نوشته شده توسط : جعفر

 

کابل-ترکیبی-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
سیستم های دوربین مداربسته برای انتقال تصاویر به انواع مختلفی از کابل های مخصوص نیاز دارند. همچنین برای تامین انرژی الکتریکی آنها نیز باید از کابل برق استفاده کرد. کابل های ترکیبی نوعی از کابل های مورد استفاده در بسترسازی دوربین های مداربسته هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD برای انتقال تصویر از کابل کواکسیال استفاده می کنند. همچنین برای تغذیه برق در آنها به همراه کابل انتقال تصویر، کابل کشی برق نیز انجام می شود.
در سال های گذشته کابل هایی با نام کابل های ترکیبی به بازار آمدند که همان کابل کواکسیال هستند که در کنار آنها یک کابل برق نیز قرار گرفته است. هر کدام از این کابل ها در یک پوشش پلاستیکی جداگانه قرار دارند که به هم چسبیده اند. زمانی که سطح مقطع یک کابل ترکیبی را نگاه می کنید در واقع کابل کواکسیالی را مشاهده می کنید که در کنارش دو زوج کابل برق نیز قرار گرفته است.
1023-کابل-ترکیبی,,
کابل ترکیبی دوربین مداربسته
کابل های ترکیبی معمولا از یک زوج برق و یک کابل کواکسیال RG59 تشکیل شده اند در حال حاضر کابل های کواکس RG6 و... در بازار وجود ندارد.
هایک ویژن

نکات مهم در استفاده از کابل ترکیبی

معمولا بهتر است از کابل های ترکیبی در ساختمان ها و ادارات بزرگ استفاده نکنید. این کابل ها اغلب برای مکان هایی با متراژ کم مناسب هستند. زیرا حداکثر طول کابل کشی با استفاده از نوع مرغوب و تمام مس این کابل ها 60 الی 70 متر است و با توجه به تجربه عملی، عملکرد و کارایی شان در متراژ های بیشتر کاهش می یابد. hikvision

جنس فلز بکار رفته در کابل ترکیبی

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کابل کشی خود داشته باشید از کابل های ترکیبی تمام مس استفاده نمایید. البته کابل های آلومینیومی نیز تا مسافت 20 متر جوابگو هستند.

مزایا و معایب کابل های ترکیبی

از جمله محاسن کابل های ترکیبی سهولت کابل کشی در آنهاست. شما با استفاده از این نوع کابل ها دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای تغذیه دوربین ها نیاز ندارید که این امر در کاهش هزینه های شما نیز موثر است. تنها اشکال موجود در استفاده از این کابل ها برد کم آنهاست و همانطور که در بالا نیز اشاره شد معمولا تا برد 60 الی 70 متر عملکرد خوبی دارند.

انواع کابل ترکیبی

  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد آلومینیوم، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق مس

 نصاب دوربین مداربسته     

پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته 



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

توان-مصرفی-دوربین-مداربسته,,
در حال حاضر انواع مختلفی از دوربین های مداربسته در منازل، بانک ها، ادارات و مکان های پر تردد استفاده می گردند. اما مسئله مهمی که مطرح می شود این است که هر کدام از این تجهیزات چه مقدار انرژی برق مصرف می کنند و توان مصرفی هر کدام چقدر است. لازم به ذکر است که اگر میزان مناسبی از انرژی برق به دوربین ها نرسد ممکن است منجر به از دست رفتن سیگنال و افت کیفیت تصاویر و یا در مواردی منجر به خرابی دوربین ها گردد.
دو مورد اساسی که باید در هر وسیله الکترونیکی که با برق کار می کند مد نظر داشت میزان آمپر و ولتاژ است که معمولا این اطلاعات را می توانید از روی کاتالوگ آنها پیدا کنید.
اهمیت آگاهی از توان مصرفی یک دوربین مدار بسته زمانی افزایش می یابد که بخواهید برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی خود منبع تغذیه، دستگاه UPS یا باتری مناسب انتخاب کنید. میزان مصرف برق دوربین مداربسته است. این امر شالاید در پروژه های کوچک با سیم شی های کم اهمیت چندای نداشته باشد اما در پروژه های بزرگ که به دلیل مسافت های طولانی کابل کشی احتمال افت ولتاژ وجود دارد اهمیت زیادی دارد.

نحوه محاسبه میزان مصرف برق دوربین مداربسته


میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در کاتالوگ آن قید شده است. پیشنهاد می شود برای محاسبه دقیق تر و ایمنی بیشتر به این اطلاعات دقت فرمائید.

میزان آمپر مورد نیاز دوربین مداربسته


دوربین های ثابت معمولا با ولتاژ 12 کار می کنند و با توجه به آنکه توان مصرفی آنها در ماکزیمم حالت آن بین 5 تا 10 وات است میزان آمپر آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. دوربین های گردان نیز معمولا با ولتاژ 24 کار می کنند و جریان مورد نیاز آنها نیز بیشتر از 2 آمپر نخواهد بود.

توان مصرفی دوربین تحت شبکه IP


نکته مهم در برق رسانی به دوربین های تحت شبکه این است که دقیقا مشابه با میزان آمپر مورد نیازشان تغذیه شوند. زیرا در صورتی که کمتر از میزان مورد نیازشان باشد با قطعی لحظه ای تصاویر مواجه می شوید. البته اگر از نوع POE آن استفاده شود نیازمند محاسبات مربوط به توان مصرفی POE دارد.
میزان مصرف برق دوربین مداربسته به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

عوامل موثر بر مصرف برق دوربین مدار بسته


  • چیپ تصویر دوربین:

نوع چیپ موجود در دوربین ارتباط مستقیم با مصرف برق آن دارد. برای مثال چیپ های تصویر CCD ساختار پیچیده تری داشته در نتیجه مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب:

انواع مختلفی از LED های دید در شب وجود دارند که هر کدام توان مصرفی متفاوتی دارند. ولی به صورت کلی آن دسته که برد دید در شب بیشتری دارند به نسبت مصرف برق بالاتری نیز دارند. LED های IR موجود در ساختار دوربین های مدار بسته با توجه به قدرت و نوع شان نیاز به انرژی برق دارند.
  • نوع دوربین (از نظر چرخشی یا ثابت بودن):

دوربین های گردان علاوه بر برق مصرفی جهت کارکردشان برای چرخش در زوایای مختلف نیز نیازمندانرژی الکتریکی هستند. مقادیر مصرف برق در دوربین های گردان با توجه به مدار مکانیکی آنها و همچنین نوع و سرعت موتور می تواند بین 10 تا 40 وات باشد. لازم به ذکر است که مصرف برق این دوربین ها در حالت ثابت تفاوت زیادی با سایر دوربین ها ندارد.
  • متراژ کابل کشی:

در هنگام کابل کشی برای مسافت های طولانی باید به سطح مقطع کابل مصرفی نیز توجه کنید. زیرا اگر سطح مقطع کابل کم باشد منجر به افت ولتاژ در طول سیم می شود و ولتاژ کافی به دوربین ها و تجهیزات نمی رسد. همچنین از کابل هایی با کیفیت مناسب استفاده نمایید که جنس آنها معمولا تمام مس یا آلیاژی از مس و آلومینیوم یا...است. همچنین استفاده از آداپتورهای با کیفیت را نیز فراموش نکنید و از نوع ارزان قیمت آن استفاده ننمایید زیرا معمولا ولتاژ و آمپر درج شده بر روی آنان واقعی نیست.

آیا می توان میزان مصرف برق در هر دوربین را مشخص نمود؟

میزان مصرف برق دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب تا مسافت 30 متر و چیپ تصویر از نوع CMOS معمولا کمتر از 5 وات است. حال اگر همان دوربین مداربسته را با خصوصیات مشابه در نظر بگیریم و فقط چیپ تصویر آن را از نوع چیپ CCD قرار دهیم میزان مصرف به حداکثر 7.5 وات خواهد رسید.
شایان ذکر است معمولا دستگاه های ضبط DVR و NVR پرمصرف تر از دوربین ها هستند. برای مثال یک DVR هایک ویژن در ماکزیمم حالت کارکرد خود 6.3 آمپر مصرف دارد، در حالیکه این عدد در دوربین به کمتر از 1 آمپر می رسد.
  1. دوربین مداربسته دید در شب
  2. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  3. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  4. انواع دوربین های مداربسته
  5. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  6. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021
  7. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  8. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  9. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  10. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  11. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  12. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  13. دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟
  14. هایک ویژن گزارش مالی 6 ماهه نخست سال 2021 خود را اعلام کرد
  15. چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟
  16. 5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !
  17. چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟
  18. نقشه سيم كشي دوربين مداربسته چگونه است ؟
  19. سيستم كنترل تردد هوشمند
  20. بهترين پلير تصاوير H.265 هايك ويژن
  21. دوربين اسپيد دام هايك ويژن
  22. انواع دوربين مدار بسته از نظر ظاهر
  23. برترين برندهاي دوربين مداربسته حافظه دار در سال 2021
  24. انتقال تصوير دوربين مداربسته چيست؟
تكنولوژي WDR در دوربين مداربسته چيست و چه كاربردي دارد؟
 


:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تشخیص-چهره-Face-Detection-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند.

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.
 
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

نحوه عملکرد تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

محاسن دوربین های مدار بسته تشخیص چهره

1. کمک به جمع آوری مدارک و شواهد

اگر در محل کارتان نیازمند سیستم نظارتی هستید که بتواند در جمع آوری شواهد و مدارک در هنگام نیاز به کمکتان بیاید دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره کارایی لازم را در این خصوص دارند. و می توانند مدارک کافی را برای مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختیارتان بگذارند.

2. جلوگیری از وقوع جرم

در واقع یکی از وظایف اصلی یک سیستم نظارتی جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است و این سیستم ها می توانند عملکردی پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در این راستا با نصب دوربین های مداربسته تشخیص چهره در مکان هایی با امکان بالای وقوع جرم می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

3. ارتقا امکانات نظارتی و کنترل و مدیریت فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان یا محیط اداری بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارتی خود را به دوربین های تشخیص چهره مجهز می کنید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سرور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

سرور ها در واقع همان کامپیوتر های معمولی هستند که ظرفیت بالاتری داشته و توان گرافیکی پیچیده تری دارند و به عنوان سرویس دهنده اصلی به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه همواره روشن و در دسترس اند. وظیفه یک سرور کامپیوتری، ذخیره، بازیابی و ارسال اطلاعات به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.
سرور ها در نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته تحت شبکه می توانند به جای دستگاه های ضبط NVR مورد استفاده قرار گیرند. معمولا برای ضبط تصاویر در بستر تحت شبکه از دستگاه ضبط NVR جهت نظارت، کنترل و مدیریت مکان مورد نظر استفاده می گردد. اما گاهی اوقات به دلیل وجود سرور های قدرتمند با ظرفیت خالی در ادارات یا سازمان های بزرگ و یا به منظور ارائه عملکردهای تصویری پیچیده تر از سرور ها استفاده می شود.

محاسن استفاده از سرور

1. امکان نصب نرم افزار های متعددی بر روی سرور ها وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و آپشن های متعدد و ویژه ای نیز دارند. این قابلیت ها در برخی از نرم افزار های vms مانند hikvision ivms و dahua pss رایگان است. اما در برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه است. مانند نرم افزار blue iris که نسبتا هزینه کمی دارد و یا نرم افزارهایی همچون milestone, exacq, Avigilon که مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هستند.
2. سرور ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توانند از چندین هزار عدد دوربین در یک بستر تحت شبکه پشتیبانی کنند.
3. در سرور ها امکان نصب نرم افزار هایی وجود دارد که دارای قابلیت های پیشرفته ای همچون پلاک خوانی، تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ و ... هستند.
4. سرور ها دارای قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی بالایی به مراتب بیشتر از NVR ها هستند. در نتیجه از امنیت بیشتری جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات برخوردارند.
5. سرور ها با داشتن پردازنده های قوی در ساختار خود از سرعت عملکرد بالایی برخوردارند.

معایب استفاده از سرور

1. سرورها دارای مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های ضبط NVR هستند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز از NVR ها به مراتب بیشتر است.
2. قابلیت استفاده از تکنولوژی POE در سرور ها وجود ندارد. در نتیجه اگر تمایل به استفاده از POE در نصب دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، هزینه زیادی را باید صرف خرید سوئیچ های POE نمود.

مقایسه کلی دستگاه ضبط NVR و SERVER


به دلیل آنکه اکثر مشتریان به دنبال راهی ارزانتر هستند کمتر از سرور و بیشتر از دستگاه ضبط NVR استفاده می نمایند. همچنین NVR ها نصب آسانتری نیز نسبت به سرورها داشته، مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نیز نسبت به سرور ها دارند.
از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرورهای کامپیوتری می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و در صورت استفاده از NVR دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه و نرم افزار های مختلف و .... در سرور ها چشم پوشی نمود.

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد باید توجه نمود. این فاکتورها تعیین کننده گزینه مناسب تر برای شما هستند. اخیرا NVR هایی به بازار آمده اند که قیمت بالاتری داشته و برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد در آنها وجود دارد.

نتیجتا به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری پیشنهاد می گردد.
 
  1. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نکات خرید دوربین مدار بسته
  4. برترین برند دوربین مداربسته
  5. نمایندگی هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
  8. قیمت دوربین مداربسته
دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

شمارش-افراد-People-Couning-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
دستیابی به آمار دقیقی از میزان تردد مشتریان و همچنین کارکنان مراکز اداری، تجاری و ... در ساعات مختلفی از شبانه روز می تواند به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان و کنترل فعالیت های پرسنل کمک شایانی کند. همچنین وقوع حوادث طبیعی یا غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، جرم و جنایت و … نیز بر لزوم نصب سیستم های دارای قابلیت پردازش تصویر به منظور نظارت بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.
از این رو تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و امنیتی با تولید نرم افزارهایی با قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و … در صدد رفع نیاز های کاربران برآمده اند.
Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.
خرید دوربین مدار بسته

الگوریتم شمارش افراد در دوربین مداربسته

در ابتدا دوربین شروع به بررسی پیکسل به پیکسل تصویر بین دو فریم متوالی می کند. برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد(Motion Detection). الگوریتم های خاصی در داخل نرم افزار شمارشگر تعریف می شوند که داده های آن می تواند بر اساس ویژگی های ظاهری یک انسان باشد. برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.
هایک ویژن تهران   hikvision

نحوه عملکرد شمارشگر افراد

  1. ورودی ها و مناطق وسیع را می توان با اتصال چندین دوربین سقفی پوشش داد.
  2. ابتدا دوربین مدار بسته حرکات افراد را دنبال می کند.
  3. سپس دوربین به نرم افزار شمارنده متصل شده و با دقت بسیاری بالایی تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور می کنند تشخیص داده و ثبت میکند.
  4. سپس اطلاعات بدست آمده به کامپیوتر مرکزی از طریق کابل، شبکه داخلی، اینترنت و ... منتقل می شوند.
  5. افراد با عبور از منطقه مورد نظر با توجه به جهت حرکتشان شمارش می شوند که می تواند از بالا، پایین، چپ یا راست باشد و بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام داده اید دارد.
  6. در صورت لزوم می توانید برای بهینه سازی عملکرد دوربین و افزایش دقت شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های مختلف تغییر دهید. برای مثال در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها مانع از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش دهید.

برخی از مزایای این سیستم:

  • با استفاده از دوربین هایی با امکان شمارش لحظه ای افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است که این امر می تواند بر تحقیقات و روش های بازاریابی یک کسب و کار تاثیر گذار و کمک کننده باشد.
  • با استفاده از این تکنولوژی می توان ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را تشخیص داد که این امر مدیریت یک مرکز تجاری را به مراتب آسانتر می سازد.
  • امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند.

همانطور که می دانید هر فناوری دارای میزانی از درصد خطا است. نرم افزارهای شمارش گر افراد یا People Counting در دوربین های مدار بسته ای که تاکنون به بازار آمده اند دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد می باشند. دوربین های مداربسته زیادی با برند های مختلف دارای این قابلیت هستند اما می توان گفت برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.

  دوربین مداربسته آنالوگ    

دوربین مداربسته اسپید دام  


:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,
برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداد دوربین بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.
در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.
ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.
در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.
ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.
انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.
یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.
این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.
تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.

تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:
  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.

 

منابعی برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های مداربسته:

  1. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  2. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  3. سیستم کنترل تردد هوشمند
  4. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  5. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  6. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  7. دوربین مداربسته دید در شب
  8. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  9. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  10. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  11. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  12. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال
  13. انواع دوربین های مداربسته
  14. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  15. DVR Acusense هایک ویژن
  16. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز 
    عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  17. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  18. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  19. چگونه با طراحی سایت مخاطب بیشتری جذب کنید
  20. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  21. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  22. آینده سیستم نظارت تصویری در املاک
  23. چگونه ابداعات امنیتی آزادی را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت می‌کند؟

 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین ابزار در جهت حفظ و بهبود امنیت یک فضا به حساب می آید. در زیر مقالات کاربردی دوربین مداربسته را می توانید مطالعه کنید...

  1. تفاوت سنسورهای CCD و CMOS در دوربینهای مداربسته
  2. طراحی زیرساخت شبکه IP/PoE دوربین مداربسته
  3. تاثیر آلودگی حباب شیشه ای دوربین مداربسته دام روی تصویر
  4. هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !
  5. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
  6. دوربین اسپید دام هایک ویژن + اصطلاحات مهم
  7. دوربین اسپیددام هایک ویژن، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد!
  8. قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی هایک ویژن چیست ؟
  9. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  10. نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن
  11. سیستم اعلام سرقت و دوربین مداربسته
  12. تکنولوژی ضد ریفلکس IR در دوربین دام هایک ویژن
  13. انتقال تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن
  14. هایک ویژن از همکاری خود با باشگاه کورینتیانس برزیل خبر داد
  15. هایک ویژن جایزه Red Dot را کسب کرد
  16. مطالب کاربردی در صنعت امنیت و حفاظت تصویری
  17. درامد بیشتر کسب و کارها با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه
  18. دستیابی به درامد بیشتر با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه و استفاده از هوش مصنوعی
  19. مزایای استفاده از محصولات AcuSense هایک ویژن برای مشتریان SMB
  20. کسب جایزه گروه PSI CCTV توسط شرکت هایک ویژن
  21. دوربین مداربسته شمارش افراد هایک ویژن مجهز به هوش مصنوعی
  22. نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  23. نکاتی درباره اکسس کنترل
  24. تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس

نکاتی برای خرید سیستم اعلام سرقت



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

در ابتدا باید این را درنظر داشته باشید که در بسیاری از موارد با تغییر حتی یک دستگاه در داخل شبکه دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری نیاز می شود کل زیر ساخت هم تغییر نماید.

نوشتن لیستی کامل و تهیه فاکتور خرید و پیشنهاد برای تجهیزات زیرساخت شبکه سیستم نظارت تصویری کار آسانی است اما این در صورتی است که شما دقیقا بدانید چه می خواهید و چطور قرار است سیستم به کار گرفته شود. ضمن اینکه لیست هر شرکت و کسب و کار و شرایطی منحصر به همان موقعیت است و شبیه پازلی جدید در هر پروژه عمل می نماید.دوربین مدار بسته

این را هم در نظر داشته باشید که گاهی همه چیز بخوبی پیش نمی رود و حضور عوامل محیطی یا تئوری فکری جدید کاربران کار را گره می زند.

اول به مفهوم این می پردازیم که اصلا طراحی زیرساخت یک شبکه برای استفاده از دوربینهای مداربسته تحت شبکه و با استفاده از PoR در سیستمهای نظارت تصویری امنیتی یعنی چه؟

اول از همه یک نقطه مرکزی برای کار در نظر بگیرید که بطور تئوری همه تجهیزات مثل دوربین مداربسته یا دستگاههای کنترل دسترسی قرار است از آن نقطه مسیریابی شوند. این نقاط مبدا، ممکن است در بعضی پروژه ها متعدد باشند و هر کدام نیاز به استفاده از چارچوب ارسال و دریافت ویژه ای برای داده ها داشته باشند(IDF).خرید هایک ویژن  hikvision

برای هر یک از این نقاط و موقعیتها باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

تعداد و نوع دوربینهای مدار بسته مد نظر

  • شرکت سازنده و مدل هر یک از دوربینهای مداربسته را باید بدانید. اطلاعات کافی به محاسبه نیازمندیهای پهنای باند و PoE کمک می نماید.
  • قرار است چه تعداد دوربین مداربسته در این محل نصب شود؟ اگر دوربینهای مداربسته متفاوتی از برندهای مختلف برای آن در نظر دارید باید همه را لیست نمایید.
  • همه اعداد و ارقامی که از فواصل بدست آمده محدودیتی برابر با حداکثر 90 متر )290 فوت( خواهند داشت تا بتوانیم از قابلیت PoE استفاده کنیم. یعنی حداکثر فاصله بین اتصالات باید کمتر از 90 متر باشد. شاید شما تنها به محدودیت 100 متری PoE فکر کنید اما بازهم این حداکثرها به نوع و برند کابلهای شبکه ای بر می گردد که قرار است مورد استفاده قرار دهید. یعنی میزان مقاومت کابل و تغییر کارایی سیستم مهم خواهد بود. موارد استثنا را نیز نمی توانیم در برنامه ریزی در نظر بگیرید وگرنه یکی از بهترین گزینه ها مثلا سیستم PoE + شرکت Uniview خواهد بود که به بهترین شکل تا 300 متر می تواند PoE و ارسال داده ها برای یک دوربین مداربسته را میسر نماید.

نوع کابل شبکه مورد استفاده

  • چه کابلی برای نصب استفاده شده است؟ وقتی کابل کشی موجود که از تغییر کواکسیال و آنالوگ به شبکه IP رسیده است ممکن است بخشهایی هنوز از کواکسیال یا فیبر نوری در سیستم استفاده کرده باشند. برای کابل کواکسیال از استاندارد RG59 استفاده می شود اما مهم است که در نظر گرفته شود. زیرا کابلهای بسیار قدیمی ممکن است از محافظ آلومینیومی در ساختشان استفاده شده باشد که باید حتما برای رسیدن به مقاومت بالاتر در کابلها از نوع جدید بدون محافظ استفاده شود.
  • در نصب کابلهای جدید شبکه از استانداردهای Cat 5e و Cat 6 استفاده می کنند.
  • فیبر نوری خیلی پیچیده تر است و باید در ابتدا نوع ارسال مشخص شود.
  • مشخص نمایید که نوع ارسال کدامیک از حالات Single یا Multimode خواهد بود. سپس باید سایز کابل و فیبر را در نظر داشته باشید که قابلیت هماهنگی با نوع ارسال را داشته باشد. برای حالت ارسال Single باید از کابل 9/1.25 استفاده شود و در حالت Multimode نیز می تواند در دو ابعاد 62.5/1.15 یا 50/1.25 باشد که بستگی به فاصله خواهد داشت. جدا از این موارد، مودمهای کابل فیبر نوری باید هماهنگ با هر کدام از مشخصات باشد و پهنای باند مناسبی را پشتیبانی نماید. توسط لوازم بیشتری که نقش تبدیل را بازی می کنند نوع کابل می تواند مثلا تنها UTP یا کابل شبکه معمولی بوده و بصورت مستقیم دستگاه به شبکه متصل شود. برای کابلهای کواکسیال و زوج سیم و فیبر نوری در شبکه نیاز به تجهیزاتی برای تبدیل نوع ارسال وجود خواهد داشت.

طول کابل

تعیین تقویت کننده مورد نیاز : همانطور که قبلتر گفتیم برای هر نقطه مرکزی  محدودیت ارتباطی با فواصل حداکثر 85-90 متری وجود خواهد داشت. برای مسافتهای بیشتر باید از کابلهای بلندتر از میزان استاندارد در کنار تقویت کننده هایی با پهنای باند و PoE مورد نیاز بهره ببرید. استفاده از هر دستگاهی در مسیر انتقال، نیازمند دقت بر روی تاثیراتش در پهنای باند و PoE خواهد بود.

منابع تامین انرژی PoE و تجهیزات شبکه(سخت ترین بخش کار)

  • مدیریت متغیرها : وقتی استانداردهای IEEE بر سر شبکه ها و ارتباطات و PoE سایه افکنده باشد، مهمترین چیزی که باید در موردش نگرانی داشته باشیم نبود هرگونه استاندارد و معیار از طرف خودمان است. تعیین PoE بر اساس بودجه و اینکه قرار است چطور مورد استفاده قرار گیرد معلوم خواهد شد. از وضعیت پهنای باند سویچ داخلی یا سوئیچ اصلی گرفته تا تعیین پورتهای اختصاصی برای اختصاص پهنای باند مورد نیاز به یک دوربین مداربسته بستگی به همین پارامترهای هدف خواهد داشت.
  • دو چیز مهم در ذهنتان داشته باشید: اول اینکه پهنای باند شما باید در تمام مسیر انتقال داده ها ثابت باشد. دوم اینکه منابع تغذیه PoE نتنها باید قادر به تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز کار دستگاهها باشند بلکه باید از دستگاهها در برابر شوک الکتریکی راه اندازی مجددا دستگاهها یا نوسانات برق جلوگیری نماید.  انواع دوربین مدار بسته  پکیج دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

یکی از مهمترین مباحث در سیستمهای نظارت تصویری و در ارتباط با عملکرد دوربین مداربسته مبحث کدکها و بخصوص کدک H.265 است. کدکهایی که بیش از قبل به استفاده بهینه از حافظه و پهنای باند در سیستمهای نوین نظارت تصویری 4K و حتی 8K جامه عمل می پوشانند.

این تکنولوژی ادعا دارد که می تواند میزان انتقال بیتها (Bitrate) و مصرف حافظه را نسبت به کدک H.264 بیش از 50 درصد کاهش دهد. یعنی با بهینه سازی بیش از 50 درصدی توسط کدک جدید در سیستم نظارت تصویری روبرو خواهیم بود. البته هنوز هم محدودیتهایی وجود خواهد داشت. قبل از اینکه تکنولوژی تصویری H.265 بطور کامل جای تکنولوژی H.264 را در سیستمهای نظارت تصویری بگیرد، چالشها و مسائل بسیاری پیش رو دارد که باید حل شود.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

کدک H.265 دوربین مداربسته
در تصویر بالا یکی از تفاوتهای دو کدک H.264 و H.265 بخوبی قابل مشاهده است.

یکی از چالشهای پیش روی تکنولوژی H.265، تنوع محصولات و برندهاست. با توجه به وجود دو برند سازنده چیپست H.265 با مشخصات مشابه بر روی پلتفرمهای اختصاصی، عملا تفاوتهایی هم در ویژگیهای محصولات بر اساس پلتفرمهایشان وجود خواهد داشت. برای مثال می توان به قابلیتهای کاهش نویز و WDR اشاره نمود. قابلیتهای پردازشی بهتری بر روی سنسورهای تصویری بر اساس تکنولوژی H.265 قابل پیاده سازی است.

نظر Pieter Van de Looveren مدیر ارشد بازاریابی شرکت Bosch Security System در مورد سیستمهای H.265:

راهی که یک شرکت را قادر به کاهش نویز تصویر نماید می تواند عامل تمایز و رقابت باشد. این عوامل رقابتی می تواند براساس طراحی فنی، کیفیت قطعات و مدیریت شرایط نوری همچنان حفظ شوند. کاربران هم معمولا به قابلیتهایی مثل کاهش نویز دیجیتالی، تنظیم دینامیک میزان Exposure و بهبود کیفیت تصاویر بر اساس اهداف یا محیط مورد نظر، بسیار اهمیت می دهند.

 

چالش دیگر با کارکرد دوربین مداربسته سرشاخ می شود. بیشتر تاکیدها به کاهش 50 درصدی نرخ انتقال بیتها (bitrate) بوسیله کدک H.265 بر می گردد که بر روی یک جریان تصویری اعمال می شود. اما شاید H.265 بتواند همین میزان کاهش نرخ انتقال داده ها را بر روی انتقال چندین جریان تصویری همزمان (Multistream) هم پیاده سازی نماید که البته این سوال هنوز پاسخ قطعی ندارد!

کدک H.265 دوربین مداربسته

در تصویر بالا براحتی می توانید به تفاوتها در بحث عددی و تئوری پی ببرید.

بیشتر برندهای سازنده دوربین مداربسته بدنبال راهی برای کاهش bitrate براساس کدکهای هوشمند خودشان بر مبنای کدک H.265 هستند. برای مثال شرکت IDIS در مورد میزان فشرده سازی و پیاده سازی تکنولوژی فشرده سازی پیشرفته اختصاصی خود حتی یک قدم هم فراتر رفته است. کدک هوشمند IDIS می تواند حتی 30 درصد بیشتر از کدک H.265 به کاهش نرخ انتقال داده ها کمک نماید. یعنی عملا کدک هوشمند جدید IDIS (بر مبنای H.265) می تواند نسبت به کدک H.264 میزان نرخ انتقال بیتها را 65% کاهش دهد.

کدک H.265 دوربین مداربسته

بگفته Brain Song مدیرعامل شرکت IDIS Europe :

تکنیک MAT (انتقال مطابق حرکت) شرکت IDIS، میزان bitrate را بوسیله تنظیم هوشمند انتقال داده ها(هم در پخش زنده هم در زمان ضبط) بخوبی کاهش دهد. برای خواندن مقاله اختصاصی می توانید به مقاله فشرده سازی 65 درصدی کدک هوشمند IDIS نگاهی بیندازید.

شرکت پاناسونیک هم قابلیتهای مشابهی ارائه می نماید. بگفته Karen Sangha مدیر بازاریابی بخش Security Solution شرکت پاناسونیک کارایی و قابلیتهای H.265 فراتر خواهد رفت. علت آنکه آخرین محصول شرکت پاناسونیک، i-PRO Extreme از ترکیب کدک H.265 و تکنولوژی کدینگ هوشمند اختصاصی استفاده می نماید به همین موضوع باز می گردد. درواقع دوره های بعدی انتقال داده ها بوسیله اولویت فعالیتها در صحنه و براساس میزان کیفیت تصاویر ضبط شده می تواند متفاوت باشد.

در انتها چیزی که کاربران در این دوره بدنبالش هستند، رزولوشن بالاتر، حافظه و استفاده بهینه تر از پهنای باند می باشد که H.265 این نیازها را مرتفع می نماید. ضمن اینکه هزینه های کاربران را نیز کاهش می دهد. اگرچه هنوز این تکنولوژی در ابتدای راه است و هنوز مسائل فنی بسیاری برای حل وجود دارد ولی محبوبیت و حتی فروش محصولات نظارت تصویری با کدک H.265 نشان از آینده غیر قابل انکار این تکنولوژی خواهد داشت.

تارگت های لینک سازی تیام

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت Oncam، سازنده معروف دوربینهای مداربسته و تکنولوژی هوشمند مشاغل خبر از افزودن مدلهای Evolution 12 و Evolution 05 به خط تولید دوربینهای مداربسته جدیدش داد. در طراحی خلاقانه جدید، دوربین مداربسته سری Evolution با بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و امکانات بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. از مهمترین قابلیتهای این دوربینهای مداربسته می توان به مقاومت آنها در شستشو و باران شدید و مقاومت در برابر خوردگی در محیطهای خشن اشاره نمود.

 دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Oncam

جدیدترین سری دوربینهای مداربسته Oncam از مجموعه ای از ویژگیهای برجسته برخوردارند که مثلا طراحی مطابق بالاترین میزان حفاظت در برابر آب و گرد وغبار یا استاندارد مقاومت IP69 و استاندارد IK10 نمونه ای از آنها محسوب می شود. برخورداری از استاندارد IP69 در این دوربین مداربسته 360 درجه باعث می شود بتواند در برابر فشار آبی با 1000 psi با دمای 80 درجه سانتیگراد دوام آورد و این یعنی در شرایط محیطی بسیار نامناسب و خورنده مثل کارخانجات مواد غذایی، صنعتی، شیمیایی، کارواشها، فرودگاهها و بنادر بخوبی مقاومت خواهد کرد.

برای مقاومت در برابر خوردگی، بدنه این دوربین مداربسته از جنس فولاد ضد زنگ 316 با پرداخت سطحی الکترومگنتیک ساخته شده است. این جنس فلز برای استفاده در محیطهای خشن و شور مثل محیط ساحلی و دریایی بسیار مناسب بوده و دچار زنگ زدگی و خورندگی نخواهد شد.

جنس بدنه هر دو سری دوربین مداربسته 5 و 12 مگاپیکسلی جدید شرکت Oncam از همین نوع خواهد بود که البته نمای ظاهری شیکی و قدرتمندانه ای هم به محصول می بخشد.

در نمایشگاه امنیت و حفاظت آسیا 2016 در سنگاپور، دوربین مداربسته Evolution 12 استیل شرکت Oncam برنده جایزه طلای خلاقیت در تکنولوژی امنیتی Merlion در بخش دوربینهای مداربسته شد.

بخاطر سازگاری با پروفایل S از ONVIF، این دوربینهای مداربسته در همه قابلیتها مثل تصاویر پانورامیک 360 درجه بخوبی با بسیاری از دستگاههای NVR و VMS سازگار هستند.

 دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Oncam

ضمن اینکه همانطور که در تصاویر واضح است در هر دو مدل 5 و 12 مگاپیکسلی از یک سنسور Exmor R CMOS استفاده شده است. در تصویر زیر نمومه ای از تصاویر این دوربین مداربسته با حالات مختلف را می بینید.

 دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Oncam

در مدل Evolution 12 رزولوشن Ultra-HD معادل 3200*3000 پیکسل، 9.6 مگاپیکسل به نمای بسیار شفاف 360 درجه اختصاص دارد. در مدل Evolution 5 هم رزولوشنی معادل 2144*1944 نمای 360 درجه را در اختیار بیننده قرار می دهد. تمام رزولوشن به یک نما تعلق ندارد و حداکثر 4 جریان تصویری همزمان از تمام قابلیت سنسور بهره می برند.

 دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Oncam

در تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز این دوربین مداربسته می توان بجای استفاده از آداپتور 12 ولت دوربینهای مداربسته با 1 آمپر، از PoE استفاده نمود.

قابلیت نصب سقفی، دیواری و بر روی میز یا سطح افقی به بالا وجود خواهد داشت و می تواند محیط پوشیده ای با سقفی به ارتفاع حداقل 2 متر را بخوبی زیر نظر داشت.

 دوربین مداربسته پانورامیک 12 مگاپیکسلی Oncam

برای کار با دوربین مداربسته Oncam بصورت ریموت می توانید براحتی با استفاده از نرم افزار این شرکت بر روی سیستم عامل ios بخوبی با دوربین مداربسته 360 درجه ارتباط برقرار نموده و همه قابلیتهای دوربین مداربسته پانورامیک Oncam را کنترل نمایید.

  1. بهترین دوربین مدار بسته
  2. دوربین مدار بسته چیست؟
  3. تجهیزات دوربین مدار بسته
  4. دوربین مداربسته
  5. قیمت دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مداربسته
  7. دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت داهوا از عرضه جدیدترین دوربین مداربسته PTZ با نام PTZ35230U-IRA-N برای استفاده در سیستمهای مکانیابی خبر داد. دوربین مداربسته جدید داهوا با قابلیت کار با تکنولوژی Starlight و همینطور بهره مندی از نور IR با بردی تا 150 متر می تواند برای نظارت محیطهای وسیع مورد استفاده قرار گیرد.

در این دوربین مداربسته از سنسور Exmor R CMOS با 2 مگاپیکسل رزولوشن استفاده شده است که داراری ابعاد 1/2.8” بوده و از زوم اپتیکال 30X بهره می برد.هایک ویژن قیمت   hikvision

دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ35230U قادر است با حداکثر 60 یا 50 فریم در ثانیه با رزولوشن Full HD (2MP) به ضبط تصاویر بپردازد. ضمن اینکه در رزولوشن 720P نیز چندین انتخاب برای سرعت ضبط در اختیار کاربر وجود خواهد داشت که می تواند طیفی بین 25 تا 60 فریم در ثانیه را در بر داشته باشد.

قابلیت کار در نور کم بر اساس تکنولوژی Starlight این دوربین مداربسته را قادر می نماید در نوری با شدت 0.005 لوکس نیز بتواند بدون نیاز به نور IR به ضبط تصاویر بپردازد. البته قابلیت ICR برای روز و شب نیز قابلیت دید این دوربین مداربسته جدید داهوا را در شبانه روز ارتقاء می بخشد.

این دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ داهوا در محدوده دمایی بین -30 تا 65 درجه بالای صفر و با استاندارد IP66 قادر است در محیط آزاد به کار خود ادامه دهد.

برای مقابله با هرگونه شک الکتریکی و جلوگیری از صدمه در برابر اصابت رعد و برق در این دوربین مداربسته از استاندارد مقاومت 6KV استفاده شده است.بهترین دوربین‌ مدار بسته  شرکت نصب دوربین مداربسته  دوربین مداربسته tvt 

با توجه به قابلیتهای مورد نیاز برای دوربینهای مداربسته PTZ، این دوربین مدار بسته Dahua قادر است با گردش 360 درجه افقی پیوسته و چرخش 180 درجه ای عمودی (در محدوده +90 تا -90) پوشش نظارتی مناسبی داشته باشد.

محدوده فاصله کانونی PTZ35230U-IRA-N بین 4.5 میلیمتر تا 135 میلیمتر و گشودگی دهانه لنز بین F1.6 تا F4.4 می باشد.

این دوربین مداربسته کاملا با کدک H.265 سازگار شده است و در کنار آن می تواند با کدکهای H.264 و MJPEG نیز بخوبی کار کند. ضمن اینکه در این دوربین مداربسته از سه جریان تصویری بصورت همزمان پشتیبانی می شود؛ که جریان اصلی با 2 مگاپیکسل (1080P) و 50/60 فریم درثانیه، جریان دوم با همین رزولوشن 25/30 فریم درثانیه و جریان آخر هم با رزولوشن D1/CIF با 25/30 فریم درثانیه در اختیار کاربر خواهد بود. قابلیت جذاب این جریانهای تصویری این است که برای هرکدام از آنها میزان فریم تصویر کاملا در محدوده 1 فریم در ثانیه تا عددهای یادشده برای هر کدام قابل تغییر خواهد بود.

جدیدترین دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ داهوا بر اساس پلتفرم دوربینهای مداربسته مورد استفاده در سیستمهای مکانیابی و ناوبری طراحی شده است. در این دوربین مداربسته برای سازگاری با سیستمهای مکانیابی از استاندارد تصویری PAL نیز پشتیبانی خواهد شد.

میزان مصرف انرژی در این دوربین مداربسته بدلیل استفاده از پروژکتور IR متشکل از 8 ال ای دی دید در شب، نسبت به محصولات رقیب کمی بالاست و عددی معادل 60 وات است که نیاز به آداپتوری با جریان 5 آمپر خواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()