نوشته شده توسط : جعفر

 

یکی از مهترین علتهای تماس کاربران به نمایندگی هایک ویژن، فراموش کردن پسورد پیش فرض هایک ویژن یا ریست کردن پسورد دوربین مداربسته و دستگاه ضبط است. در این مواقع، اگر بخواهید دستگاه را به بخش گارانتی ارسال کنید؛ مطمئنا هم زمانتان گرفته می شود و هم ممکن هزینه بر باشد. بنابراین در ادامه پسورد پیش فرض هایک ویژن و ریست کردن رمز عبور دوربین هایک ویژن را آموزش خواهیم داد.

 
 
 

رمز اولیه دستگاه هایک ویژن

شرکت هایک ویژن تا سال 2016 برای تمامی محصولات تولیدی خود، یک پسورد پیش فرض هایک ویژن اعمال می کرد. برخی از تکنسین نصب هم بدون عوض کردن پسورد پیشفرض هایک ویژن، دوربین ها را نصب و به مشتری تحویل می دادند. خب این امر یک مشکل بزرگی به همراه داشت.

با توجه به اینکه رمز دوربین عوض نشده و همان رمز پیشفرض هایک ویژن بود؛ بسیاری از هکرها با آگاهی از رمز پیش فرض دوربین مداربسته ، تصاویر ضبط شده را هک می کردند. بنابراین، به خاطر عدم آگاهی برای عوض کردن رمز پیشفرض دوربین مداربسته، بسیاری از تصاویر در فضای مجازی منتشر می شد.

به مرور زمان شرکت هایک ویژن به منظور جلوگیری از اقدامات هکرها، رویه ی خود را عوض کرد. هایک ویژن حالت پیشفرض پسورد محصولات خود که دارای یوزر: ADMIN و پسورد HIK12345 بود را غیرفعال کرد.

به عبارت ساده تر، تمامی دوربینهای هایک ویژن و دستگاه ضبط هایک ویژن در حالت غیرفعال هستند. بنابراین کاربر باید به محض اتصال به دوربین هایک ویژن و دستگاه ضبط، یک رمز عبور که شامل حروف و اعداد است تعریف کند. با این اقدام جلوی بسیاری از سودجویی ها و سوء استفاده گری ها گرفته شد. در ادامه به شما نکات نحوه گذاشتن پسورد بر روی دوربین مداربسته، NVR و DVR را آموزش می دهیم.

 
 
 
 

پسورد دوربین هایک ویژن

بر روی دوربین های هایک ویژن هم مثل دستگاه ضبط، می توان پسورد تعریف کرد. تا قبل از این نیز پسورد پیش فرض دوربین ها نیز HIK12345 بود. اما برای امنیت بیشتر در هنگام راه اندازی دوربین ها باید پسورد آن توسط کاربر تعیین شود.

اما یک نکته بسیار مهم در مورد پسورد دوربین های تحت شبکه وجود دارد، که لازم است آن را بدانید. در مرحله پایانی نصب و راه اندازی NVR می توانید، چک باکس پسورد دوربین را فعال نماید و برای آن پسورد بسازید. اما یک نکته مهمی که باید بدانید آن است که، وقتی دوربین IP برای اولین بار مستقیما به NVRهای POE متصل می شوند، همان پسوردی که برای NVR تعریف شده، به صورت اتوماتیک بر روی دوربینها نیز ست می شود.

اما در صورتی که NVR از نوع POE نباشد یا NVR از نوع POE باشد ولی برای اتصال دوربین به NVR از سوئیچ استفاده شود وضعیت فرق می کند. در این حالت باید به بخش تنظیمات NVR بروید و تیک پسورد دوربین را بزنید و یک پسورد تعریف کنید.

 توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از فراموشی پسورد، همان پسوردی که روی دستگاه ضبط تعریف کردین برای دوبین نیز تعریف کنید.

سیستم امنیتی هوشمند     محصولات خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در بخش سیستم امنیتی نظارتی بارها شده به واژه DVR برخورد کرده باشید. حتما براتون سوال شده، DVR چیست ؟ دستگاه DVR مخفف Digital Video Recorder است و وظیفه آن در سیستم مداربسته آنالوگ HD، ضبط و مدیریت تصاویر می باشد. در سیستم مداربسته تحت شبکه نیز دستگاه NVR این وظیفه را بر عهده دارد. همچنین شما می توانید تمام تنظیمات دلخواه در سیستم مداربسته را از طریق دستگاه دی وی آر انجام دهید. دستگاه های دی وی ار در مدل های 4، 8، 16 و 32 کاناله تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم آنها اشاره می کنیم: 

  1. کاربردهای جدید دستگاه DVR
  2. قیمت دستگاه DVR
  3. آشنایی با برخی از مدل‌های دی وی آر هایک ویژن و قیمت آنها
  4. اجزای DVR و پورت های ورودی و خروجی آن
  5. اتصال DVR به لپ تاپ
  6. مشکل صدای بوق دی وی ار
 
 
 
 

 

1.ابرخی از کاربردهای جدید دستگاه DVR

 
 
  • قابلیت اتصال به شبکه: با وجود این قابلیت می توان دستگاه دی وی ار خود را به شبکه داخلی یا اینترنت متصل نموده و تصاویر را به صورت زنده یا ضبط شده از طریق گوشی همراه مشاهده نمود.
  • موشن دتکشن یا تشخیص حرکت (Motion Detection): این قابلیت امکان ضبط تصاویر را در هنگامی که حرکتی در جلوی دوربین اتفاق بیفتد فراهم می کند. به عبارتی با فعالسازی این قابلیت تصویر تنها زمانی ضبط می شود که حرکتی در روبروی دوربین اتفاق بیفتد.
  • لاین کراسینگ یا عبور از خط (Line Crossing): با فعالسازی این قابلیت شما می توانید خطی فرضی در تصویر رسم نموده و در صورت عبور هر شی و یا شخص از آن دستگاه دی وی ار به شما هشدار می دهد.
  • ورود غیرمجاز (Intrusion Detection): با استفاده از این قابلیت می توان محوطه ای خاص را با رسم خطوط فرضی در تصویر مشخص نمود تا ورود و خروج افراد یا اشیا به آن محوطه قابل کنترل باشد.
  • اعلام هشدار: می توانید دوربین را طوری تنظیم کنید تا با مشاهده حرکت و یا قطع شدن تصویربرداری هشداری از طریق ایمیل یا آژیر به مخاطب اعلام شود.
 
  • جستجوی پیشرفته (Advanced search ): این قسمت بر اساس زمان و حرکت شخص یا شی تنظیم شده است. Dvrهای جدید یک گراف حرکتی در زمان های مختلف را به شما ارائه می دهند که شما می توانید فقط در ساعاتی که حرکتی صورت گرفته تصاویر را مشاهده کنید. به کمک این ویژگی همچنین می توانید زمان هایی که بیشترین تردد صورت گرفته است را نیز مشاهده کنید.
  • تنظیم تصاویر و ضبط: از طریق دستگاه دی وی آر می توان مواردی همچون تنظیم رنگ و نور در تصاویر و یا مدت زمان ذخیره سازی تصاویر را مشخص نمود.
  • کاور کردن بخشی از تصویر (Masking): می توانید بعضی از مناطق در تصویر را کادر بندی کنید تا هنگام ضبط، این مناطق از چشم دوربین مخفی بماند. به عنوان مثال به دلیل مسائل محرمانه نمی خواهید صفحه مانیتورتان را کسی مشاهده کند. این قابلیت می تواند خیلی به دردتان بخورد.
  • مدیریت کاربران (User management): امکان ایجاد سطح ورودی متفاوتی را برای کاربران فراهم می سازد. به عنوان مثال یک کاربر می تواند مدیریت اصلی را در سیستم داشته باشد. در صورتی که کاربر دیگر تنها اجازه ضبط و نظارت تصاویر را داشته باشد.
 

2. نکات مهم پیش از خرید دستگاه DVR

حال که متوجه شدید DVR چیست و چه قابلیت هایی دارد. جهت خرید دی آر باید یکسری نکات را از قبل بدانید. با دانستن این نکات قابلیت دوربین های مداربسته شما بهتر خواهد شد.

1.ادی وی آر تا چه کیفیتی را ساپورت می کند؟

در هنگام خرید یکی از مهترین سوال ها این است که کیفیت دستگاه DVR چیست و به چه صورت است ؟ هنگام خرید؛ باید به این نکته توجه نمایید که هر دی وی اری کیفیت مشخصی از دوربین ها را ساپورت می کند. برای مثال برخی از دستگاه ها تا 2 مگاپیکسل برخی تا 4 و برخی تا 8 مگاپیکسل را پشتیبانی می کنند. بنابراین در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصویر دوربین های انتخابی با رزولوشن ضبط دستگاه همخوانی داشته باشد.

چنانچه دوربینی 8 مگاپیکسلی تهیه کنید ولی dvr شما تنها تا 6 مگاپیکسل را پشتیبانی کند. در این صورت شما تصاویر را با کیفیت 6 مگاپیکسلی خواهید دید و عملا عملکرد دوربین تان کاهش پیدا کرده است.

2. مدت زمان ذخیره سازی دستگاه دی وی آر چقدر است؟

هیچ یک از مدل های موجود دستگاه دی وی ار از هر نوع مارکی دارای حافظه داخلی نیستند و برای ضبط تصاویر می بایست بر روی آنها هارددیسک نصب نمود. در هنگام خرید دستگاه دی وی آر باید به این نکته توجه کنید که دستگاه تا چه تعداد هارد و با چه ظرفیتی را ساپورت می کند.

به عنوان مثال، دستگاه دی وی ار 4 کاناله از یک هارد، دستگاه 8 و 16 کاناله از یک تا 2 هارد و دستگاه 32 کاناله از 2،4،8 هارددیسک پشتیبانی می کنند. همچنین دستگاه 64 کانل DVR نیز از 8 هارددیسک SATA پشتیبانی می کند.

به فرض مثال اگر شما در کاربری هایی همانند طلافروشی، بانک، پمپ بنزین و … از سیستم مداربسته استفاده می کنید، به تعداد هارددیسک بیشتر و با ظرفیت بالاتری نیاز خواهید داشت. برای اطلاع از ظرفیت ذخیره سازی سیستم مداربسته به مطلب نحوه محاسبه ظرفیت هارد با نرم افزار هایک ویژن مراجعه نمائید.

3. فرمت فشرده سازی در DVR چیست؟

دستگاه های دی وی ار تصاویر را با فرمت های متفاوتی ذخیره می کنند. برای مثال از دیرباز تاکنون از فرمت فشرده سازی H.264 استفاده می شد و امروزه نیز فرمت های جدیدتری مانند H.265 و H.265+ نیز و … ارائه شده اند. دستگاه هایی که قابلیت رکورد با فرمت فشرده سازی H.265+ را دارند می توانند نسبت به فرمت های قبلی تا دوبرابر بیشتر تصاویر را فشرده کنند بدون آنکه از کیفیت تصاویر کاسته شود.

4. ورودی ها و خروجی های دستگاه دی وی آر کدام اند؟

دستگاه های دی دارای ورودی و خروجی های مختلفی هستند که شامل HDMI ،VGA ،LAN ،RS485 و USB می باشند. برخی از آنها دارای دو خروجی HDMI یا VGA هستند که در صورتی که نیاز دارید تصاویر را در دو عدد مانیتور مشاهده کنید بسیار کاربردی خواهند بود.

5. رک مونت بودن DVR چیست؟

دی وی آرهایی که برای اماکن صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند برای امنیت بیشتر بهتر است که در داخل رک قرار داشته باشند. رک ها محفظه های فلزی یا شیشه ای هستند و دارای ابعاد مشخص و استانداردی می باشند. دستگاه های دی وی آری که مطابق با این ابعاد ساخته می شوند را اصطلاحا دی وی آر رک مونت می نامند.

6- تفاوت NVR با DVR چیست؟

NVR و DVR هر دو دستگاهی هستند که داده های دوربین مداربسته به آنها مینتقل می شود. اما اینکه تفاوت اصلی NVR با DVR چیست مربوط به نحوه عملکرد آنهاست. DVR یک دستگاه الکترونیکی می باشد. به این صورت که تصاویر دوربین مدار بسته از طریق کابل کواکسیال به دستگاه DVR منتقل می شود. سپس این تصاویر داخل دستگاه کدگذاری و پردازش می شوند.

اما دستگاه ان وی ار یک برنامه نرم افزاری است. در سیستم های تحت شبکه تصاویر در خود دوربین کدگذاری و پردازش می شوند. سپس این تصاویر پردازش شده از طریق کابل شبکه برای مشاهده و ذخیره سازی به دستگاه NVR منتقل می شود.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مداربسته ضد آب یا دوربین Weather Proof به استاندارد بدنه دوربین مداربسته و مقاومت آن در مقابل شرایط سخت آب و هوایی اشاره می کند. برای اندازه گیری مقاومت بدنه دوربین در مقابل شرایط آب و هوایی سخت معمولا از استاندارد IP استفاده می شود. مقاومت به نفوذ آب دوربین مداربسته؛ برای آن دسته از کاربرانی که در آب و هوای شرجی و ساحلی زندگی می کنند، بسیار مهم است.

 
 
 

کاربرد دوربین مداربسته ضدآب

دوربین مداربسته ضد آب نسبت به نفوذ آب مقاومت بالای دارد. بنابراین دوربین هایی که در فضاهای بیرون کار گذاشته می شوند بیشتر در معرض تغیرات آب و هوایی هستند. از این رو حتما باید از دوربین ضد آب استفاده شود تا بر اثر تماس با آب کارایی خود را از دست ندهند.

در پمپ بنزین و چهارراه ها برای کنترل ترافیک و حفظ امنیت حتما باید دوربین های ضد آب و ضد ضربه به کار برد. چون این مکان ها بیشتر در معرض تحولات آب و هوایی، بارش و طوفان هستند.

در استخرها به خصوص هنگام مسابقات به منظور پوشش همه جانبه از روند مسابقات، دوربین های معمولی کارایی لازم را ندارند و باید از دوربین های ضدآب استفاده کرد.

بنابراین اصولا در مکان‌های عمومی و باز مانند ورودی‌های ساختمان‌ها، حیاط ساختمان و … مواردی است که نیاز به دوربین مداربسته ضد آب هست.

 
 
 

آیا تمام دوربین های مداربسته ضد آب فلزی هستند ؟

لزوما تمام دوربین های مداربسته ضدآب فلزی نیستند. دوربین هایی در این رده هستند که پلاستیکی اند اما نسبت به نفوذ آب مقام و کاملا استانداردند. بنابراین می توانید با خیال راحت از این دوربین های ضد آب پلاستیکی با خیالی آسوده در محیط بیرون نیز استفاده بکنید. ضمن اینکه قیمت پایین تری از نوع فلزی خود دارند.

 
 
 

بهترین دوربین های مداربسته ضد آب

 

بهترین دوربین های مداربسته ضد آب باید کاملا بر اساس استانداردهای علمی و ساخت کارخانه های معتبر باشند. چرا که به منظور اطمینان از عملکرد دوربین های ضد آب و ضد ضربه حتما باید آزمایشات قبل از عرضه محصول انجام شود. این در حالی است که در شرکت های متفرقه این روند کاری انجام نمی گیرد.
دوربین های مداربسته ضدآب عموما با استاندارد IP در بازار قابل شناسایی هستند. IP دارای دو عدد می باشد که عدد اول مربوط به مقاومت در برابر گرد و غبار است و عدد دوم به معنی مقاومت دستگاه در برابر آب می باشد. 

 
 

استاندارد IP چطور مقاومت بدنه در مقابل شرایط آب و هوایی را نشان می دهد؟

استاندارد IP در واقع نوعی کد است که پس از انجام دسته ای از آزمایش های خاص بر روی بدنه دوربین با توجه به مقاومت بدنه به آن داده می شود.

برای نصب بیرونی یک دوربین مدار بسته باید حداقل استاندارد IP66 داشته باشد. در غیر این صورت امکان نصب خارجی وجود ندارد. (در صورتی که در مورد استاندارد IP کنجکاو هستید و می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.)

 

استاندارد IP دوربین های مداربسته چقدر است؟

 

بیشتر دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای استاندارد IP66 هستند. این یعنی دوربین به هیچ عنوان زیر باران و شرایط مختلف آب و هوایی دچار مشکل نمی شود.

البته استاندارد IP66 شامل معلق شدن در آب نمی شود، پس نمی توانید دوربین را در آب نصب کنید. در مورد گرد و غبار هم بدنه دوربین به هیچ عنوان امکان ورود گرد و غبار را نمی دهد.

 
Weather Proof در دوربین مداربسته
 

دسته خاصی از دوربین مداربسته با استاندارد IP67 تولید می شوند و امکان معلق شدن در آب را هم (برای مدت محدود) دارند. مشخصات مربوط به استاندارد بدنه هر دوربین در کاتالوگ آن آمده. از طریق این اطلاعات می توانید دوربین مناسبی را انتخاب کنید.

 

تفاوت IP66 و IP67

IP66 دوربین هایک ویژن نشان دهنده مقاومت در برابر رطوبت و بارندگی و گرد و غبار است. اما این قبیل دوربین های مداربسته برای مدت زمان زیاد با پاشش مستقیم مقاوم نیستند. جنس بدنه دوربین هم عموما پلاستیک یا ترکیب پلاستیک و فلز است.

حال آنکه در IP67  دوربین مداربسته هایک ویژن، ضد آب بودن دوربین ها ملاک است. جنس دوربین های IP67 فلز می باشد و کوچکترین راهی برای ورود گرد و غبار و رطوبت ندارد.

 
 

تست دوربین ضدآب با IP66

در صورت تمایل به تست دوربین خریداری شده می توانید پس از پوشاندن قسمت پشتی دوربین مداربسته ( منظور قسمتی است که به دیوار یا تکیه گاه متصل می شود) جریان آب قوی را با کمک پمپ های فشار قوی از جهات مختلف به سمت دوربین بپاشید. پس از انجام این آزمایش نباید خللی در عملکرد دوربین به وجود بیاید.

 
 
 

مناسب ترین محل برای نصب دوربین های مداربسته ضد آب کجا می باشد؟ 

 هر جایی در فضای خارجی و همچنین داخل که  نیاز به پوشش تصویری داشته باشد را می توان توسط دوربین های مداربسته ضد آب نظارت کرد.

 
 
 

گارانتی دوربین را فراموش نکنید

حتما در انتخاب دوربین مداربسته به گارانتی محصول نیز توجه ویژه داشته باشید. شرکت تولید کننده باید به شما تضمین دهد که دوربینی که به شما می دهد در مقابل آب نفوذناپذیر است.

بنابراین توصیه می شود به هیچ وجه از دوربین های noname و فیک به خصوص در محیط بیرونی استفاده نکنید.

  1. دوربین مدار بسته داهوا     آداپتور صنعتی      نمایندگی هایک ویژن       نصب دوربین مدار بسته تهران
  2. قلاده جی پی اس دار        ردیاب ماشین   دوربین مداربسته جدید   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین Fisheye یا چشم ماهی دوربینی است که به شما امکان می دهد تصاویر را با زاویه 180 یا 360 درجه ضبط کنید. از این نظر این دوربین می تواند باعث کاهش تعداد دوربین های مورد نیاز برای پوشش ناحیه مورد نظر شود. البته دوربین هایک ویژن فیش آی دارای ویژگی های زیادی است اما مهمترین خصوصیت آن ارائه تصاویر 180 یا 360 درجه است. بهتر است از دوربین فیش آی در سقف های بلند استفاده شود.

 
 

کاربرد دوربین فیش آی هایک ویژن

به عنوان مثال، یک دوربین معمولی با لنز ثابت را در نظر بگیرید. این دوربین تنها می تواند نقطه ای خاص و ثابت از یک مکان را پوشش دهد. بنابراین، اگر حادثه ای در سمت دیگر رخ دهد برای پوشش آن به دوربین دیگری نیاز است. بنابراین تعداد دوربینها بالا رفته و هزینه خریداری و هزینه نصب دوربین ها افزایش می یابد. در چنین مواقعی می توان از دوربین های فیش آی که زاویه دید گسترده تری دارند استفاده نمود.

 
دوربین فیش آی
 

دوربین پانوویو (Panovu) هایک ویژن

یکی از انواع مدل دوربین فیش آی، دوربین پانوویو (Panovu) هایک ویژن است. به وسیله این دوربین می توان اکثر نقاط کور تصویر را به وسیله تنها یک دوربین پوشش داد. همچنین دوربین های PanoVu به لطف فناوری پیشرفته DarkFighter در محیط  هایی با روشنایی ضعیف عملکرد بسیار عالی دارند. همچنین دوربین های PanoVu هایک ویژن دارای طیف گسترده ای از عملکردهای هوشمند در حالت پانوراما، از جمله تشخیص نفوذ، تشخیص عبور از خط، و … هستند.

 
 
 

در چه مکان هایی نباید از دوربین فیش آی استفاده کرد؟

استفاده از دوربین چشم ماهی دارای مزایای بسیاری است و از لحاظ مالی نیز به صرفه است. اما برای استفاده و نصب آن باید به نکاتی نیز توجه نمود. برای مثال در صورت وجود شرایط زیر نباید از دوربین چشم ماهی استفاده کرد:

 

1- ارتفاع زیاد یا بیش از حد کم سقف مکان:

بهترین ارتفاع ممکن برای دوربین فیش آی هایک ویژن که بتواند تصاویر واضح و با کیفیتی ارائه دهد بین 3 تا 6 متر است. بیشتر یا کمتر از این متراژ معمولا تصاویر واضحی با وجود دوربین چشم ماهی نخواهید داشت.

 

2- یکدست نبودن سطح سقف مکان مورد نظر:

بهتر است دوربین فیش آی هایک ویژن در مکان هایی مورد استفاده قرار گیرد که دارای سقف یکدستی هستند. به این معنی که بخش های مختلف باید دارای ارتفاع یکسانی باشند در غیر این صورت کارایی دوربین کاهش یافته و بخش زیادی از تصویر از دست می رود.

 

3- عدم وجود روشنایی کافی در محیط:

 دوربین مدار بسته hikvision فیش آی نسبت به دوربین های معمولی به نور بیشتری برای ارائه تصاویر با کیفیت نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است در محیط های با روشنایی ضعیف مورد استفاده قرار نگیرند.

 

4- محیط های خارجی:

دوربین های فیش آی در برابر نفوذ آب و یا ذرات گرد و غبار مقاوم نیستند به همین دلیل بهتر است از آنها تنها در محیط های داخلی استفاده شود.

  1. پکیج  کامل دوربین مدار بسته  قیمت دوربین های مدار بسته   خدمات نصب دوربین مدار بسته  پشتیبانی هایک ویژن تهران
  2. قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته  قیمت دوربین مدار بسته برای منزل   نصب دوربین مدار بسته  فروشگاه هایک ویژن تهران

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()