نوشته شده توسط : جعفر

با آنلاین شدن زندگی بشر تبلیغات اینترنتی به عنصر جدایی ناپذیر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شد.  تمامی سبک‌های بازاریابی معرفی شده در کتب بازاریابی کلاسیک، امروزه به شکلی مدرن در حال معرفی مجدد خود هستند و هر روز دچار تغییر و تنوع بیشتر می‌شوند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی جامعه مخاطبان بگذارند، جامعه مخاطبانی که به صورت بالقوه در بستر اینترنت حضور دارند، فقط کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

برای راه اندازی کمپین‌های آنلاین نیاز به ابزارهای آنلاین خواهید داشت. ابزارها با قابلیت‌های هوشمند خود اثر بخشی کمپین‌های تبلیغاتی شما را بالا می‌برند. در این مقاله به معرفی ۴ ابزار قدرتمند در تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم.

۱.پلتفرم Google ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - پلتفرم Google ADS

اگر در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل به نتایج دقت کنید متوجه می‌شوید که در نتایج صفحه اول و دوم گوگل، در کنار لینک برخی از سایت‌ها عبارت اختصاری AD قرار گرفته است.  این بدین معنی است که این سایت برای ظاهر شدن در نتایج ابتدایی گوگل از قابلیت تبلیغات در گوگل استفاده کرده است. برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل باید از پلتفرم Google ADS استفاده کنید.

پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تبلیغات کلیکی در گوگل محسوب می‌شود و به شما امکان ایجاد تبلیغات در نتایج جستجو و درست جلوی چشم مخاطبانتان را می‌دهد. کارکرد این ابزار منطقی به نظر می‌رسد و به این صورت است که گوگل در ازای دریافت هزینه، سایت شما را تبلیغ می‌کند. اما در واقع عملکرد گوگل ادز به این صورت است که گوگل بابت نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای از شما کسر نمی‌کند و فقط در ازای کلیک هر کاربر بر روی لینک تبلیغ شما مبلغی را از حساب کاربری شما کسر می‌کند.

اما ماجرا همینجا تمام نمی‌شود. پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار کامل و قدرتمند است که تنظیمات ویژه‌ای را برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند :

  •       تخصیص بودجه روزانه
  •       تخصیص بودجه ماهانه
  •       تعیین هزینه کلیک برای هر کلمه
  •       نمایش تبلیغ در بازه زمانی خاص
  •       نمایش تبلیغ در محدوده جغرافیایی خاص
  •       انتخاب موبایل، دسکتاپ، تبلت برای نمایش تبلیغ

این‌ها مواردی هستند که به مدیریت بهتر هزینه‌ها کمک می‌کنند. گوگل ادوردز امکان لینک شدن به ابزار آماری گوگل آنالیتیکس را دارد و از این طریق می‌توان کمپین بهینه‌تری را مدیریت کرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت شما به منابع نامحدود آموزش گوگل ادوردز متصل می‌شوید. در میان این آموزش‌ها سایت‌های فارسی نیز آموزش‌های با کیفیتی را ارائه کرده‌اند. اما اگر فرصت این کار را ندارید از یک نیروی متخصص کمک بگیرید. همچنین چند آژانس‌های تبلیغاتی مانند نوین مارکتینگ هستند که برای ثبت آگهی در گوگل می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

۲.پلتفرم Facebook ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Facebook ADS

فیس‌بوک یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست و تبلیغات در Facebook ADS طرفدار زیادی دارد. فیس بوک به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغ خود را به صورت منظم تغییر دهید تا در هر بار نمایش بتوانید توجه بالای مخاطب را جلب کنید. فرقی نمی‌کند که قصد شما فروش محصول باشد یا برندینگ در هر دو حالت  می‌توانید با هر بار ارائه تبلیغ جدید نرخ کلیک را بالا ببرید.

تفاوت Facebook ADS با Google ADS در این است که شما در Facebook ADS نیاز به ساختن صفحه فیس بوکی دارید و از طریق آن باید برای تبلیغ اقدام کنید. در صورتی که در گوگل ادوردز، سایت یا کانال تلگرامی شما برای راه اندازی کمپین کافیست.

در Facebook ADS به سادگی ‌توانید هدف خود را از راه اندازی کمپین در بخش Facebook ADS Manager تعریف کنید و در انتهای کمپین میزان موفقیت کمپین خود را اندازه‌گیری کنید.

شبیه قابلیتی که گوگل ادز برای انتخاب زبان و مکان و دستگاه در اختیارتان می‌گذارد، Facebook ADS نیز امکان سفارشی سازی به شما می‌دهد تا بتوانید آیتم‌های نمایش تبلیغ خود را برای جامعه هدف خود به صورت سفارشی تنظیم کنید. در این حالت می‌توانید مخاطب خود را بر اساس سن، جنسیت ،زبان و منطقه جغرافیایی آن‌ها هدف گذاری کنید.

اگر کسب‌وکار شما  سایت یا اپلیکیشن نیز داشته باشد  می‌توانید بر اساس ترافیک سایت یا فعالیت‌های اپلیکیشن نیز جامعه مخاطبان خود را تعیین کنید.

Facebook ADS نیز همانند Google ADS قابلیت بودجه بندی داشته و می‌توانید بودجه روزانه خود را به صورت روزانه و یا برای بازه زمانی اجرایی کمپین مشخص کنید.

هر تبلیغ در Facebook ADS می‌تواند تنها ۲۵ کاراکتر داشته باشد اما امکان گذاشتن ۵ عکس قطعا به جذابیت تبلیغ شما کمک می‌کند.

 

۳. پلتفرم Affiliate ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Affiliate ADS

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از روش Affiliate Marketing که منجر به سود مالی برای مشتریان و رشد سود مالی برای شما می‌شود .

در این روش یک ناشر به عنوان واسط میان مخاطبان و ارائه دهنده سرویس قرار می‌گیرد و به اصطلاح ناشر تبلیغ نامیده می‌شود. به ازای هر خرید کاربر از سرویس دهنده کارمزدی به ناشر تبلیغ تعلق می‌گیرد. تفاوت این روش با گوگل ادز در این است که در روش Affiliate ADS یک تبدیل واقعی اتفاق افتاده است. بدین معنی که خرید اتفاق می‌افتد و کاربر به یک مشتری واقعی تبدیل می‌شود بعد از آن کارمزد به ناشر تبلیغ پرداخت می‌شود.

برای ساخت کمپین Affiliate ADS پلتفرم‌های مختلفی مانند CJ , rakuten و lazada وجود دارد که از طریق آن می‌توانید زمانبدی کمپین، نرخ پورسانت و لیست بنرها را تعیین کنید تا گزارش عملکرد را در طول کمپین به شما ارائه دهد.

 

۴.پلتفرم Native ADS

یکی از خاص‌ترین نوع تبلیغات در دنیای وب، تبلیغات همسان یا Native Advertising می‌باشد. تبلیغات همسان کمترین مزاحمت و مناسب‌ترین پیشنهاد را برای کاربران وب دارد، از این رو  کاربران توجه بیشتری به تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری داشته و کلیک‌های هدفمندتری را دارند. همچنین آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل کاربر به مشتری در این تبلیغات همسان بیشتر از تبلیغات بنری می‌باشد.

دلیل اثربخشی بالای این نوع تبلیغات یکپارچگی تبلیغ با سایتی است که کاربر در حال بازدید از آن است به همین دلیل کاربر حس می‌کند در حال دیدن یک پیشنهاد است تا یک تبلیغ تجاری .

Native ADS نیز مانند Google ADS به ازای نمایش تبلیغ هزینه ای از شما کسر نمی‌کند بلکه فقط به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین ابزارهای Native ADS در داخل ایران سایت موفق یکتا نت می‌باشد که این قابلیت را دارد که تبلیغ شما را در معتبرترین رسانه‌های ایران و فقط برای مخاطبان هدف شما نمایش دهد. هدفمندی در این نوع تبلیغات شامل موقعیت جغرافیایی کاربران، ارتباط موضوعی تبلیغ با سایت و دستگاه نمایش تبلیغ می‌شود.  

همچنین در خارج از ایران این سرویس توسط سایت‌های Outbrain و  taboola ارائه می‌شود.

شما برای برای کمپین‌های تبلیغاتی کدام ابزار را پیشنهاد می‌دهید؟

 منبع: نوین مارکتینگ

دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته       دوربین مداربسته اصفهان

 



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

صطلاح بلک فرایدی یا جمعه سیاه در چند سال اخیر در بازار آنلاین کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، امسال نیز مانند سال‌های قبل، قصد داریم به مناسبت نزدیک شدن به بلک فرایدی، یک پست مرتبط با این موضوع در کالج تپسل منتشر کنیم. بلک فرایدی امسال در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) است. در این مطلب می‌خواهیم درباره آمار و ارقام بلک فرایدی سال ۲۰۱۸ و اهمیت تبلیغات همسان در بلک فرایدی و نکات لازم برای موفقیت‌آمیز بودن کمپین‌های تبلیغات نیتیو صحبت کنیم.

 

بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه چیست و چرا؟

بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه در کشور آمریکا، مصادف است با آخرین جمعه ماه نوامبر و یک روز پس از عید شکرگزاری (Thanksgiving)، و یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین روزهای سال برای فروشندگان در اغلب کشورهای جهان محسوب می‌شود. در این تاریخ، فروشندگان با کاهش چشمگیر قیمت کالاهای خود، سود خود از هر کالا را کم می‌کنند، اما با فروش بیشتر محصولاتشان، سود خوبی بدست می‌آورند. برای اطلاعات بیشتر درباره این روز، می‌توانید پست‌های قبلی کالج تپسل درباره بلک فرایدی را مطالعه کنید.

بلک فرایدی، فرصت بسیار خوبی برای خرده‌فروشان و به خصوص، خرده‌فروشان آنلاین محسوب می‌شود. به منظور اطلاع از اهمیت این روز برای فروشندگان آفلاین و آنلاین، به آمارهای زیر توجه کنید:

  • بر اساس Adobe Analytics، فروش آنلاین در بلک فرایدی و عید شکرگزاری سال ۲۰۱۸ توانست به عدد ۹٫۹ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال قبل، ۱۹٫۷ درصد رشد داشته است. ۶٫۶ میلیرد دلار در روز جمعه سیاه صرف شده است.
  • بر اساس Hitwise، میلیون تراکنش مالی در روز بلک فرایدی سال ۲۰۱۸ انجام شده است.
  • بر اساس Adobe Analytics، مدل خرید آنلاین، تحویل در محل ( BOPIS) در حراجی بلک فرایدی و عید شکرگزاری، ۵۰% رشد نسبت به سال قبل داشته است.
  • بر اساس Adobe Analytics، خرده‌فروشانی که مغازه هم داشتند، نرخ کانورژن آنلاینشان ۲۸% بالاتر از سایر خرده‌فروشان بود.

موبایل در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران و فروشگاه‌های آنلاین در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. اهمیت موبایل در بلک فرایدی نیز بر اساس آمار زیر مشخص می‌شود:

  • بر اساس Adobe Analytics، ۵۱٫۴% بازدید وب‌سایت‌‌ها به موبایل اختصاص دارد (۴۳٫۶% برای تلفن هوشمند و ۷٫۸% برای تبلت‌ها).
  • بر اساس Adobe Analytics، ۳۴% از درآمدها به موبایل اختصاص دارد (۲۶٫۳% برای تلفن هوشمند و ۷٫۷% برای تبلت‌ها).

 

کمپین‌ تبلیغات همسان در بلک فرایدی

تبلیغات همسان (نیتیو) در بلک فرایدی

در گذشته، بلک فرایدی تنها یک روز بود و اغلب مارکترها و فروشندگان برنامه‌های ویژه خود را از روز قبل، یعنی روز شکرگزاری شروع می‌کردند. اما در حال حاضر، نمی‌توان بلک فرایدی را یک رویداد یک روزه در نظر گرفت، بلکه به تلاش‌ و برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت نیاز دارد. هرچه خرده‌فروشان و فروشندگان زودتر کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به بلک فرایدی را آغاز کنند، خریداران نیز فرصت بیشتری دارند تا درباره محصولات تحقیق کنند و تصمیم‌های بهتری درباره خریدشان می‌گیرند؛ بنابراین، فرصت فروشندگان برای جذب مشتری هم بیشتر می‌شود.

در کالج تپسل بخوانید!  برندمان چطور در صفحه جستجوی اینستاگرام دیده می‌شود؟

در بازه زمانی حراج جمعه سیاه، کمپین‌های تبلیغاتی بسیاری اجرا می‌شود. تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان، یکی از اثربخش‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش در بازه زمانی بلک فرایدی است.

تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با پلتفرم مدیااد آشنا شوم

زودتر از چیزی که فکر میکنید، شروع کنید.

آغاز کمپین‌های بلک فرایدی زودتر از موعد

مطالعات ICSC پس از تعطیلات ۲۰۱۷ نشان داد که ۹% از خریداران مدتی قبل از تعطیلات در ماه آگوست، خریدهای خود را بررسی می‌کنند و حتی اقدام به خرید می‌کنند. کسب‌وکارهایی که قصد اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در بلک فرایدی را دارند، بهتر است زودتر برنامه‌ریزی کنند و کمپین‌ها را آغاز کنند. از آنجایی که تبلیغات همسان دارای انعطاف‌پذیری زیاد است، همیشه فرصت کافی برای جبران وجود دارد. پس هرچه زودتر تبلیغات همسان خود را شروع کنید.

استراتژی مخصوص برای موبایل در نظر بگیرید.

بهینه‌سازی موبایل برای کمپین‌های بلک فرایدی

امروزه، اهمیت تبلیغات موبایلی بر هیچکس پوشیده نیست. در سال‌های اخیر، استفاده از تبلیغات موبایلی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ چرا که کاربران بخش زیادی از زمان آنلاین خود را به موبایل و تبلت اختصاص می‌دهند. موبایل در کمپین‌های تبلیغات بلک فرایدی هم تاثیر زیادی داشته است. بر اساس eMarketer، در بلک فرایدی سال ۲۰۱۶، حدود ۵۳% از خریدهای حاصل از تبلیغات در موبایل اتفاق افتاده‌اند؛ این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۷۴% رسیده است.

نقش موبایل در کمپین‌های بلک فرایدی

بنابراین، در صورتی که از تبلیغات همسان در بلک فرایدی استفاده می‌کنید، قبل از ایجاد کمپین، سعی کنید لندینگ پیج و وب‌سایت خود را mobile-friendly طراحی کنید تا تجربه کاربری خوبی برای کسانی که از طریق موبایل تبلیغات همسان شما را مشاهده می‌کنند، ایجاد کنید. مطمئن شوید لندینگ پبج‌هایی که ترافیک حاصل از تبلیغات همسان را به آنها هدایت می‌کنید، mobile-friendly باشند. یعنی اسکرول کردن صفحه راحت باشد، مراحل انتخاب و خرید به خوبی طی شود.

از قابلیت تارگتینگ در تبلیغات همسان استفاده کنید.

تارگتینگ در کمپین‌ تبلیغات همسان در بلک فرایدی

بر اساس مطالعه‌ای که توسط Sharethrough  و  Placed انجام شده، تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات نمایشی (display ad) در جذب ترافیک به مغازه‌ها موثرتر هستند. کسانی که با تبلیغات همسان روبرو می‌شوند، احتمال حضورشان در مغازه و بازدید از محصولات آن برند، ۲۱% بیشتر از سایر افراد است. در واقع، استفاده از تبلیغات همسان باعث می‌شود تا مخاطبان ترکیبی از محتوا و بازاریابی هدفمند را تجربه کنند. به علاوه، اثربخشی تبلیغات همسان نسبت به سایر فرمت‌های تبلیغاتی بیشتر است. تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات display ad 53% بیشتر دیده می‌شوند. همچنین، تصمیم به خرید بر اساس تبلیغات همسان، ۱۸% بیشتر از تبلیغات بنری است.

در کالج تپسل بخوانید!  8 اشتباه عجیب در شبکه های اجتماعی

حال تصور کنید که تبلیغات همسان در بلک فرایدی به صورت هدفمند به مخاطبان نمایش داده شود؛ طبیعتاً اثربخشی بیشتری ایجاد می‌شود. تارگتینگ در تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات آفلاین، ساده‌تر صورت می‌گیرد. اغلب پلتفرم‌های تبلیغاتی به شما امکان انتخاب مخاطبین هدف و مشخصات آنها (سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و رفتار کاربر …) را می‌دهد.

تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

 

 

۵ نکته تبلیغات نیتیو (همسان) برای بلک فرایدی

رعایت برخی نکات مربوط به تبلیغات همسان یا نیتیو، به موفقیت بیشتر کمپین‌ و افزایش فروش در این بازه زمانی کمک بسیاری می‌کند.

چگونه کمپین تبلیغات همسان موفق در بلک فرایدی داشته باشیم؟

کمپین‌های بلک فرایدی سال ۹۷ در شبکه تبلیغاتی مدیااد

عید نوروز و شب یلدا، مهم‌ترین مناسبت‌های کشورمان و بهترین فرصت برای فروشندگان است تا محصولات خود را با تخفیف‌های چشمگیر به فروش برسانند. همان‌طور که گفته شد، کمپین‌های بلک فرایدی یا جمعه سیاه در چند سال اخیر در کشورمان مورد استقبال قرار گرفته است و فروشگاه‌های آنلاین از این فرصت برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کردند. در اینجا، می‌خواهیم برخی از آمارهای پلتفرم مدیااد در هفته قبل از بلک فرایدی در سال ۹۷ را بررسی کنیم. مدیااد، یک شبکه تبلیغات در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی است که تمرکز اصلی آن روی تبلیغات همسان است.

  • بودجه مصرف‌شده توسط تبلیغ‌دهندگان در روزهای ۱ و ۲ آذر سال ۹۷، نسبت به روزهای مشابه هفته قبلش، بیش از ۴۰% رشد داشته است که این موضوع، نشان‌دنده استقبال تبلیغ‌دهندگان از ایجاد کمپین تبلیغات همسان در بلک فرایدی است.
  • بامیلو، دیجی کالا، استادکار، بانی مد، بیمیتو، ویگو، مدیسه و فرادرس از جمله تبلیغ‌دهندگانی بودند که از فرصت بلک فرایدی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و ارائه تخفیف‌های ویژه بلک فرایدی استفاده کرده‌اند.
  • تعداد کلیک‌های تبلیغات همسان مدیااد در بازه مذکور، بیش از ۳۰% نسبت به روزهای مشابه هفته قبلش رشد داشته است که این موضوع نشان می‌دهد کمپین‌ تبلیغات همسان در بازه زمانی بلک فرایدی برای کاربران نیز جذاب است.
  • بیش از ۷۰ درصد از کلیک‌های بدست آمده در بازه بلک فرایدی، در موبایل و تلفن‌های هوشمند اتفاق افتاده است.

رعایت نکات گفته شده در این پست، به شما کمک می‌کند تا تبلیغات همسان موفق‌تری را در بازه بلک فرایدی تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

https://web-oline.blogiran.net/

https://tejarat-farda.blogiran.net/

https://digimarket.blogiran.net/

https://online24.blogiran.net/

https://webkaran.blogiran.net/

https://webinja.blogiran.net/

https://market-bazar.blogiran.net/

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 

بازی با احساسات مخاطبان می‌تواند مانند یک شمیر دو لبه باشد و هم نتایج خوب و هم نتایج بدی را به‌وجود آورد. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر درباره بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing صحبت کنیم.
برای رسیدن به فروش بیش‌تر در یک شرکت یا یک مجموعه باید از مدل‌های مختلف بازاریابی استفاده کرد. هر کدام از شاخه‌های بازاریابی می‌توانند قسمتی از مشکلات مربوط به فروش را برطرف کنند و در نهایت استفاده از چند نوع بازاریابی به صورت هم‌زمان می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در سنجه‌های کلیدی سازمان به وجود بیاورد. همانطور که می‌دانید مدل‌های مختلفی از بازاریابی وجود دارد و در این مقاله قرار است در مورد بازاریابی حسی صحبت کرده و ابعاد مختلف این نوع بازاریابی را بررسی کنیم.

 

تعریف بازاریابی حسی یا sensitive marketing

بازاریابی حسی نوعی از بازاریابی است که به صورت یکپارچه و سیستمی، مخاطبان و مشتریان هدف را از طریق ارتباطات برند (شرکت) شناسایی کرده و هدف خود را روی این دسته از مخاطبان تنظیم می‌کند. این نوع بازاریابی سعی می‌کند حواس مصرف‌کننده را به خود جلب کند تا بتواند تاثیر مناسبی روی تصورات و رفتار آن‌ها داشته باشد. بازاریابی حسی در سطح‌های مختلفی با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار می‌کند و به همین خاطر می‌تواند رضایت‌مندی، وفاداری و احساسات مناسبی نسبت به برند در ذهن مشتری تداعی کند.

ویژگی های بازاریابی حسی یا sensitive marketing

هر کدام از مدل‌های بازارایی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باعث تمایز آن می‌شود؛ بازاریابی حسی نیز دارای ویژگی‌هایی است که تا حد زیادی منحصر به فرد است و می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای برند داشته باشد. البته بازاریابی حسی بسته به نوع استفاده ممکن است ویژگی‌های مختلفی در کسب‌وکار داشته باشد، اما به طور کلی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ارتباط دوسویه و تجربه محور با مشتری
  • دیده شدن بیش‌تر برند
  • متمایز شدن برند و رفتن به سمت معیارهای برند لوکس
  • درگیر کردن مشتری و کاربر برای خرید خودجوش محصول یا خدمت
  • تقویت حس وفاداری مشتری
  • تبلیغات دهان به دهان
  • تقویت ارتباط با برند
  • کمک به حفظ و توسعه سهم بازار

مزایای بازاریابی حسی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بازاریابی حسی وجود دارد مزیت‌های آن است که در دیگر مدل‌های بازارایابی وجود ندارد. برای گرفتن بهترین نتیجه باید قبل از استفاده از بازاریابی حسی مزیت‌های مختلف آن را بررسی کنید و در صورتی که با اهداف شما هم‌خوانی دارد آن را استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی حسی به صورت زیر است.

  • تقویت تبلیغات زبانی
  • تقویت ارتباط حسی با برند
  • تقویت وفاداری مشتریان
  • کمک به رویکرد استراتژیک سازمان

عناصر اصلی استراتژی بازاریابی حسی

برای رسیدن به بهترین نتیجه و بازدهی بازاریابی حسی باید شناخت درستی از عناصر استراتژی بازاریابی داشته باشید. در ادامه مطلب عناصر مختلف sensitive marketing را بررسی می‌کنیم.

  1. چیدمان: چیدمان دقیقا همان ترتیب‌هایی است که مشتری یا کاربر در آن به تجربه محصول می‌پردازد. اگر قسمت‌های مختلف محصول یا خدمت از چیدمان درستی برخوردار باشند به تجربه خوشایند مشتری کمک می‌کنند.
  2. تبلیغات دهان به دهان: تبلیغات دهان به دهان شاید تاثیری بسیار بیش‌تر از کمپین‌های تبلیغاتی گران قیمت داشته باشد اما قاعدتا برای رسیدن به تبلیغات دهان به دهان باید محصول کاملا پذیرفتنی و مناسبی داشته باشید. اگر محصول یا خدمت نهایی شما مشکل داشته باشد تبلیغات دهان به دهان صورت می‌گیرد اما نه در جهت تقویت برند شما بلکه در جهت تخریب برندتان.
  3. تعامل: ارتباط دو طرفه بین مشتری و برند یکی از اصلی‌ترین عنصرهای بازاریابی حسی است، شما همواره باید دقت زیادی روی تعامل با مخاطب‌تان داشته باشید. امروزه به کمک شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی تعامل با مشتریان ساده‌تر شده است.
  4. قیمت: استراتژی‌های مربوط به قیمت‌گذاری بسیار اهمیت دارند و حتی دلیل شکست بسیاری از محصولات هم موضوعات مربوط به قیمت‌گذاری آن‌ها است. اگر محصول یا خدمت شما قیمت‌گذاری درستی نداشته باشد مشکلات زیادی در بازار برای شما به وجود می‌آید و احتمالا کاربر به سراغ محصولات رقیب شما می‌شود. البته قیمت پرداختی مشتری بر اساس تجربه مشتری است به این معنا که هر چه تجربه مشتری بیش‌تر باشد رضایت وی بیش‌تر و در نتیجه آمادگی او برای هزینه پرداختی هم بیش‌تر است.
  5. تجربه: شاید اصلی‌ترین عنصر بازاریابی حسی عنصر تجربه باشد. تجربه خوب یا بد مشتری می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت شرکت شما داشته باشد. برند باید همیشه سعی کند که تجربه کاربران و مشتریان‌اش را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند.

در این مقاله با بازاریابی تجربی بیشتر آشنا شوید.

مهمترین روش های بازاریابی حسی

روش‌های بازاریابی حسی دقیقا همان حواس پنج‌گانه انسان است. شنوایی، لامسه، بویایی، چشایی و بینایی همان روش‌های بازاریابی حسی است که شنوایی و بینایی نقش پررنگ‌تری در جلب نظر مخاطب دارند. برای مثال بیلبوردهای تبلیغاتی را در نظر بگیرید که سهم عمده‌ای از تبلیغات حال حاضر را در اختیار دارند، بیلبوردها و بسیاری روش‌های تبلیغاتی دیگر فقط حس بینایی شما را درگیر می‌کنند و به همین خاطر است که بینایی را مهم‌ترین روش بازاریابی حسی می‌دانند.

عملکرد بازاریابی حسی یا sensitive marketing

بازاریابی حسی یا sensitive marketing به چند عامل مختلف وابسته است که در ادامه این عوامل را ذکر کرده‌ایم:

  • تناوب: شما باید بتوانید تناوب خوبی را برای برنامه بازاریابی خود رعایت کنید.
  • مدت: مدت زمان کمپین بازاریابی شما اهمیت دارد و نمی‌تواند بیش از یک زمان مشخص باشد.
  • شفافیت: شفافیت بهترین چیزی است که مخاطبان دوست دارند.
  • انتخاب مجری مناسب برای کمپین: بهترین ایده‌ها توسط بدترین مجریان نابود خواهند شد.

چگونه بازاریابی حسی موفقی پیاده سازی کنیم

پیاده‌سازی یک کمپین بازاریابی حسی کار چندان سختی نیست اما باید دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید اثرات مورد نظرات را روی مخاطب به وجود بیاورید. پیاده سازی موفق یک sensitive marketing نیازمند شناخت درست احساسات، نقطه ضعف‌ها و نیازهای مشتری است.

نمونه های موفق بازاریابی حسی

اگر خاطرتان باشد در بسیاری از تبلیغات مواد شوینده ایرانی از صدای خاصی استفاده می‌شود که در اثر کشیده شدن دست روی سطوحی مانند شیشه ایجاد می‌شود. متخصصان بازاریابی حسی در ایران متوجه شدند که مردم ایران این صدا را به عنوان صدای تمیز بودن سطح یا شیشه می‌شناسند و از همین رو در کمپین‌ها و تبلیغات از این صدا نهایت استفاده را بردند.

 

جمع‌بندی

بازاریابی حسی می‌تواند نقش مهمی در بهبود تبلیغات و افزایش فروش شما داشته باشد البته این موضوع به شرطی اتفاق می‌افتد که شما تحقیقات درستی صورت داده باشید. بازاریابی حسی با علوم روان‌شناسی و عصبی رابطه بسیار نزدیکی دارد به همین خاطر کمک گرفتن از کارشناسان روان‌شناسی می‌تواند نتایج بسیار مثبتی در کمپین‌های شما داشته باشد.

منابع:

https://tejarat-online.blogsazan.com/

https://bazar-online.blogsazan.com/

https://web24.blogsazan.com/

https://webdaran-digital.blogsazan.com/

https://marketing-web.blogsazan.com/

https://bazar-market.blogsazan.com/

https://tejarat-farda.blogsazan.com/

https://tejarat-digital.blogsazan.com/

https://seoweb24.blogsazan.com/

https://webinja.blogsazan.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سیستم حفاظت تصویری حمل و نقل مزایای بسیاری را در اختیار مسافران، اپراتورها و شرکت های حمل و نقل قرار می دهد از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از آسیب به مسافران، کارکنان و وسایل نقلیه با استفاده از سیستم های کنترلی
  • جلوگیری از وقوع جرایمی چون سرقت
  • افزایش امنیت و حفاظت از کارکنان و مسافران
  • بهینه سازی سیستم های اضطراری و افزایش سرعت عمل سیستم های اخطار
  • کنترل دائمی و یکپارچه شبکه حمل و نقل

ایجاد امکان تصمیم سازی با تولید و پردازش داده های مکانی و زمانی


راه حل های پیشنهادی هایک ویژن

حمل و نقل ریلی
حمل و نقل دریایی
لاجیستیک حمل و نقل
مدیریت هوشمند ترافیک
 

چالش های اصلی در سیستم های حفاظت تصویری حمل و نقل

  • تامین زیرساخت شبکه گسترده جهت ارتباط با وسایل نقلیه ای که دائما متحرک هستند
  • ذخیره سازهای محلی جهت ذخیره سازی در هنگام قطع ارتباط شبکه و انتقال داده های محلی پس از اتصال شبکه
  • ایجاد قابلیت تحمل تکان در سیستم های ذخیره ساز محلی
  • سیستم موقعیت مکانی
  • سخت افزار مناسب جهت تحمل شرایط محیطی
  • امکان گزارش سازی از آمارهای اصلی سیستم
  • تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سیستم
  • تعداد سخت افزارهای زیاد و چالش های مدیریت آنها
  • ایجاد ارتباط دو طرفه با اپراتورها

پشتیبانی هایک ویژن      هایک ویژن     نمایندگی هایک ویژن    هایکویژن    hikvision iran    سایت هایک ویژن      شرکت هایک ویژن 

ترانزیت

زیر ساخت ارتباط موبایل

با توجه به ماهیت متحرک سیستم های حمل و نقل استفاده از شبکه های معمول و زیرساخت های ارتباطی کابلی عملا امکان پذیر نمی باشد، به همین دلیل در سیستم های حمل و نقل بایستی از شبکه های موبایل و GSM جهت برقراری ارتباط استفاده نمود.

در شبکه های موبایل بایستی تمهیداتی را جهت برقرای ارتباط با سرعت و کیفیت مناسب ایجاد نمود. همچنین بایستی در نظر داشت که بهرحال ممکن است که ارتباط بنا به دلایلی در زمان هایی دچار اختلال شود و به همین دلیل باید راه های جایگزین و قابلیت تحمل قطع ارتباط به سیستم اضافه شود.

سیستم ذخیره سازی محلی

ماهیت وسایل نقلیه به گونه ای است که به علت حرکت دائمی نمی توان از زیرساخت های ارتباطی مطمئن و قابل اتکا نظیر شبکه های کابلی استفاده نمود. به همین دلیل در این سیستم ها معمولا از شبکه های مبتنی بر GSM استفاده می شود. شبکه GSM یا موبایل به گونه ای است که ارتباط دائمی در آن تضمین شده نمی باشد.

با توجه به آنکه ممکن است شبکه موبایل در زمان های نظیر ورود اتوبوس یا تاکسی به تونل های شهری در دسترس نباشد، سیستم ذخیره سازی محلی ارائه شده است. این سیستم اقدام به ذخیره سازی داده ها بر روی ذخیره سازهای همراه در وسایل نقلیه می نماید.

در صورتیکه سیستم ذخیره ساز محلی مجهز به قابلیت ANR باشد می تواند پس از برقراری مجدد ارتباط اقدام به انتقال داده به سرور ذخیره ساز اصلی در محل مدیریت مرکزی سیستم حمل و نقل نماید.

سیستم موقعیت مکانی

اکثر سیستم های حفاظت تصویری طراحی شده برای سیستم های حمل و نقل قابلیت تعیین موقعیت مکانی دقیق وسایل حمل و نقل را فراهم می کنند. این سیستم ها به صورت یکپارچه و بر روی نقشه های تعاملی موقعیت، سرعت و مسیر طی شده هریک از وسایل حمل و نقل را نمایش می دهند.

استفاده از این سیستم می تواند باعث جلوگیری از تغییر مسیرهای صورت گرفته توسط اپراتورهای وسایل نقلیه گردد. همچنین سیستم موقعیت مکانی قابلیت تولید اخطارهای لازم را جهت تولید فرایندهای کنترلی در زمان بروز خطا از سوی اپراتور را فراهم می کنند.

سیستم شمارنده افراد

از این سیستم می توان به عنوان مثال در ورودی های اتوبوس ها و یا مترو استفاده نمود، با استفاده از این سیستم گزارشات مناسب در مورد میزان استفاده و تردد افراد در ساعات مختلف تولید می شود. همچنین در زمان های بروز بحران به راحتی می توان تعداد افراد حاضر در هر اتوبوس، واگن مترو، ایستگاه و … را بدست آورد.

از جمله گزارشات مناسبی که با استفاده از سیستم های شمارنده می توان در اختیار داشت، گزارش تعداد افراد حاضر در هر نقطه در هر زمان است، این گزارش کمک می کند تا پترن های مهم و تاثیرگذار در ایجاد شلوغی در بخش های مختلف سیستم حمل و نقل را شناسایی نموده و با استفاده از آن اقدام به برنامه ریزی و تصمیم سازی نمود.

سیستم نظارت تصویری بیمارستان      راهکارهای نظارت تصویری بیمارستان    محل های نصب دوربین های مداربسته در بیمارستان ها    سیستم های مداربسته بیمارستانی    نرم افزار مدیریت دوربین مداربسته بیمارستان

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

الگوریتم برت گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟ از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه تخصصی هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر قدرتمندترین و گسترده ترین هوش مصنوعی در دنیا به حساب می آید. تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل به این سایت کمک کرده است که دائما در جهت بهبود کیفیت نتایج سرچ و ارتقا کیفیت خدمات خود حرکت کند. الگوریتم برت BERT گوگل یکی از انقلابات صنعت سرچ های اینترنتی به حساب می آید که هدف آن بهتر کردن و با کیفیت کردن نتایج سرچ کاربران بوده است. این الگوریتم که بر اساس هوش مصنوعی ارتقا یافته گوگل در حال گسترش است بزرگ ترین حرکت گوگل برای درک بهتر زبان گفتار نیز به حساب می آید تا از این طریق درک گوگل به درک انسانی نزدیک تر شود.

الگوریتم برت BERT گوگل

 

کلمه BERT از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است و به یک مدل زبانی اشاره می‌کند. معنی لغوی این عبارت «ارائه‌ کدگذاری شده دو مسیره از انتقال‌دهنده‌ها» است. این مدل زبانی برای تشخیص معنی صحیح کلماتی که چند ترجمه دارند، در جمله به کار می رود.

اهداف مهم الگوریتم BERT

درک معنای کلمات در جمله

همان طور که می‌دانید کلمه شیر دارای معانی متعددی در زبان فارسی است. قبل از آپدیت برت اگر شما عبارت «چه شیری بخوریم؟» را جستجو می‌کردید، ممکن بود گوگل به عبارت «بخوریم» توجهی نکند و عکس‌ها و لینک‌های مربوط به شیر باغ‌وحش را به ما نمایش دهد. اما بعد از آپدیت برت گوگل متوجه عبارت «بخوریم» می‌شود و نتایجی را به ما نشان می‌دهد که حاوی شیر خوردنی است یا ارتباط نزدیکی به آن دارد.

درک زبان محاوره

اگر چند سال پیش شما به صورت محاوره اقدام به سرچ در گوگل می کردید ممکن بود که گوگل به دلیل درک ناقص از لغت محاوره نوشته شده نتواند نتایج مناسبی برای شما لیست کند اما با استفاده از الگوریتم برت این امکان برای گوگل فراهم شده است جملات محاوره را درک کرده و بر اساس معنای واقعی آنها به شما نتایجی را نمایش دهد. برای مثال اگر شما عبارت (کدوم رستوران غذاش خوبه) را در گوگل جست و جو کنید، گوگل دقیقا مطالبی رو برای شما نمایش میده که درباره کیفیت غذای رستوران ها هست.

درک غلط های املایی

غلط املایی در تمام زبان ها یک امر رایج است. حال این غلط ها می تواند به صورت سهوی اتفاق بیفتد یا به دلی عدم وجود دانش کافی کاربران در خصوص موضوعی خاص باشد. الگوریتم برت به گوگل کمک می کند که در ک بهتری از غلط های احتمالی در کلمات مختلف داشته باشد تا نتایج بهتری به کاربر نمایش داده شود. این الگوریتم ابتدا برای زبان انگلیسی راه اندازی شد و در طول زمان به تعداد زبان های مورد استفاده آن افزوده شد و امروز ۷۲ زبان را پوشش می دهد.

سئو بر اساس الگوریتم BERT

آقای دنی سالیوان یکی از افراد تیم گوگل در صفحه توییتر خود نوشته که با وجود اضافه شدن الگوریتم برت نیازی به سئوی هیچ محتوایی از وب‌سایت‌ها وجود ندارد. بلکه این الگوریتم صرفاً فهم گوگل را از عبارات جستجویی زیادتر می‌کند و تمرکز آن بر بهبود تجربه جست‌وجو است. بنابراین قواعدی برای سئوی این الگوریتم وجود ندارد.

نکته پایانی

سئو سایت هر روز با پیچیدگی های جدید روبرو می شود و با هوشمند شدن الگوریتم های گوگل امکان استفاده از ترفند های قدیمی در جهت بهبود رتبه یک سایت از بین می رود. در حال حاضر دو موضوع مهم برای سئو هر سایتی وجود دارد یکی طراحی سایت اصولی بر اساس استانداردهای کد نویسی و دوم توجه ویژه به تولید محتوای غنی و با کیفیت. در خصوص طراحی سایت بر اساس استاندارد های روز دنیا توصیه می کنم که مقالات طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی شرکت طراحی سایت پیام آوا را مطالعه کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

گسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش فروش، بازاریابی و اقدام برای میزان سهم یک شرکت از بازارهای هدف تبدیل به یک علم شده است و استفاده از تجربیات دیگر شرکت ها در این مسیر می تواند برای نیل به موفقیت بسیار حائز اهمیت باشد.

در ایم مقاله به استراتژی های اصلی برای گسترش بازار پرداخته ایم. شما می توانید با به کارگیری اصولی این استراتژی ها مسیر موفقیت و گسترش بازار هدف را برای شرکت خود کوتاه کنید!

گسترش بازار

  • در اختیار گرفتن بازار محل سکونت

این موضوع کاملا بدیهی و منطقی است که اولین بازار برای هر محصول و خدماتی بازار محلی و سکونت گاه شما خواهد بود. شما دسترسی بسیار ساده تری به بازار محلی خود دارید و این موضوع باعث می شود هزینه های شرکت شما به شدت کاهش یابد. یادتان باشد که هزینه های حمل و نقل و جابجایی و ارسال خدمات و کالا یکی از بزرگ ترین بخش های هزینه زای شرکت ها بعد از حقوق و مزایای پرسنل را به خود اختصاص می دهد.

اما سوال اصلی این است که آیا بازار محلی ما در خصوص محصولی خاص اشباع شده است یا خیر؟ بگذارید این سوال را باذکر یک مثال توضیح دهیم. اگر شما فروشگاه مواذ غذایی دارید و فروشگاه های موادغذایی اطراف محل سکونت شما با صف های طولانی روبرو می شوند کاملا مشخص است که بازار شما اشباع نشده است. همچنین اگر رقبای شما به راحتی در حال فروش محصولات خود هستند بنابراین بازار فعال است و مشکل شما در اشباع شدن بازار نیست. در چنین حالتی شما باید بازنگری در کیفیت محصولات خود و قیمت های این محصولات انجام دهید.

  • گسترش بازار با جذب مشتریان

    بعد از آنکه به این نتیجه رسیدید که امکان گسترش حجم تجارت خود در محله و منطقه مسکونی که در آن فعالیت می کنید وجود ندارد باید به خلاقیت های گسترش بازار فکر کنید. برای گسترش بازار خود دو راه اصلی را می توانید انتخاب کنید. اول اینکه شعبه ای خدمات خود را در جای دیگری و در منطقه دیگر شهر ایجاد کنید یا با ترفندهایی سعی کنید که مشتریان را به سمت شعبه کنونی خود جذب کنید. برای مثال با ایجاد قرعه کشی و دادن تخفیف های بسیار جذاب در جهت جلب توجه مشتریان اقدام کنید. برای استفاده از ترفن قرعه کشی توجه داشته باشید که مکان واحد تجاری شما باید در خیابان اصلی باشد تا از این طریق امکان مراجعه مشتریان از کل سطح شهر افزایش یابد.

  • گسترش بازار با افزایش مبادی فروش

همانطور که در بالا توضیح دادم یکی دیگر از روش های جذب مشتری این است که شما به سراغ مشتریان می روید و با ایجاد شعبه های متعدد در سطح شهر مبادی ورودی خود را افزایش می دهید. این کار هزینه های بسیاری می تواند به شرکت و بیزینس شما تحمیل کند و در نتیجه برآوردهای هزینه و فایده از سناریو های احتمالی آینده مهمترین بخش گسترش کسب و کار شما به حساب می آید. علاوه بر هزینه های ملک هزینه های نیروی کار، آموزش و هزینه های جاری نیز مورد توجه قرار بدهید تا با شکست در اجرای چنین استراتژی گسترش بازار روبرو نشوید.

  • ادغام عمودی و گسترش رو به پایین

در مشاغلی که میزان سود دهی شرکت شما به هزینه های مواد اولیه وابستگی بسیار زیادی دارد، بهترین راهکار برای افزایش سود دهی شرکت شما ورود به بازار تولید مواد اولیه است. برای مثال اگر کسب و کار شما به شدت وابسته به محصولات کشاورزی است وارد شدن به بیزینس کشاورزی و توسعه کسب و کار با خرید مزرعه های فعال می تواند تا حد زیادی هزینه های تامین مواد اولیه در طول سال را برای شما کاهش دهد. البته فراموش نکنید که در انجام این کار کیفیت را قربانی افزایش تولید نکنید. در بسیاری از موارد شرکت ها با توسعه زنجیره تولید خود از کیفیت بالای محصولات فاصله گرفته و رفته رفته با کوچک شدن بازار نهایی روبرو می شوند.

•     ادغام عمودی و گسترش رو به بالا

در روش قبل شما سعی می کردید که زنجیره تولید خود را به طور کامل در دست بگیرید اما گاهی مقیاس کسب و کارتان بسیار کوچک است و در نتیجه شما توان ایجاد یک زنجیره تولید از صف تا صد را ندارید. در چنین مشاغلی شما به کانال های بازاریابی نیاز پیدا می کنید. بنابراین بهترین راه برای توسعه بازار در کسب و کارهای نوپای کوچک استفاده از خدمات بازاریابی شخصی و شرکتی است تا از این طریق بتوانید دسترسی بیشتری به سیستم توزیع بازار داشته باشید.

شما می توانید وضعیت کسب و کار خود را با استخدام تیم فروش، عقد قرارداد با توزیع کنندگان، خرید یک کامیون باربر، باز کردن فروشگاه های خرده فروشی و یا فروشگاه های خروجی کارخانه و یا هر چیز دیگر، بهبود بخشیده و تعداد مشتریان را افزایش دهید. هر بار که یک نفر به مشتریان شما اضافه شود، بی شک سود شما نیز بیشتر می شود. به یاد داشته باشید که هر زمان یک نفر واسطه بین شما و مشتریان قرار بگیرد، موجب افزایش هزینه های عملیاتی و در نتیجه کاهش درآمد می شود. برداشتن موانع ارتباط با مشتریان، به یک برنامه بازاریابی دقیق نیاز دارد.

نکته پایانی

در توسعه کسب و کارها یک نکته عمومی برای دنیای امروز وجود دارد. بازار اینترنتی و دسترسی به مشتریان به صورت آنلاین یکی از مهمترین بخش های توسعه هر شرکتی به حساب می آید. این موضوع به حدی مهم است که در آینده نزدیک کسب و کارهای سنتی که شعبه ای از کسب و کار خود در فضای اینترنت ایجاد نکرده اند محکوم به شکست خواهند بود. شرکت طراحی سایت پیام آوا با ارائه خدمات منحصر به فرد طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن موبایل به شرکت شما کمک می کند که در کمترین زمان ممکن یک ورود قدرتمند به فضای مجازی داشته باشید و از این طریق به گسترش بازار خود اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیشتر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا اگر آنها در حال حاضر نیستند، در آینده خواهند بود. شبکه های اجتماعی ارتباط قوی با مشتری و سرمایه گذار دارند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرد.

 

امروزه هیچ فعالیتی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند در برندسازی و افزایش رتبه وب سایت برای فروشگاه و شرکت ها اثرگذار باشد. اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را به راحتی می توان و با کمی دقت در محیط پیرامون خود متوجه شد. شما کافی است که فقط یک بار در سطح شهر قدم بزنید. اکثر افراد با گوشی های هوشمند خود و از طریق شبکه های اجتماعی در حال ارتباط با یکدیگر هستند یا آخرین خبرها و مسائل دنیا را مرور می کنند و حتی بعضی از آن ها بسیاری از فعالیت های خود مانند خرید کردن را توسط همین شبکه ها انجام می دهند. برای همین است که امروزه متخصصان سئو تاکید بیشتری بر انجام بازاریابی اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی می کنند.

 

 

 

برخی از دلایل فعالیت در شبکه های اجتماعی:

 

1- شبکه ای اجتماعی در ایجاد مطالب:

شاید بهترین روش برای دیدن شدن مطالب سایت شما شبکه های اجتماعی باشند بررسی نشان میدهد که بعضی از سایت از مثلا اینستاگرام بیشتر از گوگل ورودی دارند!!! یا بارها شده است که در بعضی از جستجو ها صفحه اینستاگرام دیده میشود پس شبکه های اجتماعی سهم مهمی در سئو سایت دارند ما در فاکتورهای بهینه سازی سایت یک فاکتور به نام اجتماعی بودن سایت وجود دارد ایا سایت شما در بیشتر شبکه های اجتماعی وجود دارد ایا مطالب شما لایک یا صفحه شما فالو میشود چه مقدار مطالب شما دیده میشود وقتی که شما هر مطلبی را ارسال میکنید در 10 شبکه اجتماعی قرار داده میشود وقتی مطلب شما در اشتراک گذاری قرار میگیرد نشان میدهید هم مطلب شما خوب است که در شبکه های اجتماعی قرار دادید هم چقدر سایت اجتماعی دارید.

 

2- یک گروه برای خود ایجاد می کنید

بیشترین دغدغه صاحبان برندها این است که بتوانند در هر لحظه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند. چه راهی بهتر از شبکه های اجتماعی که افراد هر لحظه در آن ها آنلاین هستند. شما می توانید با ایجاد یک گروه در شبکه های اجتماعی به خصوص ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرام که درصد حضور بیشتر کاربران را به خود اختصاص داده است، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. شما به راحتی می توانید آخرین محصولات و خبرهای برند خود را از طریق همین شبکه ها اطلاع رسانی کنید. فقط کافی است که به هر مشتری جدید خود در خصوص اکانت شبکه ها اطلاع رسانی کنید.

 

3- تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی:

شاید لینک های که در شبکه های اجتماعی وجود دارند نوفالو هستند اما خود گوگل هم گفته است که ما به طور کلی لینک های نوفالو را دنبال نمیکینم خوب دقت کنید شاید میتوان گفت وقتی لینک شما در سایت ویکی پدیا به عنوان منبع قرار میگیرد به نظر شما این بی تاثیر است شبکه های اجتماعی شاید به طور غیر مسقیم بر روی ضریب اعتماد گوگل به سایت یا تراست رنگ تاثیر خوبی دارند خوب به طور کلی بله تاثیر دارند اما همیشه برای پیشرفت یک راه وجود ندارد ما هزاران تکنیک داریم یک به طور غیر مستقیم در رتبه سایت تاثیر دارند پس حضور در شبکه های اجتماعی و منتشر کردن مطالب سایت در انها فوق العاده است.

 

4- ارتباط با مشتریان

بیشتر مشتریان دنبال راه راحت تری برای ارتباط مستقیم با فروشگاه ها هستند. هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با برندها وجود ندارد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته ای که شما به عنوان مالک فروشگاه یا مسئول شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید، پاسخگویی سریع و کامل به کامنت و پیام های مشتریان است.

 

5- بررسی سایت seo.com:

شاید جالب بدانید این روزها سئو کاران حرفه ای و سایت های که اعتبار فوق العاده دارند روی شبکه های اجتماعی بسیار سرمایه گذاری کرده اند طبق بررسی های صورت گرفت روی سایت مورد نظر نشان میدهید این سایت لینک های بسیار زیادی از پینترست دارد!!! بله شاید عجیب باشد ببینید که چقدر این سایت در زمینه های شبکه های اجتماعی فعالیت دارد پس از امروز شروع کنید در تمام شبکه های اجتماعی شروع به فعالیت کنید روزی 30 دقیقه وقت بگذارید در شبکه های اجتماعی که طرفدار بیشتری دارند سرمایه گذاری کنید.بررسی چند شبکه اجتماعی و بعدش جمع بندی میکنیم.

 

 

6- یک تیم عالی تشکیل می دهید

با توجه به افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی و سئو سایت، بیشتر شرکت ها یک تیم و اتاق مجزا برای فعالیت ایجاد کردند تا حدی که در بعضی از شرکت ها، چنین تیمی سرآمد بقیه شده است و بیشتر متخصصان زیر نظر این تیم و اتاق فعالیت می کنند. این باعث تمرکز تیم شما برای دستیابی به یک هدف مشترک می شود و که بازدهی فعالیت و تبلیغات را افزایش می دهد.

 

7- استفاده کاربردی از شبکه های اجتماعی:

استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی برای پخش ان مطلب بسیار موثر است از مهم ترین استفاده های این تکنیک برند سازی است شاید شما با مثلا اینستاگرام یک سایت را بشناسید و نقطه موفقیت یک سایت همان شود سئو فقط به گوگل یاهو تمام نمیشود حتی بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی یا گرفتن بازدید کننده و تبلیغ در شبکه های اجتماعی شامل ان میشود.

 

8- نرخ درگیری کاربر را افزایش می دهد

هر کسی که وارد شبکه های اجتماعی شما می شود، به نوعی به مطالب و محصولات شما علاقه مند بوده است و این کار را برای شما از لحاظ تولید محتوا، نوع پست گذاری، تبلیغات و غیره راحت تر خواهد کرد. شما با تحلیلی که از قبل در خصوص کسب و کار خود انجام داده اید، با مشخصات کاربران و ویژگی های آن ها آشنایی کامل دارید و به راحتی می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود به منظور افزایش نرخ فروش و درگیر شدن تبلیغات با پست و مطالب خود تنظیم کنید.

 

9- روند تاثیر شبکه های اجتماعی به کاربران تلفن ربط دارد:

بله امروزه روز به روز کاربران که با تلفن شخصی از اینترنت استفاده میکنند بیشتر میشود تمام این کاربران سهم عظیمی از شبکه های اجتماعی دارند شاید همه بگویند سایت خود را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید اما من میگوییم سایت خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید نه به این معنا که بهینه سازی برای تلفن همراه اشتباه است به این معنا که اگر این اتفاق افتاده است به خاطر انکه گوگل احساس خطر کرده است چون برایش خیلی مهم است استفاده از جستجو گوگل ببنید شما باید یک قدم از موتورهای جستجو جلوتر باشید من از امروز به شما میگوییم سال 2017 سال محتوا و شبکه های اجتماعی است چرا که گوگل در جستجو های خود شبکه های اجتماعی را مورد نظر دارد. پس شبکه های اجتماعی حتی باعث افزایش نرخ کلیک هم میشود.حتما نباید یک الگوریتم بیاید و شما ان را استفاده کنید بعضی از الگوریتم نیاز روز کاربران است مثل بهینه سازی سایت برای گوشی و خیلی از طراحان سایت از این مسئله قبل از حساسیت گوگل اطلاع داشته اند و سایت خود را بهینه کرده بودند یا من به شما میگیویم درآاینده قرار دادن پادکست با متن آن تکرار میکنم حتما باید متن فایل صوتی در ان مطلب باشد زیاد میشود چرا که خواندن یک مقاله بیست صفحه ای خیلی سخت تر از گوش دادن آن است.

 

 

10- باعث افزایش آگاهی برند می شود

بیشتر از 60 درصد فعالیت های امروزی مانند ارتباط با یکدیگر، خواندن روزنامه، پیگیری کردن صفحات فروشگاه ها و غیره از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. از این رو شبکه های اجتماعی اگر به درستی انتخاب و در آن ها فعالیت شود، بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از افراد فقط با استفاده از خود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فروش خود را انجام می دهند.

 

11- شخصی سازی پیام

همانطور که گفتیم، افرادی وارد شبکه های اجتماعی شما می شوند که به محتوا و محصولاتتان علاقه مند هستند. شما با دریافت مشخصات دقیق از کاربران مانند ایمیل، علایق، تحصیلات و غیره، پیام های شخصی به آن ها را ارسال کنید. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی پیام های شخصی شده را از برند مورد علاقه خود دریافت می کنند، بیشتر از دیگر موقع ها ترغیب به بررسی برند و خرید از آن ها می شوند.

 

حرف پایانی سئو در شبکه های اجتماعی:

شاید امروزه روند لینک سازی به کلی تغییر کرده است و شبکه های اجتماعی روز به روز موثر تر و قوی تر شده اند حتی شما برای افزایش ایندکس مطالب سایت یا افزایش بازدید ویدیو های اموزشی خود میتوانید از انها استفاده کنید پیشنهاد ما برای سایت های تازه تاسیس که قدرت زیادی برای لینک سازی ندارند یا زود جریمه میشوند شبکه های اجتماعی است من بارها مطالبی که در شبکه های اجتماعی نمایش داده شدن را در جستجو بررسی کردم رتبه خوبی داشتن البته تاثیر گذاشتن انها شاید کمی زمان بر باشد مهم ترین بخش سئو حتما صبر است که شما روز بروز به مطالب و تکنیک های بیشتر رو به سمت پیروزی بروید اگر لذت موفقیت یک سایت را بدانید با بی توجهی نسبت به این مطلب موفقیت خود را عقب نمی اندازدید شاید شاخص این مطلب شبکه اجتماعی لینکدین و استفاده از گسترش مطالب خود در گوگل پلاس باشه دیگه دارید خسته میشوید امیدوارم کامل بوده باشد موفق باشید .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیشتر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا اگر آنها در حال حاضر نیستند، در آینده خواهند بود. شبکه های اجتماعی ارتباط قوی با مشتری و سرمایه گذار دارند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرد.

 

امروزه هیچ فعالیتی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند در برندسازی و افزایش رتبه وب سایت برای فروشگاه و شرکت ها اثرگذار باشد. اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را به راحتی می توان و با کمی دقت در محیط پیرامون خود متوجه شد. شما کافی است که فقط یک بار در سطح شهر قدم بزنید. اکثر افراد با گوشی های هوشمند خود و از طریق شبکه های اجتماعی در حال ارتباط با یکدیگر هستند یا آخرین خبرها و مسائل دنیا را مرور می کنند و حتی بعضی از آن ها بسیاری از فعالیت های خود مانند خرید کردن را توسط همین شبکه ها انجام می دهند. برای همین است که امروزه متخصصان سئو تاکید بیشتری بر انجام بازاریابی اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی می کنند.

 

 

 

برخی از دلایل فعالیت در شبکه های اجتماعی:

 

1- شبکه ای اجتماعی در ایجاد مطالب:

شاید بهترین روش برای دیدن شدن مطالب سایت شما شبکه های اجتماعی باشند بررسی نشان میدهد که بعضی از سایت از مثلا اینستاگرام بیشتر از گوگل ورودی دارند!!! یا بارها شده است که در بعضی از جستجو ها صفحه اینستاگرام دیده میشود پس شبکه های اجتماعی سهم مهمی در سئو سایت دارند ما در فاکتورهای بهینه سازی سایت یک فاکتور به نام اجتماعی بودن سایت وجود دارد ایا سایت شما در بیشتر شبکه های اجتماعی وجود دارد ایا مطالب شما لایک یا صفحه شما فالو میشود چه مقدار مطالب شما دیده میشود وقتی که شما هر مطلبی را ارسال میکنید در 10 شبکه اجتماعی قرار داده میشود وقتی مطلب شما در اشتراک گذاری قرار میگیرد نشان میدهید هم مطلب شما خوب است که در شبکه های اجتماعی قرار دادید هم چقدر سایت اجتماعی دارید.

 

2- یک گروه برای خود ایجاد می کنید

بیشترین دغدغه صاحبان برندها این است که بتوانند در هر لحظه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند. چه راهی بهتر از شبکه های اجتماعی که افراد هر لحظه در آن ها آنلاین هستند. شما می توانید با ایجاد یک گروه در شبکه های اجتماعی به خصوص ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرام که درصد حضور بیشتر کاربران را به خود اختصاص داده است، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. شما به راحتی می توانید آخرین محصولات و خبرهای برند خود را از طریق همین شبکه ها اطلاع رسانی کنید. فقط کافی است که به هر مشتری جدید خود در خصوص اکانت شبکه ها اطلاع رسانی کنید.

 

3- تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی:

شاید لینک های که در شبکه های اجتماعی وجود دارند نوفالو هستند اما خود گوگل هم گفته است که ما به طور کلی لینک های نوفالو را دنبال نمیکینم خوب دقت کنید شاید میتوان گفت وقتی لینک شما در سایت ویکی پدیا به عنوان منبع قرار میگیرد به نظر شما این بی تاثیر است شبکه های اجتماعی شاید به طور غیر مسقیم بر روی ضریب اعتماد گوگل به سایت یا تراست رنگ تاثیر خوبی دارند خوب به طور کلی بله تاثیر دارند اما همیشه برای پیشرفت یک راه وجود ندارد ما هزاران تکنیک داریم یک به طور غیر مستقیم در رتبه سایت تاثیر دارند پس حضور در شبکه های اجتماعی و منتشر کردن مطالب سایت در انها فوق العاده است.

 

4- ارتباط با مشتریان

بیشتر مشتریان دنبال راه راحت تری برای ارتباط مستقیم با فروشگاه ها هستند. هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با برندها وجود ندارد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته ای که شما به عنوان مالک فروشگاه یا مسئول شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید، پاسخگویی سریع و کامل به کامنت و پیام های مشتریان است.

 

5- بررسی سایت seo.com:

شاید جالب بدانید این روزها سئو کاران حرفه ای و سایت های که اعتبار فوق العاده دارند روی شبکه های اجتماعی بسیار سرمایه گذاری کرده اند طبق بررسی های صورت گرفت روی سایت مورد نظر نشان میدهید این سایت لینک های بسیار زیادی از پینترست دارد!!! بله شاید عجیب باشد ببینید که چقدر این سایت در زمینه های شبکه های اجتماعی فعالیت دارد پس از امروز شروع کنید در تمام شبکه های اجتماعی شروع به فعالیت کنید روزی 30 دقیقه وقت بگذارید در شبکه های اجتماعی که طرفدار بیشتری دارند سرمایه گذاری کنید.بررسی چند شبکه اجتماعی و بعدش جمع بندی میکنیم.

 

 

6- یک تیم عالی تشکیل می دهید

با توجه به افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی و سئو سایت، بیشتر شرکت ها یک تیم و اتاق مجزا برای فعالیت ایجاد کردند تا حدی که در بعضی از شرکت ها، چنین تیمی سرآمد بقیه شده است و بیشتر متخصصان زیر نظر این تیم و اتاق فعالیت می کنند. این باعث تمرکز تیم شما برای دستیابی به یک هدف مشترک می شود و که بازدهی فعالیت و تبلیغات را افزایش می دهد.

 

7- استفاده کاربردی از شبکه های اجتماعی:

استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی برای پخش ان مطلب بسیار موثر است از مهم ترین استفاده های این تکنیک برند سازی است شاید شما با مثلا اینستاگرام یک سایت را بشناسید و نقطه موفقیت یک سایت همان شود سئو فقط به گوگل یاهو تمام نمیشود حتی بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی یا گرفتن بازدید کننده و تبلیغ در شبکه های اجتماعی شامل ان میشود.

 

8- نرخ درگیری کاربر را افزایش می دهد

هر کسی که وارد شبکه های اجتماعی شما می شود، به نوعی به مطالب و محصولات شما علاقه مند بوده است و این کار را برای شما از لحاظ تولید محتوا، نوع پست گذاری، تبلیغات و غیره راحت تر خواهد کرد. شما با تحلیلی که از قبل در خصوص کسب و کار خود انجام داده اید، با مشخصات کاربران و ویژگی های آن ها آشنایی کامل دارید و به راحتی می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود به منظور افزایش نرخ فروش و درگیر شدن تبلیغات با پست و مطالب خود تنظیم کنید.

 

9- روند تاثیر شبکه های اجتماعی به کاربران تلفن ربط دارد:

بله امروزه روز به روز کاربران که با تلفن شخصی از اینترنت استفاده میکنند بیشتر میشود تمام این کاربران سهم عظیمی از شبکه های اجتماعی دارند شاید همه بگویند سایت خود را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید اما من میگوییم سایت خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید نه به این معنا که بهینه سازی برای تلفن همراه اشتباه است به این معنا که اگر این اتفاق افتاده است به خاطر انکه گوگل احساس خطر کرده است چون برایش خیلی مهم است استفاده از جستجو گوگل ببنید شما باید یک قدم از موتورهای جستجو جلوتر باشید من از امروز به شما میگوییم سال 2017 سال محتوا و شبکه های اجتماعی است چرا که گوگل در جستجو های خود شبکه های اجتماعی را مورد نظر دارد. پس شبکه های اجتماعی حتی باعث افزایش نرخ کلیک هم میشود.حتما نباید یک الگوریتم بیاید و شما ان را استفاده کنید بعضی از الگوریتم نیاز روز کاربران است مثل بهینه سازی سایت برای گوشی و خیلی از طراحان سایت از این مسئله قبل از حساسیت گوگل اطلاع داشته اند و سایت خود را بهینه کرده بودند یا من به شما میگیویم درآاینده قرار دادن پادکست با متن آن تکرار میکنم حتما باید متن فایل صوتی در ان مطلب باشد زیاد میشود چرا که خواندن یک مقاله بیست صفحه ای خیلی سخت تر از گوش دادن آن است.

 

 

10- باعث افزایش آگاهی برند می شود

بیشتر از 60 درصد فعالیت های امروزی مانند ارتباط با یکدیگر، خواندن روزنامه، پیگیری کردن صفحات فروشگاه ها و غیره از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. از این رو شبکه های اجتماعی اگر به درستی انتخاب و در آن ها فعالیت شود، بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از افراد فقط با استفاده از خود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فروش خود را انجام می دهند.

 

11- شخصی سازی پیام

همانطور که گفتیم، افرادی وارد شبکه های اجتماعی شما می شوند که به محتوا و محصولاتتان علاقه مند هستند. شما با دریافت مشخصات دقیق از کاربران مانند ایمیل، علایق، تحصیلات و غیره، پیام های شخصی به آن ها را ارسال کنید. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی پیام های شخصی شده را از برند مورد علاقه خود دریافت می کنند، بیشتر از دیگر موقع ها ترغیب به بررسی برند و خرید از آن ها می شوند.

 

حرف پایانی سئو در شبکه های اجتماعی:

شاید امروزه روند لینک سازی به کلی تغییر کرده است و شبکه های اجتماعی روز به روز موثر تر و قوی تر شده اند حتی شما برای افزایش ایندکس مطالب سایت یا افزایش بازدید ویدیو های اموزشی خود میتوانید از انها استفاده کنید پیشنهاد ما برای سایت های تازه تاسیس که قدرت زیادی برای لینک سازی ندارند یا زود جریمه میشوند شبکه های اجتماعی است من بارها مطالبی که در شبکه های اجتماعی نمایش داده شدن را در جستجو بررسی کردم رتبه خوبی داشتن البته تاثیر گذاشتن انها شاید کمی زمان بر باشد مهم ترین بخش سئو حتما صبر است که شما روز بروز به مطالب و تکنیک های بیشتر رو به سمت پیروزی بروید اگر لذت موفقیت یک سایت را بدانید با بی توجهی نسبت به این مطلب موفقیت خود را عقب نمی اندازدید شاید شاخص این مطلب شبکه اجتماعی لینکدین و استفاده از گسترش مطالب خود در گوگل پلاس باشه دیگه دارید خسته میشوید امیدوارم کامل بوده باشد موفق باشید .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 

الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.

 

الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.

 

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

 

 

اهداف گوگل پاندا

الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:

  • محتوای بسیار کم: صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند. مانند صفحاتی که دارای موضوعات متنوع اما اطلاعات بسیار کمی در هر مورد هستند.
  • محتوای تکراری: محتوای کپی شده در بسیاری از جاهای اینترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتی در سایت خود شما هم می تواند اتفاق بیفتد. زمانی که یک متن مشخص را در چندین صفحه به صورت تکراری کپی می کنید، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ایجاد کند و خدمات خود را به یک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
  • محتوای ضعیف: صفحاتی که شامل اطلاعات بسیار کمی درباره موضوع خود هستند.
  • فقدان آتوریتی و اعتبار: محتوایی که توسط منابعی تولید می شوند که دارای اعتبار تایید شده ای نیستند. گوگل در این زمینه تاکید کرده است که سایت هایی که نمی خواهند تحت تاثیر منفی پاندا قرار گیرند، می بایست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفید، اعتبار خود را در بین کاربران افزایش دهند.
  • مزرعه محتوا (Content Farming)صفحات بسیار زیاد بی کیفیت که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند. به عنوان مثال می توان به وبسایت هایی اشاره کرد که صفحات زیادی را با موضوعات گرفته شده از کلمات کلیدی مورد جستجو در گوگل، جمع آوری می کنند و محتوای بی ارزشی را درباره آن تولید کرده و بدون اینکه خواسته کاربران را در نظر بگیرند، می خواهند رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کنند.
  • محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به عنوان مثال وب سایت هایی که صرفا پست های مهمان که معمولا بسیار کوتاه نیز هستند منتشر می کنند. این پست ها نیز که معمولا پر از غلط های املایی بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند می باشد.
  • نسبت تبلیغ به محتوای بالا: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند اما محتوایی ندارند.
  • محتوای ضعیف پیرامون لینک های مشخص: محتوای ضعیفی که صرف با هدف لینک دادن به یک سایت مشخص ایجاد شده است.
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران: سایت هایی که کاربران انسانی به صورت مستقیم در نتایج جستجو بلاک کرده اند.
  • محتوای نامرتبط با عبارت مورد جستجو: صفحاتی که عنوان می کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه می دهند اما با ورود به آن با چیز دیگری مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان به صفحاتی اشاره کرده که تخفیف رستوران ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوید که هیچ تخفیفی در این صفحه وجود نداشته و صرفا با تبلیغات پر شده اند.

 

 

خط قرمز های الگوریتم پاندا:

برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

 

الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

 

در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اگر یک برند در ذهن مردم جایگاه مناسبی داشته باشد ممکن است برای خرید آن هزینه ای به مراتب بالاتر را نسبت به محصولاتی که نمی شناسند پرداخت نمایند حتی اگر کیفیت ذاتی آن محصول تفاوت چندانی با محصول بدون برند نداشته باشد. در واقع با افزایش جایگاه برند در زندگی روزمره شاهد آن هستیم که مردم دیگر پول خود را بابت محصول نمی دهند بلکه بابت برندها پرداخت می کنند!

 

ارزش ویژه برند ارزش افزوده یا پاداش یک محصول به مشتری است که به نام برند نسبت داده می شود در واقع به همان ارزشهای نامشهود برند از جمله تصویر ذهنی ,جایگاه و قدرت نفوذ در بین مخاطب را ارزش ویژه برند می نامیم.بایستی توجه داشته باشیم ارزش ایجاد شده برای مشتری در نهایت موجب ایجاد ارزش برای شرکت می شود از این رو ارزش ویژه برند را می توان یکی از مهمترین دارایی ها در هر کسب و کار به حساب آورد و با درک و شناخت محرک های تاثیرگذار بر آن به توسعه برند کمک نمود. سوال بسیاری از صاحبان برند این است که چگونه می توان ارزش ویژه برای برند ایجاد نمود؟

article_image_one_470.jpg

تبلیغات همواره به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در فعالیت های بازاریابی به شمار رفته است .مطالعات بسیاری در زمینه ی ارزش ویژه برند نشان داده است استفاده از یک استراتژی تبلیغاتی خلاق و متناسب با برند توانسته با افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند و ایجاد حس مثبت در مخاطب به توسعه برند کمک شایانی نماید .تبلیغات می تواند با ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تصویر مناسب ذهنی در ایجاد ارزش ویژه برند تاثیر قابل توجهی داشته باشدو حتی می تواند با ایجاد ویژگی های انسانی و تشدید احساسات مثبت به ساختن شخصیت و ارزش ویژه برند کمک نماید.

وقتی مشتریان بطور مستمر در معرض تبلیغات قرار می گیرند به صورت ناخودآگاه احساس اعتماد بیشتری نسبت به برند تبلیغ شده پیدا می کنند همچنین تبلیغات می تواند شخصیت برند را شکل دهد و سپس با تصویر سازی احساسی از برند به ایجاد علاقه نسبت به برند اقدام نماید. با این اوصاف تبلیغات می تواند کمک زیادی به ایجاد ارزش ویژه ی برند نماید زیرا بر ابعاد ارزش برند تاثیر می گذارد . 3 بعد ارزش برند عبارتند از:

  • آگاهی برند
  • تداعی برند
  • وفاداری به برند

 

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()