نوشته شده توسط : جعفر

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته
باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

دلیل اصلی وجود سیستم های امنیتی در منزل، ایمن نگه داشتن خانه و خانواده است. با این حال، این فقط در مورد خانه های ما صدق نمی کند.

همچنین ممکن است در موسسات تجاری و سایر اماکن عمومی مورد استفاده قرار گیرد. پس چرا ضبط فیلم های دوربین مدار بسته مهم است؟ فیلم های ذخیسره شده در سیستم های دوربین امنیتی به حل جرایم کمک می کنند. این جنایات ممکن است کوچک یا جدی باشد. به عنوان مثال، خانه شما قربانی سرقت می شود (زیرا دزدهایی وجود دارند که علی رغم حضور دوربین های مدار بسته، به اندازه کافی شجاع هستند که مرتکب جرم شوند).

وقتی دوربین های مدار بسته خود را بررسی کردید، نمی توانید فیلم ذخیره شده زمان وقوع آن جنایت را پیدا کنید. آیا دوربین امنیتی شما در خدمت هدف خود بوده است؟ طبیعتا اینطور نیست بنابراین، هیچ تصویری از هویت سارق و نحوه وقوع آن نخواهید داشت.

چه عواملی باعث از بین رفتن فیلم در دوربین مدار بسته می شود؟

قبل از حل مسئله در مورد از دست دادن ویدیو، ابتدا به شما می گوییم که چرا این اتفاق می افتد. دلایل مختلفی برای از بین رفتن ویدیو وجود دارد.

۱ – یکی از این دلایل می تواند مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری است. مواردی وجود دارد که این موارد روی فیلم های ذخیره شده تاثیر می گذارد، بنابراین آن را خراب می کند یا منجر به از بین رفتن این فیلم ها و تصاویر می شود.

۲ – گذشته از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری، از بین رفتن فیلم امنیتی دوربین نیز ممکن است به دلیل منبع تغذیه، سیم کشی و اتصال به اینترنت باشد.

۳ – عامل خطای انسانی نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، مواقعی وجود دارد که به طور تصادفی برخی از فیلم های ضبط شده بر روی دوربین های امنیتی خود را حذف می کنیم.

۴ – دلیل دیگر از بین رفتن ویدیوی دوربین مدار بسته نیز ممکن است به دلیل نقص دید مادون قرمز شب، سیستم عامل قدیمی، از بین رفتن سیگنال رادیویی یا فساد دیسک درایو سخت (هارد دیسک) باشد.

روش های بازیابی فیلم در دوربین مداربسته

اکنون شما از اهمیت فیلم های دوربین مدار بسته و دلایلی که در گم شدن فیلم ها وجود دارد، آگاه هستید. حال، با ما در مورد روش های مختلف در مورد چگونگی بازیابی این فیلم های از دست رفته همراه باشید.

الف) بازیابی فیلم ها از پشتیبان گیر (Backup)

۱ – می توانید فیلم ها را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. به همین دلیل است که شما باید هنگام تنظیم و نصب، نسخه پشتیبان تهیه فیلم ها و تصاویر دوربین امنیتی خود را در درایو خارجی حفظ کنید. می توانید این فیلم های گمشده را از آنجا بازیابی کنید.

۲ – یک کار خوب دیگر برای نجات Cloud Computing یا (رایانش ابری) است. اگر در سیستم ابر ذخیره کنید با مشکل حذف تصادفی یا موارد دیگر در مورد از بین رفتن فیلم روبرو نخواهید شد. همچنین فضای بیشتری را در دستگاه ضبط دوربین امنیتی شما باقی می گذارد. فضای ذخیره سازی ابر همچنین امکان دسترسی آسان به فیلم های دوربین امنیتی شما را بدون توجه به جایی که در آن هستید یا چه زمانی به این فیلم ها دسترسی دارید فراهم می کند.

ب) بازیابی فیلم های NVR / DVR

می توانید فیلم های NVR / DNR را در مرکز بازیابی اطلاعات بازیابی کنید. این معمولا آخرین روشی است که در صورت عدم موفقیت همه موارد انجام می شود. این امر در صورت آسیب ندیدن جسمی درایو NVR / DVR قابل اجرا است. در غیر این صورت، ممکن است تصاویر یا فیلم ها در یک مرکز بازیابی اطلاعات که دارای گواهینامه ISO است، بازیابی چنین داده هایی با اطمینان ا از هارد دیسک های خارجی یا داخلی آسیب دیده هستند.

ج) فیلم های حذف شده به طور تصادفی یا عمدی نیز ممکن است بازیابی شوند.

شما می توانید این کار را با کمک یک دیسک درایو قابل جابجایی انجام دهید. دیسک درایو قابل جابجایی قادر به بازیابی داده ها از دستگاه های مختلف ذخیره سازی رسانه دیجیتال است. برای این کار، کارت SD هدف را با استفاده از دستگاه کارت خوان به رایانه خود وصل کنید. سپس می توانید روند بازیابی را ادامه دهید.

د) بازیابی ویدیو دوربین مدار بسته با استفاده از نرم افزار بازیابی ویدئو

اگر پشتیبان (backup) فیلم ها یا تصاویر از دست رفته در دوربین مدار بسته خود را حفظ نکرده اید، نرم افزار Stellar Photo Recovery می تواند به شما کمک کند تا این فیلم های از دست رفته را بازیابی کنید. در ادامه نحوه بازیابی پرونده های شما آورده شده است:

۱ – راه اندازی نرم افزار بازیابی عکس ستاره ای

۲ – در صفحه اصلی نرم افزار انتخاب کنید چه چیزی را بازیابی کنید را انتخاب کنید.

۳ – مرحله بعدی انتخاب مکانی که می خواهید بازیابی شود برای شروع فرآیند اسکن، روی Scan کلیک کنید.

۴ – جعبه محاوره ای اسکن با موفقیت انجام شد نتایج اسکن را نمکایش می دهد تعداد پرونده های یافت شده و اندازه داده ها. در صفحه سمت چپ پنجره اصلی، تمام داده های بازیابی شده ذکر شده است. می توانید آنها را در کادر سمت راست پیش نمایش دهید.  توجه: اگر فیلم های مورد نیاز خود را در لیست نمی بینید، گزینه Deep Scan را که در پایین مشاهده می کنید، انتخاب کنید.

۵) روی بازیابی کلیک کنید. همچنین می توانید فقط فایلهای انتخابی را بازیابی کنید. به عبارت دیگر، فیلم های مورد نیاز خود را انتخاب کرده، راست کلیک کرده و روی بازیابی کلیک کنید.

۶) موقعیت مکانی که می خواهید فیلم ها را در جعبه محاوره ذخیره کنید، مشخص کنید. روی ذخیره کلیک کنید همه فیلم ها در محلی که شما مشخص کرده اید ذخیره می شوند.

در صورت شناسایی ضرر ویدیو چه باید کرد؟

اولین کار در صورت تشخیص از دست دادن ویدیو در دوربین مدار بسته خود این است که، وحشت نکنید. چندین مورد وجود دارد که باید هنگام انجام این کار آنها را بررسی کنید.

۱ – اتصالات برق باید بررسی شود. مراقب اتصال کابل شل باشید. آنها را بر طرف کرده و کابل های برق معیوب را تغییر دهید، مخصوصا کابل های قدیمی.

۲ – سپس دوربین ها و نرم افزارها را دوباره راه اندازی کنید. سعی کنید دوربین را به درگاه دیگری در NVR / DVR وصل کنید. با این کار بررسی می شود که آیا درگاه به درستی کار می کند یا خیر. اگر مشکل در پورت است، پس باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید تا ویدیو نمایش داده شود.

۳ – اتصال دوربین به آداپتور برق را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که درست وصل شده است.

۴ – طول کابل اینترنت یا BNC می تواند فیلم های شما را تحت تاثیر قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که در طول مشخص شده باشد. کابل های طولانی تر منجر به کیفیت ضعیف تصویر می شوند، به خصوص اگر طول کابل بیشتر از میزان مورد نیاز شما باشد.

۵ – اگر از دوربین مدار بسته بی سیم استفاده می کنید، POE و سوئیچ روتر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به درستی کار می کند. ببینید که چراغ های مادون قرمز (IR) روشن هستند و دوربین قدرت کافی را دریافت می کند.

۶ – بطور مرتب سیستم عامل را به روز کنید. با این کار می توانید مشکلات از دست دادن ویدیو یا عدم پخش آن را بر طرف کنید. اگر با رعایت همه نکات فوق نتوانستید، و هنوز هم نمی توانید ویدیو را ببینید، سعی کنید همه دستگاه ها را خاموش کنید. سپس دوربین ها و DVR یا  NVR را دوباره راه اندازی کنید. بعد، همه کلیدهای برق را جدا کرده و دوباره آنها را وصل کنید.

در نهایت یادآوری این نکته ضروری است که علاوه بر اینکه ما باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم دوربین مدار بسته ما به درستی کار می کند، اما نباید فقط نظارت بر دارایی خود را به این تجهیزات واگذار کنیم!!!

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

 

تکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بسته

تکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بستهتکنولوژی Starlight در دوربین های مدار بسته

یک تکنولوژی با نور پشت زمینه است که در سنسورهای تصویر Cmos برای تصویر برداری در دوربین مدار بسته استفاده می شود. این دوربین مدار بسته دارای حساسیت ۲۰۰۰ میلی ولت بر هر میکرومتر است.

این دوربین مدار بسته با تصویر برداری رنگی، هنگام تصویر برداری با منبع نور m2/7060 و f5.6 ، در واقع معادل انباشت یک ثانیه می باشد. این دوربین مدار بسته کیفیت تصویر بالایی را در میزان حداقل نور، نزدیک مادون قرمز به شما نمایش می دهد. شایان ذکر است این تکنولوژی در دوربین مدار بسته مختص به شرکت SONY می باشد و سنسورهای تصویر برداری دوربین مدار بسته سونی با ارائه عملکرد با حساسیت بالا برای فیلمبرداری در شب این نیاز را برآورده می کند.

این طراحی بهینه در دو.ربین مدار بسته علاوه بر ساختار بر روشنایی شب، عملکرد حساسیت را از محدوده نور مرئی افزایش داده است که شامل محدوده نزدیک مادون قرمز در پشتیبانی از فیلمبرداری در شب می باشد.

Starlight: پردازنده تصویر با نور پس زمینه

برخلاف پردازنده های تصویر از نوع قدیمی، در این نوع پردازشگرها، تصویر از قسمت پشت دریافت می شود که هیچ مانعی در دیافراگم دوربین مدار بسته وجود ندارد و نور مستقیما در فوتو باز دارد که در حداقل نور، تصویر برداری کند.

مزایای این نوع دوربین مدار بسته

استفاده در محیط های خاص (کم نور)

به شما این امکان را می دهد که تصویر برداری مطلوبی از محیط داشته باشید.

صرفه جویی در مصرف برق

در پردازشگرهای قبلی در دوربین مداربسته معمولی که در محیط کم نور استفاده می شد تصویر برداری متکی به نور مادون قرمز بود که در طول ۱۲ ساعت شب مقداری مصرف انرژی (برق) زیادی داشت. ولی در دوربین های استارلایت شما از نور مادون قرمز استفاده نمی کنید و این باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

تصویر برداری رنگی از محیط

برخلاف دوربین های مدار بسته قبلی و مرسوم که در شب تصویر سیاه و سفید نمایش می داد، در این نوع دوربین مدار بسته (starlight) تصویر از نوع رنگی می باشد.

معایب دوربین های با فناوری starlight

اگر بخواهیم در مورد معایب این نوع دوربین مدار بسته توضیح دهیم فقط می توانیم به هزینه زیاد تهیه دوربین اشاره کنیم.

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

خطا هنگام تنظیمات DVR

خطا هنگام تنظیمات DVR: انتخاب یک دستگاه و محصول همگون دوربین ها که متناسب

با نیازتان باشد می تواند مزایای بسیاری را برای شما فراهم نماید و برعکس آن نیز صادق

است.

اگر محصول مناسبی را انتخاب ننمایید، دوربین مدار بسته شما با مرکز کنترل ارتباط برقرار نمی

نمایند و سامانه نظارت تصویری برای شما بدون کاربرد خواهد شد. اگر شما خواهان خرید

سامانه نظارت تصویری به همراه دوربین های آن هستید و نیاز است که DVR یا NVR را

به همراه آن داشته باشید باید پارامتر های متعددی را در نظر بگیرید.

نصب دوربین های نظارت تصویری و در نظر گیری امکانات آن در کنار بررسی نیازهای

امنیتی شما می تواند بالاترین سطح امنیتی را برای شما به ارمغان آورد.  برخی از زمان ها

بعضی از افراد خودشان تمایل به نصب سامانه نظارت تصویری دارند و می خواهند پیکر

بندی DVR یا NVR را انجام دهند. اشتباهات متداولی در این زمینه وجود دارد که در مقاله

به آن اشاره خواهیم کرد.

بودجه کلی

در گام اول باید بودجه خود را، متناسب با نیاز خود تامین نمایید در هنگام خرید یک

سامانه نظارت تصویری باید مشخصات فنی دستگاه ها را با دقت بررسی نمایید. مطمئنا

دستگاهی که دویست دلار است دارای مزایا و پارامترهای پیشرفته تر از دستگاهی است

که فقط پنجاه دلار قیمت دارد. در گام بعد نیاز است که مشخصه های دستگاه های

مدیریت تصاویر DVR و NVR را کاملا آنالیز نمایید.

به خاطر داشته باشید که دستگاه ها و سامانه های ارزان قیمتی در بازار نظارت تصویری وجود دارد که حتی نمی توانند حداقل نیازها نظیر حساسیت به حرکت را پوشش دهند. برای به حداکثر رسیدن اثر بخشی و کارایی سامانه نظارت تصویری باید با مزایای پیشرفته هر دستگاه آشنا گردید. با در نظر گرفتن پارامترهای پیشرفته و خرید این نوع محصولات، کارایی سیستم نظارت تصویری شما بهینه خواهد شد.

محل قرار گیری دوربین

برای آنکه بتوان اثر بخشی سامانه نظارت تصویری را بهینه تر نمود، نیاز است که محل قرار

گیری دوربین تجزیه و تحلیل گردد و برای این مورد نیاز است به پرسش های زیر پاسخ

داده شود:

  • میزان تغییر نور در شبانه روز در محدوده مقابل دوربین چقدر است؟
  • تغییراتنوری در منطقه مذکور در شب به چه میزان است؟
  • خواهان مانیتور و نظارت بر چه چیزی هستیم؟
  • میزان تحرک و رفت و آمد در این منطقه چقدر است؟
  • چقدر نقطه کور در منطقه مقابل دوربین دارید؟
  • کدام لنز برای این منطقه مناسب تر است؟
  • آیا نیاز است که چند دوربین را برای پوشش نظارتی کامل در این منطقه در نظر بگیرید؟
  • برای نظارت بهینه در این منطقه نیاز به نظارت مستقیم دارید و یا می توانید با یک نظارت کلی نیاز خود را مرتفع سازید.
انتخاب بهترین دوربین مداربسته

در هنگام نصب دوربین، شناسایی نیاز خود و اهداف مورد نظر جزء مهم ترین پارامترها می

باشد. اگر در یک دوربین خواهان پلاک خوان هستید بخش وسیعی از تصویر باید پلاک را

پوشش دهد و به بیان دیگر تصاویری که وسعت بالایی را پوشش می دهند و دید وسیع

دارد نمی توانند جزئیات را برای شما فراهم نمایند. صد البته رابطه و تناسبی بین رزولوشن

تصویر و نوع نیاز وجود دارد که برای شناسایی یا احراز هویت تعداد پیکسل های سوژه

مورد نظر را در تصویر اندازه گیری نمایید.

در استانداردها و مقررات برای احراز هویت و یا تشخیص قوانینی وضع شده است که در

مقالات بعدی به آن اشاره می کنیم. یکی دیگر از نیازها تشخیص چهره است که برای

نصب دوربین در مبادی ورودی باید دوربین به نحوی نصب گردد تا این نیاز را به طور کامل

پوشش دهد.

انتخاب لنز مناسب دوربین

انتخاب لنز دوربین مدار بسته نیاز به آگاهی از برخی مفاهیم اولیه دارد تا با آشنایی با قوانین

مقدماتی نور بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید البته به کمک شبیه سازها و جداول

این انتخاب برای همگان ساده شده است و دیگر کسی برای انتخاب لنز چالشی ندارد. اما

یادتان باشد که بعد از انتخاب محل دوربین گام بعدی تعیین لنز متناسب و متناظر با آن

است.

برای استفاده از این شبیه سازها یا جداول و یا نرم افزارها محاسبه کننده لنز نیاز به داشتن

دو پارامتر مهم دارید. ۱ – فاصله سوژه تا دوربین  ۲ – وسعت تصویر.

باتعیین این دو عدد و وارد کردن آن در محاسبه گر لنز، می توانید لنز مناسب را انتخاب

کنید.

دوربین روز / شب و مادون قرمز

برای آنکه بتوانید در شب تصویر خوب و کاربردی داشته باشید باید روی دوربین، LED

های قرمز نصب شده باشد و با نصب آن تصویر شفاف در شب فراهم شود. البته برای

آنکه دوربین از طیف مادون قرمز بتواند استفاده کند نیاز است روی دوربین فیلتر

مکانیکی مادون قرمز وجود داشته باشد. با آگاهی از این مورد اگر روی یک دوربین اصطلاح

Day / Night درج شده باشد مفهوم آن را دارد که این دوربین می تواند از طیف مادون

قرمز برای تصویربرداری شب استفاده نماید.

ماژول های مادون قرمز در کنار دوربین از نظر توان روشنایی و میزان پوشش متفاوت

هستند و برای آنکه شما انتخاب مناسبی داشته باشید باید از کارشناسان مربوطه سوال

کنید که این بخش تا چند متر را می تواند روشن نماید. دوربین هایی که ماژول مادون

قرمز روی آن تعبیه شده در تاریکی مطلق می توانند تصویربرداری نمایند.

شرکت های مختلف در زمینه تصویربرداری در نور کم فناوری های نوین عرضه کرده اند.

برای انتخاب خوب و مناسب شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

انتخاب دوربین باسیم / بدون سیم

امروزه با پیشرفت فناوری شبکه امکان استفاده از دوربین های بدون سیم فراهم شده

است، در سامانه های قدیمی آنالوگ نیاز به پیاده سازی بستر کاملا اجباری بود اما امروزه

می توان از دوربین های بی سیم نیز استفاده نمود. برخی از شرکت های تولید کننده،

دوربین بی سیم را نیز عرضه نموده اند.

دوربین های امنیتی بی سیم با اتصال به اینترنت می تواند تصاویر را از راه دور برایتان

نمایش دهند و شما قادر به مانیتورینگ قلمرو خود از طریق موبایل باشید. شبکه های

نطارت تصویری اغلب به صورت کابلی پیکربندی می شوند اما گاهی نیاز به استفاده کردن

از دوربین های بی سیم وجود دارد. پیاده سازی دوربین های بی سیم نیاز به شبکه بی

سیم نیز دارد که این عامل سبب اضافه شدن هزینه های سربار پروژه می شود.

کیفیت تصویر

بعد از انتخاب لنز، نوع دوربین و رزولوشن، شما باید یارامتر نسبت سیگنال به نویز دوربین

را از کاتالوگ پیدا کنید. نسبت سیگنال به نویز یا SNR مفهومی است که کیفیت تصویر را

مشخص می کند و هر چه این عدد بزرگ تر باشد کیفیت بالاتری خواهید داشت. تفاوت

کیفیت بالای تصویر و کیفیت بالای رزولوشن در این است که کیفیت بالای تصویر

جزئیات شفاف تر و بدون نویز را فراهم می کند و انتقال سیگنال سبب تضعیف سیگنال

نخواهد شد.

تعداد فریم بر ثانیه

بسیاری از شرکت های سازنده تجهیزات امنیتی خواهان ذخیره سازی و ارسال تصاویر با

بالاترین نرخ فریم هستند. اما نرخ فریم بالا سبب می شود میزان ذخیره سازی نیز افزایش

یابد و یا نیاز به پهنای باند بیشتری داشته باشید. طراحان در بسیاری مناطق از ارسال فریم

بالا اجتناب می کنند تا فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال نمایند و هزینه پروژه را مضاف

ننمایند.

بودجه شما و نیازتان عوامل مهمی هستند که پیکربندی نرخ فریم را تعیین می نمایند.

اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و

نیازهای خود را با ایشان در میان بگذارید تا این افراد بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد

دهند. امیدواریم مقاله فوق توانسه باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری از متضرر شدن

خریداران دوربین مدار بسته اطلاعاتی را به نظر برساند.

 

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

 

آموزش پرس سوکت شبکه

آموزش پرس سوکت شبکه: می خواهیم به آموزش نحوه سوکت زدن کابل های شبکه

بپردازیم. اما ابتدا به معرفی دو کابل شبکه که استفاده از آنها در سیستم های دوربین مدار بسته

و نظارتی رایج است می پردازیم.

همانطور که می دانید کابل های شبکه رایج که در نصب دوربین های مدار بسته استفاده

می شوند شامل CAT5 و CAT6 هستند که از لحاظ ظاهری مشابه با یکدیگر هستند و

ممکن است شما در انتخاب هر کدام دچار اشتباه گردید. به طور کلی دو راه برای تشخیص

این دو نوع کابل وجود دارد:

۱ – توجه به اعداد و نوشته های چاپ شده بر روی کابل مدل استانداردی باشد حتما

مشخصات بر روی آن درج شده است.

۲ – راه دیگر برای تشخیص این دو کابل این است که ضخامت کابل CAT5 همیشه کمتر و

نازک تر از کابل CAT6 است.

تشخیص این دو نوع کابل به شما کمک می کند تا بنوانید از سوکت مربوط به همان کابل

استفاده کنید. حال نوبت به تشخیص نوع سوکت هر کابل می رسد. به این روش که در

سوکت های CAT5 دندانه های داخلی سوکت همگی به یک شکل در کنار هم ردیف شده

اند ولی دندانه های سوکت CAT6 به صورت یکی در میان روی هم قرار داشته و ضخامت و

فاصله بین دندانه ها از هم بیشتر است.

تجهیزات لازم برای سوکت زدن کابل شبکه

  1. کابل CAT5 به متراژ لازم
  2. یک جفت سوکت RG- 45 که همان سر کابلی RG- 45 میباشد. RG مخفف
  3. Registered Jack است.
  4. Crimper یا پرس شبکه برای محکم کردن سر RG- 45
  5. سیم چین برای بریدن قسمت های اضافه سیم
  6. یک Cable Tester برای تست صحیح بودن عملیات سوکت زنی

نحوه سوکت زنی

زدن سوکت شبکه یکی از قسمت های مهم در نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه است

که شامل هفت مرحله زیر است:

۱ – ابتدا پوشش پلاستیکی سر کابل شبکه را به اندازه حدود ۲٫۵ سانتی متر مانند شکل

بریده تا سیم های داخل آن مشخص گردند. برای این منظور می توانید از سیم چین یا

کاتر استفاده کنید.

۲ – رشته های سیم های موجود در کابل را کاملا از هم جدا نموده و آنها را با توجه به

رنگبندی شان به صورت زوج در آورید. (برای مثال کابل نارنجی و سفید نارنجی در یک زوج

قرار می گیرند)

۳ – با توجه به نوع اتصال مورد نظرتان که می تواند از نوع cross یا straight باشد، سیم

ها را در دست مرتب می کنید. ترتیب رنگ سیم ها برای هر یک از انواع اتصالات در شکل

زیر نشان داده شده است. همانطور که در شکل مشاهده می کنید در اتصال کراس یکی از

سرهای کابل دارای رنگ بندی متفاوتی است. در ادامه به کاربرد کابلهای کراس و تفاوت آنها

اشاره خواهیم کرد.

نحوه سوکت زنی

۴- پس از مرتب کردن رنگ ها با توجه به اتصال آنها، سر سیم ها را به صورت کاملا صاف

می برید به نحوی که حدود ۱٫۳ سانتی متر از سیم ها بدون پوشش بماند. توجه کنید که

بیشتر از این مقدار سیم ها را لخت نکنید زیرا باعث می شود کابل به خوبی به سوکت

متصل نشود.

۵ – پس از قیچی کردن سیم ها آنها را به همان صورت وارد سوکت نموده تا همانند شکل

زیر شوند. توجه داشته باشید که سیم ها حتما مانند عکس تا انتهای سوکت رفته باشند.

به نحوه قرار گیری پوشش پلاستیکی انتهای کابل هم توجه داشته باشید که حتما باید در

داخل سوکت قرار بگیرد.

۶ – در مرحله نهایی سوکت را مانند شکل به وسیله دستگاه پرس یا  Crimper، پرس کنید.

برای این کار دسته های پرس را محکم فشار دهید تا از اتصال درست سیم ها با سر

سوکت مطمئن شوید.

۷ – در پایان می توانید جهت اطمینان از اتصال صحیح کابل ها از دستگاه تستر شبکه

استفاده کنید. اگر کابل از نوع معمولی باشد باید چراغ های دستگاه هر کدام با عدد روبروی

خود روشن شود. اگر هر کدام روشن نشد بدانید که آن سوکت ایراد دارد و ممکن است

یک یا چند رشته آن به درستی با فلز سر سوکت اتصال نداشته باشد.اگر هم دستگاه

حالت کراس را نشان داد بدانید که در ترتیب رنگها اشتباه کردید و باید بررسی کنید و بعد

از پیدا کردن ایراد سیم را چیده و یک سوکت جدید بزنید.

کاربرد کابل شبکه Cross و Straight

در صورتی که نیاز داشته باشید تا دستگاهی را به سوئیچ یا روتر متصل نمایید باید از

اتصال استریت استفاده کنید. همچنین در رابطه با NVR های POE نیز که برای هر دوربین

سوکت متفاوتی دارد باید از اتصال استریت استفاده نمود. در صورتی که نیاز به اتصال

مستقیم دوربین شبکه به کامپیوتر باشد باید از اتصال کراس استفاده کنید.

 

پک دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

نکات امنیتی برای حفاظت از سیستم نظارت تصویری


نکات امنیتی برای حفاظت از سیستم نظارت تصویری

همزمان با پیشرفت های تکنولوژی و فناوری های نوین در صنعت حفاظت تصویری شاهد تلاش ها برای رخنه کردن و هک سیستم های امنیتی توسط گروه ها و دولت های مختلف در سرتاسر جهان نیز هستیم. کاملا بدیهی است که حفظ امنیت در شبکه های نظارت تصویری در چنین شرایطی می تواند سخت باشد چرا که شما برای تامین امنیت شبکه های نظارت تصویری دائما باید اطلاعات خود را به روز کنید و هوشیاری کامل برای نظارت بر این سیستم ها را داشته باشید.  با این وجود با روشهای متعددی می شود ریسک خطر هک شدن و رخنه های امنیتی به این شبکه ها  را کاهش داد.

شرکت های بزرگی مانند هایک ویژن ( hikvision ) در حال حاضر تلاش می کنند که امنیت محصولات تولیدی خود را نیز تا حد قابل قبولی تامین کنند اما به هر ترتیب کاربران نهایی نیز برای بهبود امنیت و حفاظت از سیستم نظارت تصویری باید نکاتی را رعایت کنند.  در این مقاله  نکات مهم و بنیادین برای افزایش امنیت سیستم نظارت تصویری را برای شما بیان کرده ایم.

  • پسورد قوی تر امنیت بیشتر!

بعنوان یک اصل بنیادی معمولا کمتر به آن توجه می شود. اینکه شما رمز عبور پیش فرض را تغییر دهید و رمز عبوری قوی بجای آن قرار دهید بشدت می تواند در مصونیت سیستمها موثر باشد. رمزهای پیش فرض در اکثر دستگاهها از جمله مودمها، روترها، سویچها، دوربین مدار بسته، دستگاههای NVR و… وجود دارد. عدم تغییر این پسوردها احتمال نفوذ افراد آماتور را نیز افزایش می دهد. فراموش نکنید که پسورد هر دستگاه در شبکه باید بصورت یکتا در نظر گرفته شود و از پسوردهای یکسان استفاده نشود.

  • از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور استفاده نمایید.

یک مشکل عمده در هنگام انتخاب پسورد این است که ذهن انسان نمی تواند تعداد زیادی پسورد با پیچیدگی بالا ایجاد کند و همزمان همه این پسورد های پیچیده را نیز به یاد بسپارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از نرم افزارهای مدیریت پسورد مانند LastPass، LogMeOnce و Dashlane   برای پسوردهای مختلف در سیستم نظارت تصویری خود استفاده کنید.

  • درک ریسک دسترسی های ریموت(از راه دور)

یک موضوع مهم برای مدیران شبکه امکان دسترسی از راه دور به شبکه های مورد نظر است. این کار منجر به ایجاد امکان مانیتورینگ از راه دور برای مدیران شبکه می شود و در کاهش هزینه ها نیز نقش موثری دارد چرا که از این طریق نیاز به بازدید روزانه فیزیکی نیست و تنها در مواقع ضروری به محل مراجعه می شود. با این وجود ایجاد دسترسی مانیتورینگ از راه دور ممکن است منجر به باگ های امنیتی نیز بشود.

یکی از روش های ایجاد امنیت بالا برای بهره مندی از قابلیت دسترسی از راه دور استفاده از VPN هاست که این کار باعث می شود بدون مداخله کاربران بتوانید در هر زمانی با سیستم مورد نظر در ارتباط باشید. همچنین نرم افزارهایی هم مانند TeamViewer و VNC  نیز این امکان را ایجاد می کنند اما برای ایجاد اتصال نقطه به نقطه و تک کاربره پیشنهاد ما این است که از VPN ها استفاده کنید چرا که ارتباط دائمی با نرم افزارها خود می تواند به یک مشکل امنیتی تبدیل شود.

  • استفاده از فایروال برای دسترسی ریموت

حفاظت از سیستم نظارت تصویری در برخی موارد نیاز به توجه ویژه به جزییات دارد و در دنیایی که همه چیز به اینترنت متصل است این موضوع می تواند یک بار امنیتی بزرگ برای سیستم شما به حساب آید. در بسیاری از سیستم های نظارت تصویری دسترسی به اینترنت مسدود می شود و یا از شبکه های جداگانه برای این مقاصد استفاده می شود. این کار به این دلیل انجام می شود که تا حد امکان از دسترسی های غیر مجاز ریموت جلوگیری شود. با این کار میزان ریسک سیستم شما به شدت کاهش می یابد. همچنین می توانید سیستم های نظارت تصویری خود را با ایجاد فایروال مورد کنترل قرار دهید و از این طریق ترافیک ورودی و خروجی سیستم را با ایجاد دسترسی های IP مشخص محدود کنید. چنین تمهیداتی به میزان قابل توجهی از وقوع حملات سایبری به سیستم شما جلوگیری می کند.

  • بهبود امنیت با استفاده از VLAN و QoS

تجهیزات مداربسته تحت شبکه همراه با ترافیک شبکه عمومی محل کار ممکن است بر روی یک سویچ فیزیکی یکسان قرار گرفته باشند اما با بهره گیری از VLAN می توانید مطمئن باشید که شبکه مجازی شما برای بقیه کاربران در شبکه فیزیکی قابل مشاهده نباشد. البته توجه کنید که بدلیل وجود پهنای باند مشترک باید از QoS یا کیفیت سرویس استفاده نمایید تا اولویت انتقال تصاویر به تضمین کیفیت تصاویر منجر شود.

  • غیر فعالسازی پورتهای بی استفاده سویچ

غیر فعال سازی پورتها می تواند تا حد نسبتا بالایی از ورود غیر مجاز کاربرها به شبکه جلوگیری کند. با استفاده از فیلتر کردن آدرس  MAC و همچنین ایجاد استاندارد 802.1X  تا حدودی امنیت سیستم شما افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته آنالوگ     هایک ویژن

 

  • غیر فعالسازی پورتهای بی استفاده شبکه

بر روی اکثر دستگاههای تحت شبکه همواره پورتهای ارتباطی معروفی فعال هستند که می توانند باعث نفوذ شوند. در روی دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی نیز باید پورتهای بی استفاده مثل SSH، FTP و … را ببندید تا راه نفوذ کمتری در دسترس هکرها باشد. بنابراین غیر فعال سازی این پورت ها موضوع بسیار مهمی در حفاظت از سیستم نظارت تصویری شما به حساب می آید.

  • غیر فعالسازی سرویسهای بی استفاده

سرویس های متعددی که بر روی سیستم عامل های مرکزی و سرورها نصب می شوند عملا دسترسی به تمام شبکه را برای نفوذ ایجاد می کنند و در نتیجه یک حفره امنیتی بالقوه به حساب می آیند. برای مثال شما بر روی سرور سیستم نظارت تصویری خود نیاز به سیستم دسترسی ریموت ندارید و در نتیجه احمقانه است که سرویس های Telnet را بر روی سرور فعال نگه دارید و یا شما نیاز به سرویس های بروزرسانی ویندوز که بر روی سرور فعال باشند ندارید. بنابراین بررسی کنید که سرویس های بی فایده و مزاحم از روی سیستم نظارت تصویری سرور پاک و غیر فعال شوند.

  • جداسازی شبکه کنترل از شبکه داده ها

جدا سازی و طراحی مجدد شبکه بصورت مجزا هم برای داده ها وهم برای کنترل شبکه بسیار ایده خوبی است. این وضعیت وقتی خیلی کارآمد خواهد بود که در سیستم بخواهید از پنل های کنترل یا ماوس و کیبورد کنترلی سیستمهای نظارت تصویری استفاده نمایید. یعنی شما می توانید بخش دسترسی به اینترنت را از شبکه محلی کنترل سیستم نظارت تصویری جدا نمایید. اینکار دسترسی به شبکه و کنترل سیستمها را برای هکر سخت می کند و در عین حال انعطاف پذیری بیشتری در کنترل ویدئویی به کاربر می دهد.

  • کنترل دسترسی فیزیکی

موضوع مهم بعدی دسترسی فیزیکی به اتاق ها و رک های سرور است که باید به شکل کاملا ایمن این دسترسی های فیزیکی طراحی شوند. در برخی موارد مهندسین امنیت توجه ویژه به دسترسی های الکترونیکی به سرور انجام می دهند اما توجه کافی به دسترسی های فیزیکی به اتاق سرور را مد نظر قرار نمی دهند و این موضوع باعث می شود که از فضاهای فیزیکی با مشکلات امنیتی بزرگی روبرو شوند.

  • بکاپ گیری مستمر

مهم نیست که چقدر امنیت سیستم شما بالاست، یادتان باشد که همیشه امکان هک شدن سیستم وجود خواهد داشت. انجام بکاپهای دوره ای و کامل می تواند جلو از کار افتادگی سیستم را بگیرد. بد افزارهایی مثل Ransomware روز به روز در حال شیوع بیشتری هستند. این بد افزارها با بستن اکانتها و تغییراتی در سیستم، دسترسی شما را محدود می نمایند و تنها با اخاذی و دریافت پول دسترسی شما را به حالت عادی بر می گردانند. در صورت انجام بکاپ دوره ای، بد افزارهای Ransomware و هکرها چیزی بدست نخواهند آورد. ولی بدون بکاپ مجبورید متضرر شوید.

مستند و بر اساس یک سیاست امنیتی معین

با پیگیری یک سیاست امنیتی خوب می توانید حفاظت از سیستم نظارت تصویری را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. مهمترین ابزار در این راستا می تواند استخدام نیروی کار مطلع باشد که به اصطلاح بتواند درکی از “بهداشت امنیتی شبکه” داشته باشد. یعنی فایلها و نرم افزارهایی با منابع نا مطمئن را اجرا نکند و سوال هر کسی را در مورد اطلاعات شخصی و پسوردها جواب ندهد.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

تکنولوژی Defog

تاثیر نور بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته

پکیج دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

 

منبع: مهرتجارت



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

DVR_هایک_ویژن,DVR,دستگاه  دی وی آر هایک ویژن
تنظیم منوی دستگاه DVR یکی از اصلی ترین بخش های نصب سیستم های مداربسته است. در این مطلب سعی شده طریقه عمومی تنظیم منوهای دستگاه DVR آموزش داده شود. البته توجه داشته باشید تمامی تصاویر و توضیحات داده شده مربوط به منوهای دستگاه DVR هایک ویژن است.
از آنجایی که تصاویر تهیه شده از روی شبیه ساز ساخته شده گاهی شکل اطلاعات موجود روی تصاویر با اطلاعات موجود در DVR واقعی متفاوت است.
(برای اطلاعات نصب دستگاه به مقاله آموزش نصب دستگاه DVR مراجعه کنید.)

آشنایی با منوهای DVR هایک ویژن

منوی-DVR-01,,
1 - صفحه ویزارد DVR

پس از روشن کردن دستگاه DVR هایک ویژن اولین قسمتی که با آن رو به رو می شوید سوالی مربوط به باز کردن ویزارد دستگاه است. وظیفه ویزارد انجام تنظیمات ضروری دستگاه است. در ادامه با بقیه پنجره های ویزارد دستگاه آشنا می شوید. در صورتی که نمی خواهید هر بار بعد از روشن شدن دستگاه ویزارد باز شود تیک این صفحه را بردارید.

منوی-DVR-02,,
2 - صفحه دوم ویزارد
منوی-DVR-03,,
3 - صفحه دوم ویزارد در هنگام وارد کردن پسوورد

در این صفحه شما میتوانید پسوورد دستگاه خود را تنظیم کنید. پسوورد پیش فرض دستگاه های DVR هایک ویژن 12345 است. با وارد کردن این پسوورد در قسمت بالا میتوانید به منوی بعد بروید. در صورتی که میخواهید پسوورد را عوض کنید کافیست تیک قسمت دوم را بزنید و پسوورد مورد نظر خود را دو بار وارد کنید.

منوی-DVR-04,,
4 - صفحه سوم ویزارد


در این صفحه شما میتوانید ساعت و تاریخ دستگاه را تنظیم کنید.

منوی-DVR-05,,
5 - صفحه چهارم ویزارد

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

 
در این صفحه شما میتوانید تنظیمات شبکه دستگاه را انجام دهید. در رابطه با طریقه نصب دستگاه به شبکه در مقاله طریقه انتقال تصویر دوربین مدار بسته به کامپیوتر توضیحات کاملی داده شده است.

منوی-DVR-06,,
6 - صفحه پنجم ویزارد

در این صفحه شما میتوانید تنظیمات اولیه هارد دیسک خود را انجام دهید. در صورت درست وصل کردن هارد دیسک دستگاه، هارد شما در این صفحه شناخته می شود و میتوانید آن را فرمت کرده و اماده استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه نصب هارد مقاله طریقه نصب هارد دیسک در DVR را بخوانید.

منوی-DVR-07,,
7 - صفحه ششم ویزارد

در صورتی که هارد دستگاه به درستی راه اندازی شده باشد شما میتوانید در این صفحه ضبط دستگاه را آغاز کنید. برای آغاز شدن ضبط هر دوربین مدار بسته این دوربین را از منو انتخاب کرده و گزینه Start Record را برای آن انتخاب کنید.
در این قسمت شما همچنین میتوانید نوع ضبط کردن دستگاه را انتخاب کنید. در صورت انتخاب حالت normal دوربین شما به صورت دائمی ضبط خواهد کرد و در صورت انتخاب حالت Motion detection دوربین تنها در صورت وجود حرکت در تصویر ضبط خواهد کرد.
این صفحه آخرین صفحه ویزارد دستگاه DVR هایک ویژن است.

منوی-DVR-36,,
صفحه اصلی دستگاه و منوی این صفحه

پس از اتمام ویزارد دستگاه شما وارد صفحه اصلی دستگاه می شوید که در این محل میتوانید تصاویر دوربین های خود را ببنید.
با فشردن کلید راست مووس منوی صفحه دستگاه باز خواهد شد. برای انتخاب منوی اصلی دستگاه گزینه اول یا Menu را انتخاب کنید.

منوی-DVR-08,,
منوی اصلی دستگاه

منوی اصلی دستگاه دارای هشت بخش متفاوت است. در پایین بخش به بخش تمامی این صفحات را بررسی می کنیم و صورت مختصر به خصوصیات هر بخش می پردازیم. با توجه به توضیحات زیاد هر بخش ممکن است در برخی از قسمت ها توضیحات کامل مربوط به جزئیات داده نشود.

منوی-DVR-10,,
صفحه Playback

در قسمت Playback شما میتوانید تصاویر ضبط شده  دستگاه دوربین مدار بسته را بازبینی کنید. انجام بازبینی بسیار ساده است. کافیست شما دوربین یا دوربین هایی را که نیاز به بازبینی آنها دارید از قسمت بالا انتخاب کنید. سپس تاریخ و ساعتی شروع را در قسمت Start Time انتخاب کرده و آخرین زمانی که مد نظر دارید را نیز به عنوان End time انتخاب کنید.
با فشردن کلید Playback در پایین صفحه شما مستقیما وارد صفحه نمایش فیلم ها می شوید و آنها را از اولین تاریخ وارد شده می بینید.
حال با قشردن کلید search در قسمت پایین تمامی فیلم های ضبط شده بین دو تاریخ start و end برای شما در صفحه بعد نمایش داده می شود.

منوی-DVR-11,,
قسمت جست و جوی صفحه Playback

پس از فشار دادن کلید search یا جست و جو برای شما این صفحه نمایش داده می شود. در این لیست که در تصویر تنها دو فیلم در آن وجود دارد تمامی فیلم های بین دو تاریخ انتخاب شده نمایش داده می شود. با کلیک کردن روی قسمت play رو به روی هر فیلم که به صورت یک پیکان در تصویر مشخص شده شما میتوانید آن فیلم را مشاهده کنید.

منوی-DVR-12,,
صفحه Export

حال به سراغ دومین بخش از منوی اصلی دستگاه می رویم. از طریق منوی Export یا پشتیبان گیری شما میتوانید فیلم های موجود بر روی DVR را بر روی یک حافظه خارجی مانند فلش بریزید.
این قسمت دقیقا مشابه قسمت Playback است با این تفاوت که پس از انتخاب ویدئوها به جای دیدن انها دستگاه آنها را بر روی فلش مموری شما کپی خواهد کرد.

منوی-DVR-13,,
صفحه Manual

صفحه Manual یا دستی در دستگاه مربوط به تنظیمات ضبط و آلارم دستگاه است که به صورت دستی صورت می گیرد. شما در این صفحه میتوانید به صورت دستی ضبط هر دوربین را که میخواهید متوقف یا شروع کنید. در عکس فعلی ضبط تمامی دوربین ها متوقف شده است.
منوی-DVR-35,,
صفحه HDD


این صفحه مربوط به تمامی تنظیمات مربوط به هارد دیسک شما است. در قسمت General از این صفحه شما می توانید هارد خود را تعریف کنید. البته در صورتی که از ویزارد دستگاه استفاده کرده باشید هارد دستگاه قبلا شناخته شده است. در صورتی که هاردی جدید به دستگاه اضافه کردید می توانید در این قسمت از درست وصل شدن هارد مطمئن شوید و با انتخاب هارد و انتخاب init هارد را فرمت کرده و اماده ضبط کنید.

<iimage|241|60|center>صفحه HDD حال از منوی کناری قسمت پشرفته یا Advance را انتخاب می کنیم. مهمترین کاری که میتوان در این قسمت انجام داد تنظیم حداکثر ظرفیت برای هر دوربین است. شما در این قسمت می توانید ببنید هر دوربین چقدر از فضای هارد شما را اشغال کرده و در قسمت max. record capacity شما میتوانید مشخص کنید که برای مثال دوربین یک تنها به اندازه ای محدود ضبط شود و بقیه ظرفیت شما برای بقیه دوربین ها اختصاص یابد.
در صورتی که یک یا چند دوربین از اهمیت بالاتری برای شما برخوردارند و میخواهید مدت ضبط بیشتری داشته باشید میتوانید از طریق تنظیم میزان ظرفیت اختصاص یافته به هر دوربین مدت زمان ضبط انها را دقیقا تنظیم کنید.

منوی-DVR-16,,
صفحه record - قسمت record Schedule

این قسمت یکی از قسمت های مهم تنظیم دستگاه است. در این بخش ما میتوانید به صورت کاملا تخصصی برای دستگاه مشخص کنید که به چه صورت ضبط را انجام دهد. برای تنظیم حالت ضبط ابتدا یکی از دوربین ها را از منوی بالا انتخاب کنید سپس کلید Edit در سمت چپ دستگاه را فشار دهید تا صفحه ویرایش برای شما باز شود.
در این صفحه شما میتوانید حالت ضبط را برای هر ساعت مشخص کنید. در صورتیکه میخواهید کل روز با یک رویه ضبط را انجام دهد گزینه all day را انتخاب کرده و سپس حال ضبط را انتخاب کنید.
پس از انجام تنظیمات یک دوربین میتوانید به سراغ دوربین بعدی بروید. در صورتی که میخواهید همه دوربین ها با یک رویه ضبط را انجام دهند کافیست از پایین صفحه گزینه Copy را انتخاب کرده و دوربین های دیگر با رویه ضبط مشابه را انتخاب کنید.

منوی-DVR-17,,
صفحه رکورد - قسمت Recording Parameter

در این قسمت از تنظیمات ضبط شما میتوانید مهمترین خصوصیات ضبط مانند کیفیت و روزولوشن ضبط را تنظیم کنید. درست تنظیم کردن این بخش کمک زیادی به عملکرد درست دستگاه می کند.
  • Camera: دوربین مورد نظر برای انجام تنظیمات را انتخاب می کند.
  • Encoding Parameter: در این بخش شما می توانید بین Mainstream یا حالت نمایش اصلی و substream یا فرعی انتخابی را انجام دهید. حالت substream برای دیدن تصاویر در پهنای باند و سرعت کمتر است. شما میتوانید با انتخاب این بخش دقیقا برای دستگاه مشخص کنید که در سرعت بالا و سرعت پایین با چه کیفیتی تصاویر را به شما تحویل دهد.
  • Stream type: این قسمت دارای دو بخش Video و Video & Audio است. در اینجا شما میتوانید مشخص کنید که تنها ویدئو ضبط شود یا صدا هم با آن ضبط شود.
  • Resolution: روزولوشن یا تفکیک پذیری ضبط شما را مشخص می کند. در دستگاه های DVR این قسمت دارای زیر منوهایی مانند WD1، D1، CIF و غیره است. هر کدام از این رزولوشن ها اندازه ضبط تصاویر را مشخص می کند. (برای اطلاعات دقیق به مقاله روزولوشن های ضبط DVR مراجعه کنید)
  • Bit Rate Type: این قسمت دارای دو حالت Variable و Constant است. در حالت متغیر یا Variable دستگاه با توجه به میزان پهنای باند آزاد شما کیفیت تصویر دوربین را مشخص می کند. اما در حالت Constant کیفیت تصویر همواره به اندازه پهنای باندی که در قسمت max. bit rate مشخص می کنید خواهد ماند. با استفاده از این قسمت میتوانید برای هر دوربین یک پهنای باند کاملا دقیق را مشخص کنید تا دوربین های با اولویت بیشتر کیفیت بهتری داشته باشند.
  • Video Quality: این قسمت میزان کیفیت تصویر شما را مشخص میکند. کیفیت ذکر شده در این قسمت رابطه ای با روزولوشن تصویر ندارد. هر قدر کیفیت این بخش را کمتر انتخاب کنید تصاویر دوربین بیشتر فشرده شده و ظرفیت آنها کمتر می شود. از طرفی فشرده کردن زیاد تصاویر کیفیت انها را نیز کاهش می دهد.
  • Frame Rate: تعداد فریم تصویر در ثانیه یا نرخ فریم را مشخص می کند. هرقدر فریم تصویر شما بالاتر باشد کیفیت تصویر شما در حرکت بیشتر خواهد بود. برای تصاویر با نرخ فریم کمتر از 12 فریم تصاویر به صورت پرش داد به نظر خواهد رسید.
  • Bit Rate Mode: این قسمت دو حالت General و Customize دارد. در حالت General شما میتوانید پهنای باند قسمت بعدی را از یک لیست انتخاب کنید. در حالت Customize شما میزان پهنای باند را به صورت عددی وارد میکنید.
  • Max. Bit Rate: میزان پهنای باند این دوربین را مشخص میکند. در صورتی که شما در Bit Rate Mode حالت متغییر را انتخاب کرده باشید پهنای باند دوربین دقیقا این عدد نخواهد بود اما اگر حالت ثابت انتخاب شده باشد دقیقا دستگاه به اندازه همین مقدار به شما پهنای باند خواهد داد.


منوی-DVR-18,,
صفحه Camera - قسمت OSD Configuration

در این قسمت شما میتوانید خصوصیات اولیه دوربین را مشخص کنید:
  • Camera: دوربین مورد نظر را انتخاب می کنید.
  • Camera Name: نام دوربین مورد نظر را مشخص می کنید. این نام میتواند در کنار صفحه دوربین به نمایش درآید.
  • Display Name: مشخص می کند ایا نام دوربین کنار تصویر نمایش داده شود یا خیر.
  • DisPlay Date: مشخص می کند آیا تاریخ کنار تصویر نمایش داده شود یا خیر.
  • Display Week: مشخص می کند آیا هفته کنار دوربین نمایش داده شود یا خیر.
  • Date Format: مشخص می کند تاریخ به چه نحوی نمایش داده شود.
  • OSD Display: مشخص می کند نوشته های کنار دوربین به چه صورتی نمایش داده شوند.


منوی-DVR-19,,
صفحه Camera - قسمت Image Setting

در این صفحه می توانید تنظیمات نور و رنگ دوربین ها را انجام دهید. تنظیمات بسیار روشن است و نیازی به باز کردن جزئیات آن نیست.

منوی-DVR-20,,
صفحه Camera - قسمت PTZ Setting

در صورتی که دوربین شما از نوع گردان یا PTZ است میتوانید تنظیمات نصب آن را در این بخش انجام دهید. در رابطه با طریقه نصب دوربین مداربسته گردان در مقاله تخصصی این بخش توضیح داده شده است.

منوی-DVR-21,,
صفحه Camera - قسمت Motion Detection

این قسمت مربوط به تنظیمات موشن دتکتور دوربین است. در این قسمت میتوانید دقیقا مشخص کنید که دوربین در کدام یک از قسمت های تصویر حساسیت داشته باشد. میزان حساسیت نیز از طریق تنظیم نوار کناری مشخص می شود. سعی کنید حساسیت را بیش از حد زیاد نکنید چون در این صورت همیشه حالت موشن دوربین فعال می ماند.

منوی-DVR-22,,
صفحه Camera - قسمت Privacy Mask

در این قسمت می توانید با استفاده از یک ماسک قسمتی از تصویر نمایش داده شده را مخفی کنید. در صورتی که دوست ندارید قسمتی از تصویر دوربین دیده یا ضبط شود میتوانید در این قسمت آن قسمت را مشخص کنید.

منوی-DVR-23,,
صفحه Camera - قسمت Video Tampering

در صورتی که جهت دوربین عوض شود این قسمت فعال می شود. (گاهی سارق اقدام به جابه جایی سر دوربین میکند) شما میتوانید در این قسمت مشخص کنید که درصورت افتادن چنین اتفاقی چگونه الارم های دوربین فعال شوند. همچنین میتوانید میزان حساسیت دوربین را در این رابطه تنظیم کنید.
منوی-DVR-24,,
صفحه Camera - قسمت Video Lose

در صورتی که شما تصویر یکی از دوربین های خود را از دست دهید این قسمت فعال می شود. شما میتوانید مشخص کنید در صورت افتادن چنین اتفاقی الارم دستگاه چطور رفتار کند.

منوی-DVR-25,,
صفحه Configuration - قسمت General

در این بخش شما میتوانید تنظیمات عمومی دستگاه مانند زمان دستگاه، زمان، تاریخ، تنظیمات مووس دستگاه و غیره را انجام دهید.

منوی-DVR-26,,
صفحه Configuration - قسمت Network

در این قسمت شما میتوانید تنظیمات مرتبط با شبکه دستگاه را انجام دهید. با توجه به جزئیات زیاد این بخش شما می توانید طریقه انجام این تنظیمات را در بخش های دیگر مرتبط با انتقال تصویر یا اتصال به کامپیوتر بخوانید.

منوی-DVR-27,,
صفحه Configuration - قسمت Network - زیر بخش DDNS

از این بخش از تنظیمات شبکه میتوانید برای انتقال تصویر بدون IP Static استفاده کنیم.

منوی-DVR-28,,
صفحه Configuration - قسمت Alarm

در این صفحه تنظیمات مربوط به آلارم دستگاه را انجام خواهید داد. آلارم دستگاه از تعدادی رله تشکیل شده است که از طریق آنها شما میتوانید کارهای متفاوتی را انجام دهید.
هر رله از آلارم را میتوانید طوری تنظیم کنید که در صورت اتفاق افتادن یک دخداد فعال شود.

منوی-DVR-29,,
صفحه Configuration - قسمت RS-232

RS-232 یک پورت اطلاعات سریال در دستگاه DVR است. تنظیمات دوربین های گردان از طریق همین پورت صورت می گیرد. اما شما میتوانید از این پورت برای ارتباط سریال با دستگاه نیز استفاده کنید. در این صفحه میتوانید تنظیمات عمومی این پورت را انجام دهید.

منوی-DVR-30,,
صفحه Configuration - قسمت Live View

در این صفحه شما میتوانید تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دوربین ها انجام دهید.
  • Video output: در این بخش شما میتوانید خروجی تصویری که میخواهید تنظیمات روی ان انجام شود را انتخاب کنید.
  • Live View Mode: نوع نمایش در حالت زنده را مشخص می کند. در این قسمت شما مشخص میکنید در صفحه نمایشگر خود تصویر چند دوربین را همزمان ببنید.
  • Dwell Time: مشخص می کند تصاویر دوربین ها هر چند ثانیه یک بار عوض شود.
  • Enable Audio Output: در این قسمت شما مشخص می کنید که آیا میخواهید به صورت زنده صدای میکروفن ها را بشنوید یا خیر.
  • Event Output: در این قسمت مشخص می کنید که رخدادها در کدام یک از خروجی ها نمایش پیدا کنید.
  • Alarm Image Dwell Time: در صورت بروز دخداد بعد از چند ثانیه چرخش تصویر صورت گیرد.


منوی-DVR-31,,
صفحه Configuration - قسمت Exception

در این قسمت شما میتوانید به صورت تک به تک برای هر حالت از رخدادهای اصلی دستگاه ویژگی هایی را تعریف کنید. برای مثال دستگاه را طوری تنظیم کنید که در صورت پر شدن هارد دستگاه برای شما ایمیل ارسال کند یا در صورت قطع شدن از شبکه به شما آلارم صوتی دهد.

منوی-DVR-32,,
صفحه Configuration - قسمت User

این قسمت در رابطه با کاربرهای دستگاه است. هر دستگاه باید یک Admin اصلی داشته باشد. این کاربرد به تمامی بخش های دستگاه دسترسی خواهد داشت. در رابطه با بقیه کاربران شما میتوانید دسترسی انها به بخش های مختلف را تا حدی که دوست دارید محدود کنید.
برای مثال پرکاربرد ترین استفاده این بخش این است که شما دسترسی به برخی دوربین ها را برای برخی از کاربران محدود کنید یا امکان دیدن تصاویر قبلی را از یک کاربر بگیرید.

منوی-DVR-33,,
صفحه Maintenance

این صفحه در رابطه با تنظیمات کلی دستگاه و به روزرسانی نرم افزار فعلی دستگاه است. در قسمت Log Search شما میتوانید ورود به دستگاه در زمان های مختلف را بررسی کنید. بقیه بخش های این قسمت بیشتر به نرم افزار داخلی DVR مرتبط است و بهتر است بدون هماهنگی تغییری در آن ایجاد نکنید. </iimage|241|60|center>


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

کابل-ترکیبی-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
سیستم های دوربین مداربسته برای انتقال تصاویر به انواع مختلفی از کابل های مخصوص نیاز دارند. همچنین برای تامین انرژی الکتریکی آنها نیز باید از کابل برق استفاده کرد. کابل های ترکیبی نوعی از کابل های مورد استفاده در بسترسازی دوربین های مداربسته هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD برای انتقال تصویر از کابل کواکسیال استفاده می کنند. همچنین برای تغذیه برق در آنها به همراه کابل انتقال تصویر، کابل کشی برق نیز انجام می شود.
در سال های گذشته کابل هایی با نام کابل های ترکیبی به بازار آمدند که همان کابل کواکسیال هستند که در کنار آنها یک کابل برق نیز قرار گرفته است. هر کدام از این کابل ها در یک پوشش پلاستیکی جداگانه قرار دارند که به هم چسبیده اند. زمانی که سطح مقطع یک کابل ترکیبی را نگاه می کنید در واقع کابل کواکسیالی را مشاهده می کنید که در کنارش دو زوج کابل برق نیز قرار گرفته است.
1023-کابل-ترکیبی,,
کابل ترکیبی دوربین مداربسته
کابل های ترکیبی معمولا از یک زوج برق و یک کابل کواکسیال RG59 تشکیل شده اند در حال حاضر کابل های کواکس RG6 و... در بازار وجود ندارد.
هایک ویژن

نکات مهم در استفاده از کابل ترکیبی

معمولا بهتر است از کابل های ترکیبی در ساختمان ها و ادارات بزرگ استفاده نکنید. این کابل ها اغلب برای مکان هایی با متراژ کم مناسب هستند. زیرا حداکثر طول کابل کشی با استفاده از نوع مرغوب و تمام مس این کابل ها 60 الی 70 متر است و با توجه به تجربه عملی، عملکرد و کارایی شان در متراژ های بیشتر کاهش می یابد. hikvision

جنس فلز بکار رفته در کابل ترکیبی

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کابل کشی خود داشته باشید از کابل های ترکیبی تمام مس استفاده نمایید. البته کابل های آلومینیومی نیز تا مسافت 20 متر جوابگو هستند.

مزایا و معایب کابل های ترکیبی

از جمله محاسن کابل های ترکیبی سهولت کابل کشی در آنهاست. شما با استفاده از این نوع کابل ها دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای تغذیه دوربین ها نیاز ندارید که این امر در کاهش هزینه های شما نیز موثر است. تنها اشکال موجود در استفاده از این کابل ها برد کم آنهاست و همانطور که در بالا نیز اشاره شد معمولا تا برد 60 الی 70 متر عملکرد خوبی دارند.

انواع کابل ترکیبی

  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد آلومینیوم، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق مس

 نصاب دوربین مداربسته     

پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته 



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

توان-مصرفی-دوربین-مداربسته,,
در حال حاضر انواع مختلفی از دوربین های مداربسته در منازل، بانک ها، ادارات و مکان های پر تردد استفاده می گردند. اما مسئله مهمی که مطرح می شود این است که هر کدام از این تجهیزات چه مقدار انرژی برق مصرف می کنند و توان مصرفی هر کدام چقدر است. لازم به ذکر است که اگر میزان مناسبی از انرژی برق به دوربین ها نرسد ممکن است منجر به از دست رفتن سیگنال و افت کیفیت تصاویر و یا در مواردی منجر به خرابی دوربین ها گردد.
دو مورد اساسی که باید در هر وسیله الکترونیکی که با برق کار می کند مد نظر داشت میزان آمپر و ولتاژ است که معمولا این اطلاعات را می توانید از روی کاتالوگ آنها پیدا کنید.
اهمیت آگاهی از توان مصرفی یک دوربین مدار بسته زمانی افزایش می یابد که بخواهید برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی خود منبع تغذیه، دستگاه UPS یا باتری مناسب انتخاب کنید. میزان مصرف برق دوربین مداربسته است. این امر شالاید در پروژه های کوچک با سیم شی های کم اهمیت چندای نداشته باشد اما در پروژه های بزرگ که به دلیل مسافت های طولانی کابل کشی احتمال افت ولتاژ وجود دارد اهمیت زیادی دارد.

نحوه محاسبه میزان مصرف برق دوربین مداربسته


میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در کاتالوگ آن قید شده است. پیشنهاد می شود برای محاسبه دقیق تر و ایمنی بیشتر به این اطلاعات دقت فرمائید.

میزان آمپر مورد نیاز دوربین مداربسته


دوربین های ثابت معمولا با ولتاژ 12 کار می کنند و با توجه به آنکه توان مصرفی آنها در ماکزیمم حالت آن بین 5 تا 10 وات است میزان آمپر آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. دوربین های گردان نیز معمولا با ولتاژ 24 کار می کنند و جریان مورد نیاز آنها نیز بیشتر از 2 آمپر نخواهد بود.

توان مصرفی دوربین تحت شبکه IP


نکته مهم در برق رسانی به دوربین های تحت شبکه این است که دقیقا مشابه با میزان آمپر مورد نیازشان تغذیه شوند. زیرا در صورتی که کمتر از میزان مورد نیازشان باشد با قطعی لحظه ای تصاویر مواجه می شوید. البته اگر از نوع POE آن استفاده شود نیازمند محاسبات مربوط به توان مصرفی POE دارد.
میزان مصرف برق دوربین مداربسته به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

عوامل موثر بر مصرف برق دوربین مدار بسته


  • چیپ تصویر دوربین:

نوع چیپ موجود در دوربین ارتباط مستقیم با مصرف برق آن دارد. برای مثال چیپ های تصویر CCD ساختار پیچیده تری داشته در نتیجه مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب:

انواع مختلفی از LED های دید در شب وجود دارند که هر کدام توان مصرفی متفاوتی دارند. ولی به صورت کلی آن دسته که برد دید در شب بیشتری دارند به نسبت مصرف برق بالاتری نیز دارند. LED های IR موجود در ساختار دوربین های مدار بسته با توجه به قدرت و نوع شان نیاز به انرژی برق دارند.
  • نوع دوربین (از نظر چرخشی یا ثابت بودن):

دوربین های گردان علاوه بر برق مصرفی جهت کارکردشان برای چرخش در زوایای مختلف نیز نیازمندانرژی الکتریکی هستند. مقادیر مصرف برق در دوربین های گردان با توجه به مدار مکانیکی آنها و همچنین نوع و سرعت موتور می تواند بین 10 تا 40 وات باشد. لازم به ذکر است که مصرف برق این دوربین ها در حالت ثابت تفاوت زیادی با سایر دوربین ها ندارد.
  • متراژ کابل کشی:

در هنگام کابل کشی برای مسافت های طولانی باید به سطح مقطع کابل مصرفی نیز توجه کنید. زیرا اگر سطح مقطع کابل کم باشد منجر به افت ولتاژ در طول سیم می شود و ولتاژ کافی به دوربین ها و تجهیزات نمی رسد. همچنین از کابل هایی با کیفیت مناسب استفاده نمایید که جنس آنها معمولا تمام مس یا آلیاژی از مس و آلومینیوم یا...است. همچنین استفاده از آداپتورهای با کیفیت را نیز فراموش نکنید و از نوع ارزان قیمت آن استفاده ننمایید زیرا معمولا ولتاژ و آمپر درج شده بر روی آنان واقعی نیست.

آیا می توان میزان مصرف برق در هر دوربین را مشخص نمود؟

میزان مصرف برق دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب تا مسافت 30 متر و چیپ تصویر از نوع CMOS معمولا کمتر از 5 وات است. حال اگر همان دوربین مداربسته را با خصوصیات مشابه در نظر بگیریم و فقط چیپ تصویر آن را از نوع چیپ CCD قرار دهیم میزان مصرف به حداکثر 7.5 وات خواهد رسید.
شایان ذکر است معمولا دستگاه های ضبط DVR و NVR پرمصرف تر از دوربین ها هستند. برای مثال یک DVR هایک ویژن در ماکزیمم حالت کارکرد خود 6.3 آمپر مصرف دارد، در حالیکه این عدد در دوربین به کمتر از 1 آمپر می رسد.
  1. دوربین مداربسته دید در شب
  2. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  3. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  4. انواع دوربین های مداربسته
  5. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  6. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021
  7. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  8. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  9. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  10. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  11. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  12. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  13. دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟
  14. هایک ویژن گزارش مالی 6 ماهه نخست سال 2021 خود را اعلام کرد
  15. چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟
  16. 5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !
  17. چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟
  18. نقشه سيم كشي دوربين مداربسته چگونه است ؟
  19. سيستم كنترل تردد هوشمند
  20. بهترين پلير تصاوير H.265 هايك ويژن
  21. دوربين اسپيد دام هايك ويژن
  22. انواع دوربين مدار بسته از نظر ظاهر
  23. برترين برندهاي دوربين مداربسته حافظه دار در سال 2021
  24. انتقال تصوير دوربين مداربسته چيست؟
تكنولوژي WDR در دوربين مداربسته چيست و چه كاربردي دارد؟
 


:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تشخیص-چهره-Face-Detection-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند.

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.
 
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

نحوه عملکرد تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

محاسن دوربین های مدار بسته تشخیص چهره

1. کمک به جمع آوری مدارک و شواهد

اگر در محل کارتان نیازمند سیستم نظارتی هستید که بتواند در جمع آوری شواهد و مدارک در هنگام نیاز به کمکتان بیاید دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره کارایی لازم را در این خصوص دارند. و می توانند مدارک کافی را برای مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختیارتان بگذارند.

2. جلوگیری از وقوع جرم

در واقع یکی از وظایف اصلی یک سیستم نظارتی جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است و این سیستم ها می توانند عملکردی پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در این راستا با نصب دوربین های مداربسته تشخیص چهره در مکان هایی با امکان بالای وقوع جرم می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

3. ارتقا امکانات نظارتی و کنترل و مدیریت فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان یا محیط اداری بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارتی خود را به دوربین های تشخیص چهره مجهز می کنید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سرور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

سرور ها در واقع همان کامپیوتر های معمولی هستند که ظرفیت بالاتری داشته و توان گرافیکی پیچیده تری دارند و به عنوان سرویس دهنده اصلی به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه همواره روشن و در دسترس اند. وظیفه یک سرور کامپیوتری، ذخیره، بازیابی و ارسال اطلاعات به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.
سرور ها در نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته تحت شبکه می توانند به جای دستگاه های ضبط NVR مورد استفاده قرار گیرند. معمولا برای ضبط تصاویر در بستر تحت شبکه از دستگاه ضبط NVR جهت نظارت، کنترل و مدیریت مکان مورد نظر استفاده می گردد. اما گاهی اوقات به دلیل وجود سرور های قدرتمند با ظرفیت خالی در ادارات یا سازمان های بزرگ و یا به منظور ارائه عملکردهای تصویری پیچیده تر از سرور ها استفاده می شود.

محاسن استفاده از سرور

1. امکان نصب نرم افزار های متعددی بر روی سرور ها وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و آپشن های متعدد و ویژه ای نیز دارند. این قابلیت ها در برخی از نرم افزار های vms مانند hikvision ivms و dahua pss رایگان است. اما در برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه است. مانند نرم افزار blue iris که نسبتا هزینه کمی دارد و یا نرم افزارهایی همچون milestone, exacq, Avigilon که مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هستند.
2. سرور ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توانند از چندین هزار عدد دوربین در یک بستر تحت شبکه پشتیبانی کنند.
3. در سرور ها امکان نصب نرم افزار هایی وجود دارد که دارای قابلیت های پیشرفته ای همچون پلاک خوانی، تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ و ... هستند.
4. سرور ها دارای قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی بالایی به مراتب بیشتر از NVR ها هستند. در نتیجه از امنیت بیشتری جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات برخوردارند.
5. سرور ها با داشتن پردازنده های قوی در ساختار خود از سرعت عملکرد بالایی برخوردارند.

معایب استفاده از سرور

1. سرورها دارای مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های ضبط NVR هستند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز از NVR ها به مراتب بیشتر است.
2. قابلیت استفاده از تکنولوژی POE در سرور ها وجود ندارد. در نتیجه اگر تمایل به استفاده از POE در نصب دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، هزینه زیادی را باید صرف خرید سوئیچ های POE نمود.

مقایسه کلی دستگاه ضبط NVR و SERVER


به دلیل آنکه اکثر مشتریان به دنبال راهی ارزانتر هستند کمتر از سرور و بیشتر از دستگاه ضبط NVR استفاده می نمایند. همچنین NVR ها نصب آسانتری نیز نسبت به سرورها داشته، مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نیز نسبت به سرور ها دارند.
از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرورهای کامپیوتری می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و در صورت استفاده از NVR دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه و نرم افزار های مختلف و .... در سرور ها چشم پوشی نمود.

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد باید توجه نمود. این فاکتورها تعیین کننده گزینه مناسب تر برای شما هستند. اخیرا NVR هایی به بازار آمده اند که قیمت بالاتری داشته و برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد در آنها وجود دارد.

نتیجتا به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری پیشنهاد می گردد.
 
  1. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نکات خرید دوربین مدار بسته
  4. برترین برند دوربین مداربسته
  5. نمایندگی هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
  8. قیمت دوربین مداربسته
دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

شمارش-افراد-People-Couning-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
دستیابی به آمار دقیقی از میزان تردد مشتریان و همچنین کارکنان مراکز اداری، تجاری و ... در ساعات مختلفی از شبانه روز می تواند به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان و کنترل فعالیت های پرسنل کمک شایانی کند. همچنین وقوع حوادث طبیعی یا غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، جرم و جنایت و … نیز بر لزوم نصب سیستم های دارای قابلیت پردازش تصویر به منظور نظارت بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.
از این رو تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و امنیتی با تولید نرم افزارهایی با قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و … در صدد رفع نیاز های کاربران برآمده اند.
Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.
خرید دوربین مدار بسته

الگوریتم شمارش افراد در دوربین مداربسته

در ابتدا دوربین شروع به بررسی پیکسل به پیکسل تصویر بین دو فریم متوالی می کند. برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد(Motion Detection). الگوریتم های خاصی در داخل نرم افزار شمارشگر تعریف می شوند که داده های آن می تواند بر اساس ویژگی های ظاهری یک انسان باشد. برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.
هایک ویژن تهران   hikvision

نحوه عملکرد شمارشگر افراد

  1. ورودی ها و مناطق وسیع را می توان با اتصال چندین دوربین سقفی پوشش داد.
  2. ابتدا دوربین مدار بسته حرکات افراد را دنبال می کند.
  3. سپس دوربین به نرم افزار شمارنده متصل شده و با دقت بسیاری بالایی تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور می کنند تشخیص داده و ثبت میکند.
  4. سپس اطلاعات بدست آمده به کامپیوتر مرکزی از طریق کابل، شبکه داخلی، اینترنت و ... منتقل می شوند.
  5. افراد با عبور از منطقه مورد نظر با توجه به جهت حرکتشان شمارش می شوند که می تواند از بالا، پایین، چپ یا راست باشد و بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام داده اید دارد.
  6. در صورت لزوم می توانید برای بهینه سازی عملکرد دوربین و افزایش دقت شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های مختلف تغییر دهید. برای مثال در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها مانع از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش دهید.

برخی از مزایای این سیستم:

  • با استفاده از دوربین هایی با امکان شمارش لحظه ای افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است که این امر می تواند بر تحقیقات و روش های بازاریابی یک کسب و کار تاثیر گذار و کمک کننده باشد.
  • با استفاده از این تکنولوژی می توان ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را تشخیص داد که این امر مدیریت یک مرکز تجاری را به مراتب آسانتر می سازد.
  • امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند.

همانطور که می دانید هر فناوری دارای میزانی از درصد خطا است. نرم افزارهای شمارش گر افراد یا People Counting در دوربین های مدار بسته ای که تاکنون به بازار آمده اند دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد می باشند. دوربین های مداربسته زیادی با برند های مختلف دارای این قابلیت هستند اما می توان گفت برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.

  دوربین مداربسته آنالوگ    

دوربین مداربسته اسپید دام  


:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,
برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداد دوربین بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.
در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.
ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.
در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.
ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.
انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.
یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.
این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.
تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.

تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:
  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.

 

منابعی برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های مداربسته:

  1. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  2. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  3. سیستم کنترل تردد هوشمند
  4. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  5. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  6. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  7. دوربین مداربسته دید در شب
  8. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  9. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  10. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  11. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  12. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال
  13. انواع دوربین های مداربسته
  14. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  15. DVR Acusense هایک ویژن
  16. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز 
    عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  17. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  18. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  19. چگونه با طراحی سایت مخاطب بیشتری جذب کنید
  20. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  21. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  22. آینده سیستم نظارت تصویری در املاک
  23. چگونه ابداعات امنیتی آزادی را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت می‌کند؟

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()