفحه به اندازه محتوای اصلی در قسمت پایین سایت در سئو اهمیت دارد. این مطلب و یا محتوا می تواند برچسب عنوان باشد، می تواند نسخه اولیه محتوا و یا یک عبارت ویژه باشد؛ به طور کلی موثرترین محتوا برای سئو بیش‌ترین تاثیر را  در رتبه بندی دارد.
  • لینک‌های داخلی و محتوای مربوط به آن: استفاده از کلمات کلیدی سئو در انکر تکست پیوندی که به صفحه شما اشاره دارد به شناخت محتوای آن، کمک می‌کند. به طور مشابه، محتوای انکر تکست نزدیک به صفحه‌ای که به شما اشاره دارد نیز به گوگل نیز مربوط می‌شود و برای توصیف صفحه مقصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نام فایل های تصویری: به جای اینکه اجازه دهید نام یا تصویر پیش فرضی در محتوا قرار گیرد که معمولاً حاوی محتوایی تصادفی و غیرمعمول است، با استفاده از یک کلمه کلیدی سئو مرتبط، برای آن نام انتخاب کنید.
  • ویژگی‌های alt تصویر: نه تنها سایت شما را برای مخاطب از نظر جستجوی بصری بهتر می کند، همچنین به گوگل ایده بهتری از تصویر تان در سئو می‌دهند. از کلمات کلیدی سئو در زمان مناسب استفاده کنید.
  • ویژگی‌های عنوان تصویر: عناوین تصویر در سئو بر روی همه مرورگرها، مشابه عمل نمی‌کنند، به همین دلیل است که گوگل ممکن است ارزش زیادی به یک محتوا ندهد. با این حال، اگر فرصتی برای گنجاندن کلمات کلیدی سئو وجود داشته باشد، آن را انجام دهید.
  • تگ ARIA:  ARIAشبیه به ویژگی‌هایی است که در آن به ایجاد محتوای وب سایت برای افراد دارای معلولیت کمک می‌کنند. شما می‌توانید از ARIA برای انواع خاصی از محتوای پویا، محتوای تعاملی، تصاویر پس‌زمینه و غیره در سئو استفاده کنید.
  • نوشتن شرح تصاویر و / یا کپشن ویدئو: برخی از فیلم ها حاوی کلمات کلیدی سئو مرتبط هستند، اما گوگل هیچ سرنخی از آنها ندارد. مطمئن شوید که متن یا رونوشتی برای تصویر یا ویدئو مورد نظرتان، وجود دارد.
  • نشانه گذاری: اضافه کردن بافت به محتوایتان در سئو کمک می‌کند. در صورت امکان، کلیدواژه سئو خود را با مناسب‌ترین ویژگی‌ها علامت‌گذاری کنید، تا برخی از ابهامات را برای گوگل رفع کنید.

 

توصیه‌های یکپارچگی کلیدواژه

زیاده‌روی نکنید: بهینه‌سازی - سئو (یا "مملو کردن کلمات کلیدی در محتوا")یک چیز واقعی است. از خودتان بپرسید آیا این کار به تجربه کاربر با سئو کمک می‌کند یا خیر؟ براساس این جواب تصمیم خود را بگیرید.

توجه به برچسب کلمات کلیدی: برچسب کلمات کلیدی متا در سئو، مورد توجه موتورهای اصلی جستجو قرار نمی گیرد. وقت خود را اینجا تلف نکنید.

هر صفحه ای را بیهوده بهینه‌سازی نکنید: اگر سایت یک صفحه ای ندارید، باید با در نظر گرفتن همه صفحات، متن هدفمند خود را داشته باشید. این امر از تولید هرگونه شکاف و یا کلمه کلیدی سئو نامربوط برای یک صفحه خاص، محافظت می کند.

همه چیز را امتحان کنید: اگر شما این فرصت را دارید که تعداد زیادی صفحه داشته باشید، یک فرصت عالی برای راه‌اندازی یک سری آزمایش‌ها ارزشمند برای اصلاح تکنیک‌ هایتان در سئو دارید.

 

چه هنگام کلمات کلیدی سئو مهم نیستند؟

چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی را همیشه مهم بدانیم؟ در واقع، هیچ راهی برای دانستن این موضوع در سئو وجود ندارد، اما بسیاری از بحث‌های ریشه‌ای که در این راهنما به اشتراک گذاشته شده‌اند برای بیش از یک دهه تجربه خود را پس داده اند و هیچ نشانه‌ای از تغییر ندارند.

 لری پیج فقط نمی‌خواست که گوگل در سطح یک انسان باشد، او می‌خواست که سوپرمن باشد. معرفی Google Discover (در گذشته Google Now و Google Feed) به ما نگاه اجمالی راجع به آینده سئو می دهد: گوگل می گوید، افراد بدون اینکه بخواهند جستجو می کند. اگر گوگل به دنبال ما بگردد، آیا کلمات کلیدی سئو همچنان مهم هستند؟ بله، Google Discover فقط بر اساس ورودی های لحظه ای که به آن می دهیم (به ویژه آنچه جستجو میکنیم)، کار می کند.

منابعی برای مطالعه بیشتر:

1)      http://tejarat-online.atizo.se/post/4

2)      http://seo-webdesign.atizo.se/post/2

3)      http://tejarat-online.irancnblog.com/Post/8/When-do-you-need-to-redesign-the-site.html

4)      https://tejaratelectronic.farsiblog.com/1399/09/11/%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF/

5)      https://tejaratfarda.farsiblog.com/1399/09/11/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-/

6)      http://tejarat-online.shoplogger.ir/post/3

7)      http://webinja.shoplogger.ir/post/4

8)      http://seoweb5.shoplogger.ir/post/4

9)      http://tejarat-online.tinablog.ir/post/6

10)   http://seo-webdesign.shoplogger.ir/post/4

11)   http://tejarat-farda.shoplogger.ir/post/4

12)   http://web24.shoplogger.ir/post/4

13)   http://web360.tinablog.ir/post/4

14)   http://web24.tinablog.ir/post/4

15)   http://webmaster.tinablog.ir/post/4

16)   http://tejarat-online.bestblog.ir/post/7

17)   http://webkaran.bestblog.ir/post/3

18)   http://tejaratfarda.titablog.com/post-30516.html

19)   http://tejaratonline55.titablog.com/post-30517.html

20)   http://web24.bestblog.ir/post/1

21)   http://web360.bestblog.ir/post/1

22)   http://onlineweb.titablog.com/post-30518.html

23)   http://seoweb55.titablog.com/post-30519.html

24)   http://tejaratonline.limoblog.ir/post-7.html

25)   https://tejarat-online.yektablog.net/Post/4/New-web-design-trends-in-2020.html

26)   https://tejarat-farda.yektablog.net/Post/3/Website-design-in-2021.html



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 
سئو قدیم

هر چیزی در دنیای ما قدیم و جدید دارد. سئو سایت هم از این قاعده مستثنا نیست. در این پست نوین مارکتینگ یک اینفوگرافیک بسیار خوب را برای مقایسه سئو قدیم و سئو جدید ترجمه کرده‌ایم . سئو نیز مانند بسیار از شاخه‌های مارکتینک و طراحی سایت در ایران روند کندی برای پیشرفت در پیش گرفته است. شاید نبود پلتفرم‌هایی که در همه جای دنیا به رایگان و یا با مبلغی اندکی در اختیار  سئو کاران قرار می‌گیرد علت ماجرا باشد و یا کندتر عمل کردن گوگل برای اعمال روش های رتبه بندی جدیدش. به هر حال سئو قدیم با این روزها چه در ایران و چه در جاهای دیگر دنیا جای خود را به روش‌های جدید می‌دهد.

دپارتمان سئو نوین مارکتینگ اما از یکی دو سال پیش روش های سئو قدیمی را کنار گذاشته. این مقاله برای ما در نوین مارکتینگ جذابیت آموزشی نداشت حال آن که بسیار از مشتریان ما وقتی درباره جزئیات کار از ما جویا می‌شوند توقع دارند که ما معیار‌های سئو قدیم را به آنها ارائه دهیم.

از این رو لزوم انتشار این دسته مطالب همیشه در نوین مارکتینگ حس می‌شود. البته تمام مشتریان ما وقتی که مزایای سئو جدید را برای آنها شرح می‌دهم می پذیرند که این معیار ها برای آنها نیز سوده است.

درباره این اینفوگرافیک هم باید بگویم اولین بار من این اینفوگرافیک را در یک مقاله نیل پاتل دیدم او نیز از این اینفوگرافیک به عنوان یک منبع خوب و کار تمیز یاد کرده بود.

شاید در مقایسه سئو قدیم و جدید یکی بخش از دیگر بخش های این ‌اینفوگرافیک بیشتر اهمیت دارد. در میان تصویر شما آمار ۴۰۰ شرکت را می‌بیند که از آنها درباره یک پارچگی میان اهداف سئوشان با اهداف بازاریابی محتوای خود سوال پرسیده شده است و آمار حیرت انگیزی در این باره به دست آمده است. این واقعیتی است که تمام  اهداف سئو یک شرکت اکنون در اختیار بازاریابان محتوایی قرار گرفته است. زیرا این محتواست که هم سئو و هم سود درآمد را  یک جا تأمین می‌کند.

فقط برای سود و منفعت مخاطب محتوا تولید کنید



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مداربسته برای منزل یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

 

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقیما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()