نوشته شده توسط : جعفر

 

هایک ویژن hikvision به عنوان تولید کننده پیش رو در حوزه محصولات و راهکار های امنیتی نو آورانه ، جایزه محصول نوآورانه فستیوال جوایز بین المللی Detektor 2019 سوئد را کسب کند این جایزه در زمینه تولید دوربین دام تورت حرارتی و نوری هایک ویژن به این کمپانی تعلق یافت .
این جایزه در گروه هشدار و تشخیص وجود دارد و هیئت داوران پس از انتخاب دوربین هایک ویژن اعتقاد داشتند که دوربین هایک ویژن ترکیبی از تجزیه و تحلیل هوشمند ، فناوری حرارتی و نوری و زیبایی است که می تواند در شرایط حساس ، مناسب ترین عملکرد را ارائه نماید . ( این دوربین هم توسط نور مرئی و هم توسط طیف حرارتی قادر به تصویر برداری می باشد )
مارس وچمن مدیر بخش محصولات حرارتی هایک ویژن اروپا که برای دریافت این جایزه در مراسم حضور داشت گفت : ما از دریافت این جایزه هیجان زده هستیم ، دوربین حرارتی و نوری هایک ویژن ،  در ژوئیه و به منظور پیش بینی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در قسمت هایی که امکان حریق در آنها وجود داشت تولید و به بازار عرضه شد . قیمت این دوربین بسیار مقرون به صرفه است . از اینکه توانستیم با ارائه این محصول نوآوران ، کمک شایانی به تیم های امنیتی داشته باشیم ، بسیار هیجان زده هستیم .

کسب جایزه معتبر نوآوری در تولید محصول را در فستیوال بین المللی Detektor 2019 را کسب کرد !!

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی 

کسب جایزه معتبر نوآوری در تولید محصول را در فستیوال بین المللی Detektor 2019 را کسب کرد !!


دوربین هایک ویژن مدل  DS-2TD1217-2 / V1 هایک ویژن قابلیت تشخیص سریع آتش سوزی در محیط های داخلی از طریق فناوری دو طیف مرئی و حرارتی را دارد . هنگامی که دمای محیط از میزان مشخص شده توسط کاربر عبور می کند ، دوربین با به صدا در آوردن زنگ خطر به کاربران اطلاع رسانی می کند تا با اقدام به موقع از بروز آتش سوزی جلوگیری شود .

جهت آنالیز تصویر با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی ، یک تراشه GPU در این دوربین تعبیه شده است که امکان تشخیص آتش سوزی و یا تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعیین شده را دارد و از این رو می توان برای پوشش در فضاهایی مانند انبار ها ، موزه ها ، مراکز داده ، دفاتر و مواردی شبیه به آن مورد استفاده قرار بگیرد .
درباره جایزه Detektor International Awards :
جایزه Detektor International Awards در سال 1999 توسط مجله امنیتی معروف Detektor International  با هدف معرفی و تجلیل از نوآوری های برجسته در حوزه امنیت بنیان نهاده شد . در سال 2019 ، بیستمین سری اهدای جوایز سالانه در 19 نوامبر در نمایشگاه SECTECH در استکهلم  سوئد برگزار گردید .

نصب دوربین مداربسته   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

رک‌های شبکه یکی از ملزومات جدایی‌ناپذیر مراکز داده هستند که ضمن زیباتر کردن محیط اتاق سرور، دسترسی ساده‌تر به تجهیزات شبکه، سهولت نگه‌داری از تجهیزات و بهبود امنیت فیزیکی تجهیزات را به همراه دارد. تنوع و تعدد تجهیزات شبکه به اندازه‌ای زیاد شده‌اند که خرید یک رک‌شبکه دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار است. یک شرکت تجاری حرفه‌ای به خوبی می‌داند که تجهیزات شبکه همچون سرورها، روترها و به ویژه کابل‌های شبکه را نمی‌توان روی یک میز قرار داد و انتظار داشت، محیط شرکت زیبا و آراسته باشد و مهم‌تر از آن سرپرست شبکه بتواند به درستی از این تجهیزات نگه‌داری و مدیریت کند.

شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

چرا خرید رک‌شبکه یک ضرورت است و نه یک انتخاب است؟

به همین دلیل ما به سراغ رک‌هایی می‌رویم که درون مراکز داده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین دلیل استفاده از رک‌ها، بهبود راندمان و افزایش کارایی است. سرورها همانند کامپیوترهای شخصی تنها زمانی که هوای پیرامون آن‌ها به خوبی در جریان باشد عملکرد خوبی دارند. هرگونه مانعی سر راه سرور، باعث افزایش درجه حرارت سرور شده و خیلی زود کارایی سرور را کاهش می‌دهد. رک‌های شبکه به واسطه مکانیزم خاص و فن‌هایی که دارند مانع از آن می‌شوند تا جریان هوای گرم پیرامون سرور در وضعیت سکون قرار بگیرند. خنک‌سازی سرور تنها نکته‌ای نیست که خرید یک رک‌سرور را ضروری می‌کند.

سرورها و هرگونه وسیله دیگری پس از گذشت مدت زمانی به سرویس و نگه‌داری نیاز دارند. اگر سرورها و سایر تجهیزات شبکه در مکان‌های تعبیه شده‌ای قرار گرفته باشند، فرآیند نگه‌داری از آن‌ها ساده می‌شود. رک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر طبقه و سینی‌های آن‌ها مخصوص قرار دادن تجهیزات مشخصی هستند.

به‌طور مثال، در یک طبقه سرورها، در طبقه دیگر یو‌پی‌اس‌ها و در طبقه دیگری سوییچ‌، پچ‌پنل‌ها و روترها قرار می‌گیرند. دقت کنید به هر یک از وسایل یاد شده کابل‌های متعددی متصل هستند که این کابل‌ها اگر در هم گره بخورند به مرور زمان دچار فرسایش می‌شوند و ناگهان عملکرد شبکه را کاهش خواهند داد. بیشتر رک‌سرورها دارای چرخ هستند و سرپرست شبکه بدون مشکل قادر به جابه‌جایی رک‌سرورها و دسترسی سریع به تجهیزات شبکه است.

درست است که کاهش دما و نگه‌داری و سرویس ساده تجهیزات حائز اهمیت است، اما نبود امنیت موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. زمانی‌که تجهیزات مهم شبکه همچون سرورها، سوییچ‌ها، روترها، کابل‌ها و…. در معرض دسترس هر کارمندی قرار داشته باشد، نه تنها احتمال سرقت اطلاعات مالی و تجاری افزایش پیدا می‌کند، بلکه خراب شدن تجهیزات به واسطه ریختن مایعات روی آن‌ها زیاد می‌شود.

یک رک‌سرور اجازه می‌دهد تمامی تجهیزات شبکه را در یک مکان واحد قرار دهید و درب آن‌را قفل کنید، البته به شرطی که دمای هوای پیرامون رک‌سرور کاملا پایین باشد تا تجهیزات در دمای عادی کار کنند. خوشبختانه تنوع رک‌‌های شبکه زیاد است و بر مبنای تجهیزات و میزان فضای آزادی که دارید رک‌سرور مناسب کسب‌وکار شما ساخته شده است. شرکت‌هایی که حیطه کاری آن‌ها گسترده است از سرورها و تجهیزات زیادی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.

در چنین شرایطی شرکت‌ها برای خود یک اتاق سرور تعریف می‌کنند و تمامی تجهیزات زیرساختی شبکه را به اتاق سرور انتقال می‌دهند. اتاق سرور یک مفهوم عیب و غریب نیست، اتاقی است که تمامی تجهیزات مهم شبکه در آن قرار می‌گیرد، اما برای آن‌که مدیریت سرورها که گاها تعداد آن‌ها ممکن است از مرز 50 سرور عبور کند ساده باشد، شرکت‌ها از یک یا چند رک در اتاق سرور استفاده می‌کنند. چرا شرکت‌ها از رک‌‌سرور برای این منظور استفاده می‌کنند؟

پاسخ در مدیریت بهتری فضای اتاق است. به‌طور مثال،  یک رک‌شبکه 42 یونیت با عمق 80 سانتی‌متر اجازه می‌دهد تجهیزاتی تا وزن 300 کیلوگرم را درون آن قرار دهید و به بهترین شکل از فضای خالی اتاق استفاده کنید. با این توصیف تصور نمی‌کنید وقت آن رسیده به رک‌های شبکه اکوئیپ نگاهی جدی داشته باشید.

 

  1. خرید دوربین مداربسته
  2. دوربین مدار بسته
  3. قیمت دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مدار بسته
  5. نصب دوربین مداربسته
  6. هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  9. انواع دوربین مداربسته

بهترین دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

هایک ویژن hikvision  پس از دریافت جوایز متعددی از جمله IFSEC و FIREX ، توانست جایزه محصول نوآورانه نمایشگاه Security and Fire Excellence 2019 لندن را دریافت کند . این جایزه به دوربین حرارتی بولت DS-2TD2136 تعلق گرفت . این جایزه در مراسم اهدای جوایز که 20 نوامبر و در لندن هیلتون در پارک لین و به میزبانی شخصیت تلویزیونی تس دالی به این شرکت اهدا شد .
دوربین DS-2TD2136 هایک ویژن یک بولت حرارتی هوشمند تحت شبکه با قیمت مقرون به صرفه است که می تواند با کاهش نور محیط به عنوان مکمل دوربین های مدار بسته رنگی مورد استفاده قرار بگیرد و دید 24 ساعته را برای کاربران به ارمغان بیاورد . سیستم هوشمند پردازش تصویر ، آنالیز رفتاری پیشرفته و امکان هوشمند تشخیص حرارت و آتش سوزی بصورت خودکار توسط دوربین در این محصول کمپانی هایک ویژن طراحی و تولید شده است . کاربران با استفاده از این دوربین می توانند امکان بروز آتش سوزی را پیش بینی و با اقدام به موقع از وقوع آن پیشگیری کنند . دوربین بولت حرارتی هایک ویژن را می توان با لنز های مختلف 7 ، 10 ، 15 ، 25 و یا 35 میلیمتری بسته به نوع پروژه ، استفاده کرد .

دوربین مداربسته tvt  دوربین تی وی تی   خرید هایک ویژن

دوربین حرارتی بولت هایک ویژن ، جایزه محصول نوآورانه نمایشگاه Security and Fire Excellence 2019 را گرفت !

دوربین بولت هایک ویژن ، شعاع و زاویه دید وسیع تری دارد و می تواند در شرایط مختلف مانند : شب ، تابش شدید نور خورشید ، مه شدید یا هنگام طوفان و باران با تصویر برداری حرارتی ، تجزیه تحلیل دقیق تری نسبت به دوربین های معمولی دارد . استفاده از دوربین حرارتی کاهش آلارم های اشتباه و افزایش راندمان امنیتی مجموعه را در پی خواهد داشت .
جاستین هولیس ، مدیر بازاریابی بخش بریتانیا و ایرلند هایک ویژن ضمن ابراز خوشحالی از دریافت جایزه محصول نوآورانه سال اضافه کرد ، کسب جوایز نمایشگاه های معتبر IFSEC و FIREX برای این دوربین حرارتی تاییدیه ای بر این ادعاست که هایک ویژن به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه مدار بسته همیشه در تلاش بوده تا بهترین محصولات را بر اساس نیاز بازار تولید و عرضه نماید .

 

دوربین مداربسته  نصب دوربین مدار بسته  بهترین دوربین‌ مدار بسته 

 



:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

 

امروزه، با خرید دوربین دیجیتال می‌توانید از قابلیت‌های فیلم‌برداری آن‌ها نیز استفاده کنید. به‌همین‌دلیل، احتمالا این سؤال برایتان پیش آمده که اصولا چرا باید از دوربین فیلم‌برداری استفاده کنید که اختصاصی برای این کار ساخته شده است؟

اصولا دلایل مختلفی برای استفاده از دوربین فیلم‌برداری برای ضبط خاطراتمان وجود دارد که برخی از آن‌ها را نمی‌توانید در دوربین‌های عکاسی بیابید یا هزینه‌ای که بابت آن باید بپردازید، بسیار گران‌تر تمام می‌شود. ازاین‌رو هنوزهم در نورنگار، درکنار دوربین‌های عکاسی بسیار پیشرفته‌، دوربین فیلم‌برداری نیز به کسانی ارائه می‌شود که فیلم‌برداری برایشان اولویت دارد.

کیفیت ویدئو

بی‌شک دوربین‌های DSLR و کامپکت حرفه‌ای یا حتی دوربین‌های بدون آینه، کیفیت ویدئویی فوق‌العاده‌ای دارند. بااین‌حال، قیمت گران آن‌ها صرفا به‌دلیل کیفیت درخورتوجه ویدئو‌های آن‌ها نیست؛ بلکه این تجهیزات چندمنظوره به‌‌دلیل امکانات گسترده‌ای این‌قدر گران هستند که شاید برخی از آن‌ها هرگز به‌کار برده نشوند.

این درحالی است که می‌توانید انواع مختلفی از دوربین فیلم‌برداری را در بازار پیدا کنید که با همان کیفیت تصویربرداری و حذف قابلیت‌های عکاسی پیشرفته، با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه می‌شوند. بنابراین، گاهی ممکن است دوربین‌های فیلم‌برداری را در بازار ببینید که با قیمت نصف یا حتی یک‌سوم دوربین عکاسی پیشرفته با همان کیفیت برایتان ویدئو ضبط می‌کنند. بنابراین، اگر به‌دنبال کیفیت فیلم‌برداری مناسب هستید، حتما امکانات جانبی و قیمت آن دوربین فیلم‌برداری را نیز در نظر بگیرید. در‌این‌زمینه از کارشناسان نورنگار هم می‌توانید کمک بگیرید.

لنزها و نویز صوتی

عدسی دوربین فیلم‌برداری برای فیلم‌برداری ساخته شده و عدسی دوربین عکاسی برای عکاسی. این واقعیتی بدیهی است؛ اما بسیاری از افراد این واقعیت ساده را نادیده می‌گیرند. اصولا دوربین‌های عکاسی برای سوژه‌ی ثابت ساخته شده‌اند و وقتی می‌خواهند روی سوژه‌ی متحرک فوکوس کنند، سرعت نسبتا کمتری درمقایسه‌با دوربین فیلم‌برداری دارند.

زمانی این موضوع پیچیده‌تر می‌شود که بخواهید علاوه‌بر فوکوس، صدابرداری هم بکنید. در اغلب دوربین‌های عکاسی، صدای حرکت عدسی مانند نویز پیوسته روی ویدئوِ شنیده می‌شود. به‌همین‌دلیل هم بسیاری از فیلم‌برداران، از این دوربین‌ها برای ضبط کلیپ استفاده می‌کنند که بعدا بتوانند با صدای دیگری این ضعف را بپوشانند.

کارگاه‌ها، سمینارها، جلسات اداری و آموزشی، تئاتر و پشتِ‌صحنه‌های سینمایی، در اغلب اوقات به صدای دقیق سر صحنه نیاز دارند؛ ازاین‌رو، کوچک‌ترین نویز صوتی می‌تواند بر کیفیت صدای آن تأثیر بگذارد. اینجا است که دوربین فیلم‌برداری می‌تواند بسیار سودمند باشد.

 

بزرگ‌نمایی عدسی

در مقایسه‌ی دوربین فیلم‌برداری با عکاسی این یکی از نکات مهم محسوب می‌شود. دوربین‌های فیلم‌برداری معمولا لنز‌هایی با بزرگ‌نمایی بسیار زیاد دارند. به‌عنوان مثال، بزرگ‌نمایی ۳۰ یا ۴۰ یا ۵۰ برابر در عدسی دوربین فیلم‌برداری قابلیت عمومی محسوب می‌شود؛ اما در دوربین‌های عکاسی به‌سختی می‌توانید لنزی با این ویژگی را پیدا کنید.

شایان ذکر است اصولا در لنز‌های دوربین‌های DSLR نیز بزرگ‌نمایی‌ این‌چنینی بسیار نادر و دورازدسترس است. به‌همین‌دلیل، کسانی که می‌خواهند از فاصله‌ی دور فیلم‌برداری کنند، ترجیح می‌دهند به‌جای دوربین‌های عکاسی از دوربین فیلم‌برداری واقعی استفاده کنند.

امکانات داخلی

تقریبا تمام دوربین‌های عکاسی بدون حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شوند. این درحالی است که تقریبا همه‌ی دوربین‌های فیلم‌برداری (حداقل انواع غیرحرفه‌ای که کاربرد عمومی دارند) از حافظه‌ی داخلی بهره می‌برند. بنابراین، می‌توانید بدون نیاز به خرید کارت حافظه‌ی جانبی یا احتمال آسیب و خراب‌شدن اطلاعات روی کارت حافظه، به‌راحتی با حافظه‌ی خود دوربین فیلم‌برداری ویدئو‌هایتان را ضبط کنید.

اگرچه اغلب دوربین‌های فیلم‌برداری امروزی حافظه‌های فلش دارند، تا همین چند سال پیش، دوربین‌هایی در بازار بودند که می‌توانستند مستقیما روی DVD نیز ضبط کنند که با منسوخ‌شدن DVDها، کاربرد آن‌ها نیز محدود‌تر شد.

 

ارگونومی بهتر

چه کسی ممکن است فکر کند فیلم‌برداری با دوربین مخصوص عکاسی کار راحتی است؟ شاید چند لحظه بتوانید به‌راحتی آن را در دست بگیرید؛ اما معمولا بعد از یکی‌دو دقیقه می‌فهمید که حفظ تعادل این دوربین‌ها با دست کار بسیار سختی است. این درحالی است که دوربین فیلم‌برداری معمولا برای استفاده طولانی‌مدت با دست ساخته می‌شود و نگه‌داری و کار با آن در طولانی‌مدت هم چندان خسته‌کننده نیست.

اگر قرار است در جایی فیلم‌برداری کنید که امکان استفاده از سه‌پایه وجود ندارد، با دوربین فیلم‌برداری کمتر خسته می‌شوید و احتمالا ضبط ویدئویی باکیفیت‌تری نیز تجربه خواهید کرد. اگر کار عکاسی می‌کنید، فیلم‌برداری دوربین‌های عکاسی در مواقعی به شما کمک خواهد کرد که قصد فیلم‌برداری دارید. باوجوداین، اگر فیلم‌برداری برایتان اولویت بیشتری دارد یا می‌خواهید چندین ساعت متوالی تصویربرداری کنید، مسلما دوربین فیلم‌برداری برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

  1. دوربین مدار بسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. خرید دوربین مدار بسته
  5. قیمت دوربین مدار بسته
  6. دوربین مدار بسته
  7. دوربین مداربسته
  8. قیمت دوربین مداربسته
  9. خرید دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

از بین دوربین‌های فیلمی، دوربین مکانیکی بهتر است یا دوربین الکترونیکی؟ هر دو مزیت‌ها و معایبی دارند: اولی گران‌تر و لوکس‌تر و دومی ارزان‌تر و کاربردی‌تر.

امروزه با وجود پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در حوزه‌ی دوربین‌های الکترونیکی، طرفداران دوربین مکانیکی کم نیستند. دوربین‌های مکانیکی فیلمی حس خاصی به شما می‌دهند. صدای تق‌تق دندانه‌های چرخ‌دنده‌ها و فنرهای جمع‌شونده که می‌توانید با انگشتان خود آن‌ها را با تمام وجود لمس کنید، حسی جادویی است. صدای دل‌نشین «KA-CLACK» دوربین‌های مکانیکی همیشه سرتر از صدای «bzzzt» دوربین‌های الکترونیکی است.

حتی سرسخت‌ترین طرفداران دوربین‌های مکانیکی می‌دانند دوربین‌های فیلمی الکترونیکی مزیت‌های مهمی بر دوربین‌های فیلمی مکانیکی دارند؛ ولی این مزیت‌ها همیشه خیلی مشخص نیستند. درواقع، با استدلال منطقی می‌توان به این نتیجه رسید که دوربین‌های الکترونیکی برای بسیاری از عکاسان و در بسیاری مواقع، بهتر از دوربین‌های مکانیکی فیلمی هستند. درادامه، دلایل این برتری را باهم مرور می‌کنیم.

الکترونیکی درمقابل مکانیکی: تفاوت در چیست؟ 

پیش از اینکه مقایسه‌ی دوربین‌های مکانیکی فیلمی با دوربین‌های الکترونیکی فیلمی را شروع کنیم، باید به‌اختصار آن‌ها را تعریف کنیم. برای اینکه ادامه‌ی مطلب را به‌خوبی متوجه شوید، باید بدانید دوربین‌های تمام‌مکانیکی به دوربین‌هایی گفته می‌شود که قطعه‌ی الکترونیکی در سازوکارهای شاتر و نوردهی و چرخش نوار فیلم (Film Winding) خود ندارند. ممکن است این دوربین‌ها قطعه‌ی الکترونیکی نورسنج داشته باشند؛ ولی ازنظر مکانیکی، نقصی در عمل‌کردن بدون باتری یا هرگونه منبع تغذیه‌ی الکتریکی ندارند.

تمامی دوربین‌های تمام‌مکانیکی می‌توانند بدون باتری بی‌نقص کار کنند

 

 وقتی از دوربین‌های فیلمی الکترونیکی صحبت است، منظور دوربین‌هایی است که شاتر آن‌ها به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود؛ ولی فوکوس و چرخش نوار فیلم دستی انجام می‌شود یا دوربین‌هایی که همه‌ی کارها ازجمله شاتر، کنترل نوردهی، چرخش نوار فیلم و معمولا فوکوس خودکار را الکتریکی یا الکترونیکی انجام می‌دهند. بااین‌حال، هنوزهم بعضی از دوربین‌های الکترونیکی، تنها با سرعت شاتر (معمولا با سرعت هم‌گام با فلش) کار می‌کنند که بدون باتری انجام می‌شود. برای بعضی دیگر از دوربین‌ها، نبود الکتریسیته به‌معنی نبود عکس است. دقت کنید بعضی از دوربین‌ها مثل کانن EF و پنتاکس LX از شاتر هیبرید دارای زمان‌بندی مکانیکی برای سرعت‌های سریع و زمان‌بندی الکترونیکی برای سرعت‌های کُند استفاده می‌کنند.

بعضی از دوربین‌های الکترونیکی با سرعت شاتر ثابت کار می‌کنند که به باتری نیازی ندارد و بعضی دیگر بدون منبع تغذیه‌ی الکتریکی نمی‌توانند عکس بگیرند. حالا که تفاوت دوربین‌های فیلمی تمام‌مکانیکی و دوربین‌های فیلمی الکترونیکی را متوجه شدید، نوبت به معرفی مزایای دوربین‌های الکترونیک می‌رسد و در آخر، چندین مزیت دوربین‌های مکانیکی را نیز برمی‌شماریم.

چرا دوربین‌های الکترونیکی بهتر هستند؟    

۱. دوربین‌های الکترونیکی قطعات متحرک کمتری درمقایسه‌با دوربین‌های مکانیکی دارند

این دلیل یکی از دلایل اصلی است که سازندگان را به کنارگذاشتن دوربین‌های مکانیکی و تولید دوربین‌های الکترونیکی ترغیب کرده است. سازوکار عملکرد دوربین‌های الکترونیکی در‌مقایسه‌با دوربین‌های مکانیکی بسیار ساده‌تر است. دوربین‌های مکانیکی ریزه‌کاری‌های بی‌نظیر و پر از چرخ‌دنده، اهرم، فنر، سیم و زنجیرهای بسیار ریز دارند. این قطعات متحرک ممکن است هرز و از همدیگر جدا شوند و گیر کنند یا بشکنند.در دوربین‌های الکترونیکی، بسیاری از این خرده‌قطعات پیچیده جای خود را به قطعات الکترونیکی ثابت و مستحکم داده‌اند که علاوه‌بر ساده‌تربودن، محکم‌تر و مطمئن‌تر هستند. 

ساخت دوربین‌های الکترونیکی از دوربین‌های مکانیکی ارزان‌تر تمام می‌شود

از دیدگاه سازنده، ساختن دوربین‌های الکترونیکی از دوربین‌های مکانیکی ارزان‌تر تمام می‌شود. از دیدگاه عکاس، احتمال عیب و ایراد پیداکردن و عملکرد اشتباه در دوربین‌های الکترونیکی کمتر است.

۲. دوربین‌های الکترونیکی به‌ندرت از تنظیم خارج می‌شوند 

یکی از مشکلات شاترهای دارای سازوکار زمان‌بندی مکانیکی این است که درمعرض ساییدگی و کاهش لغزندگی و تغییرات دمایی قرار دارند. بعد از مدتی استفاده از دوربین، تنظیم شاتر روی ثانیه دقیقا به ثانیه‌ی نوردهی منجر نمی‌شود. در سرویس CLA که خلاصه‌شده عبارت «تمیزکردن و لغزنده کردن و تنظیم» است، منظور از «تنظیم‌کردن» رفع چنین انحرافاتی است. در شاتر الکترونیکی، زمان‌بندی را قطعات ثابتی انجام می‌دهند که مستعد چنین انحرافاتی نیستند.

این موضوع به این معنی نیست که شاترهای الکترونیکی همیشه عالی هستند؛ بلکه آن‌ها هم قطعات متحرکی دارند که ممکن است تحت‌تأثیر کثیف‌شدن یا کاهش لغزندگی قرار بگیرند. بااین‌حال، انحرافات این شاترها بسیار خفیف است. اگر دوربین الکترونیکی ۴۰ ساله سالم باشد و کار کند، احتمالا درست کار می‌کند و احتمالا دقیق‌تر از دوربین مکانیکی جدیدتر عکس می‌گیرد که سرویس نشده است.

۳. دوربین‌های الکترونیکی می‌توانند نوردهی دقیق‌تری از دوربین‌های مکانیکی ارائه دهند    

درصورت استفاده از دوربین‌های مکانیکی، تنها می‌توان با چندین سرعت‌ شاتر محدود و از‌پیش‌تعیین‌شده مثل یک‌پانصدم ثانیه، یک‌دویست‌وپنجاهم ثانیه، یک‌صدوبیست‌وپنجم ثانیه و... کار کرد. این محدودیت درباره‌ی حالت دستی دوربین‌های الکترونیک نیز صادق است؛ اما دوربین‌های الکترونیک دارای قابلیت نوردهی خودکار از مزیت مهم شاتر الکترونیک بهره می‌برند: تنظیم نامحدود سرعت شاتر. برای مثال، اگر نورسنج تشخیص دهد سرعت مناسب شاتر یک‌سیصدم ثانیه است، شاتر دقیقا همین مدت بازمی‌ماند. یک‌هفتادوپنجم ثانیه؟ هیچ مشکلی نیست! یک‌هشتصدوپنجاه‌وچهارم ثانیه؟ چراکه نه! شاترهای الکترونیکی می‌توانند نوردهی را با دقتی تنظیم کنند که شاترهای مکانیکی هرگز نمی‌توانند آن را انجام دهند. این توانایی به‌ویژه در عکاسی با فیلم اسلایدی یا تکنیکی بسیار مهم است.

۴. حداکثر سرعت شاتر و سرعت همگام‌سازی شاتر در دوربین‌های الکترونیکی بیشتر از دوربین‌های مکانیکی است 

سریع‌ترین شاتر مکانیکی متعلق به دوربین نیکون FM3A و حداکثر سرعت آن یک‌چهارهزارم ثانیه است که سرعت نامعمولی برای شاترهای مکانیکی محسوب می‌شود. حداکثر سرعت شاتر دوربین‌های مکانیکی از یک‌هزارم ثانیه و در بعضی از مدل‌های حرفه‌ای، از یک‌دوهزارم ثانیه فراتر نمی‌رود. شاترهای دوربین‌های الکترونیکی اولیه نیز همین‌قدر کُند بودند؛ اما پیشرفت‌ها در حوزه‌ی الکترونیک و ساخت مواد پرده‌ی شاتر، سرعت شاتر در دوربین‌های الکترونیکی را بسیار افزایش داده و حداکثر سرعت شاتر در این دوربین‌ها‌، به یک‌چهارهزارم ثانیه یا در دوربین‌های بسیار به‌روز، به یک‌هشت‌هزارم ثانیه رسیده است. سریع‌ترین شاتر جهان متعلق به دوربین مینولتا ماکسوم ۹ است که می‌تواند با سرعت یک‌دوازده‌هزارم ثانیه نوردهی کند.

معمولا شاترهای سریع برای عکاسی اکشن (عکاسی از سوژه‌های متحرک) مناسب هستند؛ اما در عکاسی معمولی نیز کاربرد دارند. برای مثال، اگر در حال استفاده از ایزو ۴۰۰ باشید و خورشید طلوع کند یا از پشت ابر خارج شود، با داشتن شاتر سریع، می‌توانید به کارکردن با دیافراگم باز ادامه دهید. شاترهای الکترونیک هم‌گام‌سازی سریع‌تری با فلش دارند و معمولا سرعت هم‌گام‌سازی آن‌ها با فلش یک‌صدوبیست‌وپنجم ثانیه تا یک‌دویست‌وپنجاهم ثانیه است؛ درحالی‌که این سرعت برای شاترهای مکانیکی، از حدود یک‌شصتم ثانیه فراتر نمی‌رود. این قابلیت نیز انعطاف‌پذیری بیشتری دراختیار عکاس می‌گذارد و به او این امکان را می‌دهد برای عکاسی پرتره در فضای باز با فلش تکمیلی، از دیافراگم بازتری استفاده کند.

۵. معمولا دوربین‌های الکترونیکی ارزان‌‌تر از دوربین‌های مکانیکی هستند 

دوربین‌های الکترونیکی ارزان‌ترین دوربین‌ها در بازار دوربین‌های فیلمی هستند. دوربین تمام‌مکانیکی نیکون مدل FM2 معمولا با دوبرابر قیمت دوربین متناظر FE2 دارای شاتر الکترونیک فروخته می‌شود. درباره‌ی پنتاکس مکانیکی مدل MX و پنتاکس الکترونیکی مدل ME Super نیز چنین است. هرچه دوربین قطعات الکترونیکی بیشتری داشته باشد، قیمت آن مقرون‌به‌صرفه‌تر است. دوربین پیشروی نیکون N8008 که یک درجه پایین‌تر از دوربین حیرت‌انگیز نیکون F4 قرار می‌گیرد، زمانی‌که تازه وارد بازار شده بود، با قیمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار عرضه می‌شد؛ اما الان می‌توان این دوربین را فقط با ۱۰ تا ۵۰ دلار خرید. مدل‌های بسیار پیشرفته دوربین‌های عالی مینولتا مدل Maxxum/Dynax دارای فوکوس خودکار را که در دهه‌ی ۱۹۹۰ تولید می‌شدند و با لنزهای مینولتا سازگار بودند، امروزه می‌توان فقط با ۲۰ تا ۵۰ دلار خرید.

دوربین‌های مکانیکی چه برتری‌هایی بر دوربین‌های الکترونیکی دارند؟ 

در بندهای قبلی، درباره‌ی مزیت‌های دوربین‌های الکترونیکی صحبت کردیم: اما مزیت‌های دوربین‌های مکانیکی چیست؟ درادامه‌ی این مقاله، به برتری‌های دوربین‌های مکانیکی بر دوربین‌های الکترونیکی اشاره می‌کنیم.

۱. دوربین‌های مکانیکی بدون باتری کار می‌کنند 

درست است دوربین‌های مکانیکی به منبع تغذیه نیازی ندارند؛ ولی واقعا نمی‌توان به این ویژگی به چشم برتری بر دوربین‌های الکتریکی نگریست. البته درک‌کردنی است که این ویژگی برای کسانی مزیت محسوب می‌شود که باتری دوربینشان بدموقعی خالی شده است. ممکن است داستانی از زبان عکاسی حرفه‌ای شنیده باشید که روی قله‌ی کوهی یخ فرصت عکاسی داشت که تنها در عمرش یک‌بار می‌توانست رخ دهد: «ناگهان باتری دوربین‌ها خالی شد؛ اما آن‌ها دوربین مکانیکی همراهشان داشتند؛ بنابراین، توانستند به عکاسی ادامه دهند». درست است که بی‌نیازی دوربین مکانیکی به باتری در این وضعیت‌ها واقعا کمک‌کننده است؛ اما چنین موقعیت‌هایی بسیار کم پیش می‌آید. معمولا اغلب ما در موقعیت‌هایی مثل سرمای شدید که باتری سریع خالی شود یا در جاهایی که باتری یدکی دردسترس نباشد، قرار نمی‌گیریم.

محتمل‌ترین توجیه برای طرفداری از دوربین‌های بدون باتری این است که با ورود دوربین‌های الکترونیک به بازار، عکاسان حرفه‌ای درباره‌ی آن‌ها بی‌­اعتماد بودند. این بی‌اعتمادی به ابزارهای جدید و ناآشنا واکنش انسانی طبیعی است. بعد از گذشت چند سال که عکاسان حرفه‌ای فهمیدند دوربین‌های الکترونیک نحس نیستند، به دوربین‌های نیازمند باتری مثل نیکون F4 یا F5 و کانون EOS-1 وابسته شدند.

تمامی دوربین‌های مکانیکی شاهکارهایی شگفت‌انگیز هستند و استفاده از آن‌ها لذت‌بخش است

گذشته از این‌، با اینکه دوربین‌های مکانیکی بدون باتری کار می‌کنند، نورسنج آن‌‌ها نیازمند باتری است و هیچ‌کس نمی‌خواهد بدون نورسنج کار کند. درست است که می‌توان از نورسنج مجزا یا اپلیکیشن اندرویدی مثل Sunny 16 به‌عنوان نورسنج استفاده کرد؛ ولی با وجود دردسترس‌بودن و ارزان‌بودن و امکان حمل آسان باتری‌های یدکی، نیازی نیست یک گام به عقب برداریم.

دوربین‌های الکترونیکی که با باتری‌های زیری چندین سال کار می‌کردند و دوربین‌های دارای قابلیت اتوفوکوس که با باتری‌های قلمی یا لیتیوم‌یون تغذیه می‌شدند و پیش از تمام‌شدن باتری به شما هشدار می‌دادند، به خاطر بیاورید. بنابراین، با وجود درست‌بودن اینکه دوربین‌های مکانیکی می‌توانند برخلاف دوربین‌های الکترونیکی بدون باتری عمل کنند، این قابلیت برتری مهمی برای این دوربین‌ها محسوب نمی‌شود.

۲. قابلیت تعمیر دوربین‌های مکانیکی بیشتر است     

این گفته تا حدی درست است. یکی از دلایل ازکار‌افتادن دوربین‌های الکترونیکی قدیمی، ترک برداشتن و شکستن بردهای الکتریکی انعطاف‌پذیر آن‌ها است. وقتی قطعات یدکی موجود نباشد، تعمیرکاران فقط می‌توانند از قطعات دوربین‌های از‌کار‌افتاده استفاده کنند که به‌دلیل پیشین ممکن است همان مشکلات را داشته باشند. بااین‌حال، همه‌ی مشکلات دوربین‌های الکترونیک حل‌نشدنی نیستند. بعضی وقت‌ها، تعمیرکردن دوربین‌های الکترونیکی تنها نیازمند اندکی لحیم‌کاری است و گاهی اوقات، مشکل الکتریکی نیست؛ بلکه مکانیکی است و مشمول همان مشکلاتی است که احتمال دارد در دوربین‌های مکانیکی ایجاد شوند.

 

حتی اگر دوربین الکتریکی را نتوان تعمیر کرد، مشکلی نیست؛ زیرا قیمتش بسیار ارزان است. اگر ۱۰۰ دلار بابت تعمیر دوربینی گران‌قیمت بپردازید؛ ارزشش را دارد؛ ولی اگر دوربین مینولتا 400si یا ریکو KR-10 خراب شود، با ۱۰۰ دلار می‌توان سه‌چهار دستگاه از آن‌ها را خرید.

۳. دوربین‌های مکانیکی روح بیشتری دارند   

هیچ بحثی دراین‌باره وجود ندارد. تمامی دوربین‌های مکانیکی ابزارهایی خارق‌العاده هستند و استفاده از آن‌ها روح شما را نوازش می‌دهد. بااین‌حال، دوربین‌های مجهز به شاتر الکترونیکی و دارای چرخش حلقه‌ی فیلم دستی و فوکوس دستی، چنین حسی در شما ایجاد می‌کنند. با اینکه استفاده از دوربین‎‌های دارای فوکوس خودکار و چرخش خودکار حلقه فیلم این حس را ندارند، استفاده از آن‌ها تجربه منحصر‌به‌فردی است که باید قدر آن را دانست.

جمع‌بندی 

دوربین‌های مکانیکی عالی هستند و مزیت‌ها و معایبی دارند. باوجوداین‌، دوربین‌های الکترونیک قهرمانانی ستایش‌نشده هستند. این دوربین‌ها در‌مقایسه‌با دوربین‌های الکترونیک معمولا ارزان‌تر هستند و نوردهی دقیق‌تری دارند و اگر تعمیرشدنی نباشند، به‌راحتی و با هزینه‌ی کم جایگزین‌شدنی هستند. سازندگان دوربین بی‌دلیل به ساخت دوربین‌های الکترونیک روی نیاورده‌اند. عکاسان نیز باید حق این را داشته باشند که دوربین‌های فیلمی مکانیکی را کنار بگذارند و از دوربین‌های فیلمی الکترونیکی استفاده کنند.   

  1. هایک ویژن
  2. دوربین هایک ویژن
  3. دوربین مداربسته هایک ویژن
  4. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  5. هایک ویژن
  6. دوربین هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  9. هایک ویژن
  10. دوربین هایک ویژن
  11. دوربین مداربسته هایک ویژن


:: بازدید از این مطلب : 1564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین پلاک خوان چیست؟

خب پیش از هر چیزی بیاید ببینیم که دوربین پلاک خوان چیه و چه کاربردی داره؟ دوربین پلاک خوان همان‌طور که از نامش پیدا است، به دوربین مدار بسته ای گفته می شه که بتونه پلاک خودرو ها رو ثبت کنه. اگه بخوایم تعریف دقیق‌تری از دوربین‌های پلاک خوان داشته باشیم، دوربین پلاک خوان به دوربینی گفته می شه که بتواند پلاک خودرو ها را به‌گونه‌ای ثبت کند که امکان جستجوی شماره پلاک در تصاویر ضبط شده وجود داشته باشد. این تعریف ساده دوربین پلاک خوان یا دوربین ANPR است.

عبارت ANPR کوتاه شده Automatic Number Plate Recognition است و به‌معنای تشخیص خودکار پلاک خودرو توسط دوربین مدار بسته است. محل نصب پلاک خودروهای مختلف با همدیگر فرق می‌کند به‌طور مثال پلاک خودروهای مختلف مثل کامیون، اتوبوس، خودرو سواری یا حتی نیسان آبی در یک جا نصب می‌شود و دوربین پلاک خوان می‌تواند به‌طور هوشمند پلاک این خودروها را به درستی تشخیص بدهد و ثبت بکند.

چگونه دوربین پلاک خوان را نصب کنیم؟

اولین نکته در استفاده از دوربین پلاک خوان، نصب دوربین در محل مناسب و به‌طور صحیح است. اگر بهترین دوربین پلاک خوان دنیا را به اشتباه نصب کنید، عملکردی پر از اشتباه خواهد داشت. محل نصب و زاویه دید دوربین پلاک خوان هایک ویژن توسط کارشناس نصب دوربین هایک ویژن، مشخص و به دقت نصب می‌شود.

دوربین پلاک خوان چگونه عمل می‌کند؟

دوربین پلاک خوان پس از نصب و راه اندازی، باید با پلاک خودروهایی که از جلوی دوربین عبور می‌کنند، همسان سازی یا همون کالیبره بشه که این کار توسط کارشناس تنظیم دوربین انجام می شه و بعد از کالیبره شدن دوربین می‌تواند پلاک خودرو را در روز یا حتی شب با دقت بسیار بالایی ثبت کند. پلاک خودرو ها بطور عکس و عدد در دستگاه ضبط ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز از این تصاویر استفاده شود.

دوربین پلاک خوان چه امکاناتی دارد؟

دوربین پلاک خوان هایک ویژن امکانات متعددی دارد که در صورت نیاز کاربر، می‌تواند از همه یا بخشی از این ویژگی‌های دوربین هایک ویژن استفاده بکند. بعضی از مهم‌ترین امکانات دوربین پلاک خوان هایک ویژن رو در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • ثبت پلاک خودروها
  • امکان ارائه گزارش روزانه، هفتگی، ماهانه و ... از شماره پلاک‌ها
  • امکان ارائه گزارش براساس ساعت و تاریخ
  • امکان کنترل گیت و راه بند
  • امکان تعریف لیست سفید
  • امکان تعریف لیست سیاه
  • امکان ارسال آلارم های متعدد باتوجه به نیاز کاربر

خب تا اینجا یاد گرفتیم که پلاک خوان هایک ویژن می‌تواند پلاک خودرو های عبوری رو ثبت یا به کاربر گزارش روز، ساعت و تاریخ عبور شماره پلاک ها رو بده. همچنین کاربران می توانند در لیست شماره‌های ذخیره شده، شماره پلاک مورد نظراتشان را جست‌وجو کنند. در ادامه در مورد لیست سفید و سیاه در دوربین ANPR و کاربردشان توضیح می دهیم.

کنترل گیت و راه بند

این دوربین هایک ویژن می‌تواند به‌صورت هوشمند گیت یا راه بند ورودی یک مکان را باز یا بسته کند. البته پیش از این باید دوربین توسط کارشناس خبره به دقت تنظیم شود. در این حالت یک قطعه جانبی به دوربین وصل شده و از آن فرمان می‌گیرد و به راه بند یا گیت فرمان می‌دهد. در ادامه در مورد نحوه فرمان دادن دوربین پلاک خوان هایک ویژن به راه بند توضیح می دهیم.

لیست سیاه و لیست سفید

لیست‌های سیاه و سفید، یک ویژگی جالب دوربین‌های پلاک خوان است. در لیست سفید، کاربر فهرستی از شماره پلاک های مطبوع را به دوربین معرفی می‌کند. دوربین به‌محض اینکه، خودروهای مذکور را تشخیص می‌دهد، یک فعالیت مشخص را انجام می‌دهد (این فعالیت پیش‌تر توسط کاربر روی دوربین تعریف شده است).

همین اقدام در خصوص لیست سیاه هم وجود دارد. در این حالت کاربر لیست شماره‌های مشخصی را در غالب لیست سیاه به دوربین معرفی می‌کند و دوربین به‌محض شناسایی خودروهای مذکور، فعالیت دیگری را انجام می‌دهد. شاید این موضوع کمی پیچیده به‌نظر میاد اما در ادامه با یک مثال ساده می‌توانید درک بهتری از لیست سفید و لیست سیاه داشته باشید.

یک مثال ساده: در یک ساختمان مسکونی که توسط دوربین پلاک خوان هایک ویژن و راه بند تجهیز شده است، می‌توان شماره پلاک ساکنین را در غالب لیست سفید به دوربین معرفی نمود و شماره پلاک خودروهایی که سابقه ایجاد مزاحمت هستند را نیز در غالب لیست سیاه در دوربین ANPR هایک ویژن تعریف کرد و به‌گونه‌ای تنظیم کرد که دوربین پس از تشخیص پلاکی که در لیست سفید قرار دارد، راه بند را باز کند و در صورتی که پلاک خودرو در لیست سیاه قرار داشته باشد، راه بند بسته باقی بماند.

 

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته
  11. قیمت دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

هنگامی‌که از امنیت محیط کسب‌و‌کار و منازل صحبت می‌کنیم، استفاده از دوربین مداربسته به بخش جدایی‌ناپذیر از این گجت تبدیل می‌شود. برخی آمارها نشان می‌دهند که مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تا چهار برابر بیشتر از منازل درمعرض سرقت قرار می‌گیرند؛ بااین‌حال، کارگذاشتن دوربین مداربسته در محیط منازل و فروشگاه‌ها می‌تواند به‌‌میزان چشمگیری از وقوع جرم جلوگیری کند.

در میان برندهای موجود در بازار ایران، دوربین داهوا میان کاربران بسیار محبوب شده است. داهوا با ارائه‌ی خدمات و محصولات خود در نمایندگی‌های معتبر، توانسته سهم زیادی از بازار را دراختیار بگیرد. شاید بتوان گفت عمده‌ی دلیل محبوبیت داهوا در ایران، عرضه‌ی محصولات بسیار باکیفیت با قیمت بسیار اقتصادی است. دیجی داهوا به‌عنوان مرجع تخصصی بررسی و فروش داهوا در ایران، عرضه‌کننده‌ی محصولات داهوا با کیفیت چشمگیر و گارانتی معتبر ۲۵ ماهه است. توجه به گارانتی معتبر و نوع بسته‌بندی جعبه دوربین از نکات مهم در زمان خرید است.

دوربین مداربسته داهوا

این دوربین‌ها در دو فناوری‌های IP و HDCVI در بازار تجهیزات نظارتی موجود هستند که باتوجه‌به نوع پروژه‌ی خود، می‌توانید دوربین موردنیاز را تهیه کنید. در این بخش، به‌طور مختصر تفاوت‌های دوربین مداربسته داهوا را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

دوربین IP داهوا یا دوربین تحت شبکه داهوا نوعی دوربین مداربسته با تصویربرداری دیجیتالی است که روند دریافت و ارسال داده‌های تصویری را روی بستر کابل شبکه انجام می‌دهد. در گذشته، دوربین‌های مداربسته آنالوگ بسیار پرکاربرد بودند؛ اما با وجود پیشرفت فناوری و توسعه‌ی فناوری‌ها، دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه نیز به بازار تجهیزات نظارتی معرفی شده‌اند. این محصولات با ارائه جدیدترین فناوری‌ها درزمینه‌ی ارائه‌ی کیفیت تصویر از ۲ تا ۸ مگاپیکسل (4K)، رمزگذاری و... توانسته‌اند در‌مقایسه‌با دوربین‌های آنالوگ به محبوبیت بیشتری دست پیدا کنند.

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه در کیفیت‌های متنوعی در بازار تجهیزات نظارتی موجود هستند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه ممکن است در شبکه‌های کابلی  LAN و همراه سوییچ به‌کار گرفته شوند. همچنین، می‌توانید با روتر وای‌فای، از این محصولات در شبکه‌ی وایرلس استفاده کنید؛ اما به‌طور کلی تمامی سیگنال‌ها ازطریق شبکه ارسال می‌شوند.

دوربین HDCVI نوعی از دوربین مداربسته است که کیفیت تصویر درخورتوجهی دراختیار شما قرار می‌دهد. دوربین‌های  HDCVI داهوا دوربین‌های امنیتی بسیار کاربردی هستند که باتوجه‌به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌شان از محبوبیت بسیاری میان کاربران برخوردار هستند. در این دستگاه‌ها، تصاویر روی کابل RG59 منتقل می‌شود.

 

معرفی داهوا فناوری

شرکت داهوا تکنولوژی که امروزه آن را به‌نام داهوا می‌شناسیم، یکی از شرکت‌های فعال و پیشرو در صنعت تجهیزات نظارتی جهان شناخته می‌شود و تمام محصولاتش از بهترین کیفیت و استانداردهای ساخت برخوردار هستند. در سال ۲۰۰۱، داهوا در کشور چین بنیان‌گذاری شد و امروزه در سراسر جهان بیش از ۱۶ هزار کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند. خدمات و سرویس‌های این برند مطرح در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا در حال ارائه است؛ بنابراین، کاربران می‌توانند به‌سادگی محصولات مدنظر خود را بخرند.

داهوا عرضه‌کننده‌ی چه محصولاتی است؟

داهوا به‌طور تخصصی درزمینه‌ی تولید دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های ذخیره‌ساز فعالیت می‌کند. محصولات داهوا عبارت‌اند از:

  • دوربین مداربسته HDCVI

  • دوربین مداربسته تحت شبکه IP

  • دوربین‌های گردان PTZ

  • دوربین‌های حرارتی

  • دستگاه NVR

  • دستگاه XVR

  • اکسس کنترل و سیستم‌های کنترل دسترسی

  • سیستم‌های هشداردهنده

دستگاه ذخیره‌ساز داهوا

به‌منظور ذخیره‌ی تصاویر دریافت‌شده از دوربین‌های مداربسته نیاز است تا از دستگاه‌های ضبط‌کننده‌ی تصاویر استفاده کنیم. این دستگاه‌ها در 2 نوع NVR و XVR به بازار عرضه شده‌اند. از دستگاه NVR برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه و از XVR برای ضبط تصاویر دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌شود.

با وجود استانداردهای فشرده‌سازی H.265+/H.265، این سری از محصولات توانسته‌اند فرایند فشرده‌سازی را بهبود ببخشند و میزان مصرف پهنای باند را کاهش دهند. این امکان سبب شده تا دستگاه‌های ذخیره‌ساز برای محیط‌های گوناگونی ازجمله فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌ها، منازل، دفاتر اداری و شرکت‌ها انتخاب بسیار مناسبی محسوب شود. عملکرد قدرتمند این دستگاه‌ها و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش سبب شده این دستگاه‌ها بسیار محبوب باشند.

چرا محصولات داهوا را انتخاب کنیم؟

برند داهوا با درنظرگرفتن نیاز تمامی کاربران توانسته محصولات بسیار متنوعی به بازار عرضه کند و در میان کاربران، به محبوبیت فراوانی دست پیدا کنید. در این بخش، به دلایل محبویت برند داهوا در ایران اشاره می‌کنیم:

  • ارائه‌ی کیفیت تصویر بی‌نظیر

  • امکان انتقال و ارسال تصاویر در فواصل طولانی

  • ارتقا و به‌روزرسانی یکپارچه سیستم‌ها

  • بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها

  • سهولت نصب و راه‌اندازی

  • تولید دستگاه‌های هوشمند

  • ارائه‌ی عملکرد قدرتمند

  • قیمت کاملا اقتصادی

     

نمایندگی دوربین داهوا در ایران

این برند مطرح در حال گسترش فعالیت خود در بسیاری از کشورهای دنیا است و محصولات باکیفیت خود را به بسیاری از نقاط جهان صادر می‌کند. نمایندگی‌های فعال فروش داهوا در سراسر دنیا توانسته اند جایگاه داهوا را به دومین برند پرفروش دوربین‌های مداربسته در جهان تبدیل کنند. دیجی داهوا نیز به‌عنوان یکی از نمایندگی‌های فعال داهوا در ایران شناخته می‌شود و محصولات و سرویس‌های این برند را عرضه می‌کند.

  1. روندهای صنعت امنیت

  2. تست هارد دوربین مداربسته

  3. فناوری ابری در صنعت امنیت

4.      موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021

5.      پارکینگ هوشمند

6.      تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها

7.      ذخیره سازی اطلاعات در سیستم حفاظت تصویری

8.      دوربینهای پوشیدنی

9.      کنترل دسترسی یکپارچه

10.  پهپاد حفاظتی



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()