نوشته شده توسط : جعفر

 

نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید، شعار تبلیغاتی، رنگ هایی که در لوگو و طراحی های خود بکار برده اید و محتوایی که منتشر می کنید، جنبه های بصری و پیام برند شما را انتقال می دهند.در واقع برند شما نشان دهنده و در بر گیرنده تمامی فعالیت های تجاری شما است. برای معرفی برندتان درفضای مجازی باید از قبل فکر و برنامه ریزی کنید چون تصویری که از همان ابتدا در ذهن مشتریان شکل می گیرد به سختی قابل تغییر است.

 

با توجه به نکات زیر می توانید برند خود را به صورت حرفه ای به مخاطبانتان معرفی کنید.

نکات زیر را بهتر است انجام دهید

1. جذابیت های بصری.

اگر قصد دارید برای سازمان خود یک پروفایل آنلاین ایجاد کنید، بهتر است از همان ابتدا حرفه ای ظاهر شوید چرا که تصویر سازمان از همان ابتدا در ذهن کاربران شکل می گیرد. وب سایت شما معرف سازمان شماست و هرچه حضور شما در اینترنت حرفه ای تر و جذاب تر باشد، تصویر بهتری از سازمان شما در ذهن کاربران ایجاد می شود. باید خود را طوری معرفی کنید که مشتریان بدانند حرفه ای هستید و کیفیت و خدمات اولویت های شما هستند. اما چگونه ثابت کنیم که در دنیای مجازی هم به اندازه دنیای واقعی حرفه ای هستیم؟ ممکن است کمی ظاهربینانه به نظر برسد اما تجربه نشان داده است که کاربران اینترنت به جنبه های بصری توجه ویژه ای دارند. به همین منظور بهتر است وب سایت یا لوگوی سازمان را به نوعی طراحی کنید که توجه کاربران را جلب کند. می توانید از طراحان وب سایت کمک بگیرید یا از ابزارهای طراحی وب سایت استفاده کنید. من Wix را پیشنهاد می کنم.

article_image_one_473.jpg

2. حضور فعال و ارتباط با مخاطبان.

برای اینکه کسب وکار شما معنا پیدا کند، باید با کاربران در ارتباط باشید. به این منظور باید پیش از انتخاب محتوای سایت، یک استراتژی بازاریابی اتخاذ کنید. این استراتژی باید با نیازها و خواسته های مخاطبان شما همسو باشد. بنابراین، ایجاد یک پروفایل آنلاین تنها طراحی یک وب سایت یا صفحه در شبکه های اجتماعی نیست بلکه انتشار محتوا و مطالبی است که برای مخاطبان شما جالب و حائز اهمیت باشد. به این منظور باید از عبارات و کلیدواژه های خاص بارها و بارها استفاده کنید تا اگر مثلا کاربری مطلبی را در گوگل جست وجو کرد، در صفحه نتایج جست وجو، سایت شما بالاتر از بقیه سایت ها قرار بگیرد (در حوزه بازاریابی اینترنتی به این عمل بهینه سازی موتور جست وجو یا SEO می گویند).

3. ارسال یک پیام منسجم.

از آنجا که در عصر دیجیتال میان مشتریان و سازمان ها کانال های ارتباطی بسیاری وجود دارد (مجلات، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بیلبوردها و...) گاهی مشتریان و مخاطبان از دیدن ده ها پیام متفاوت از سوی یک برند دچار سردرگمی می شوند. به همین منظور باید تلاش کنید تا یک پیام واحد و منسجم را به مخاطبان خود منتقل کنید. اگر پیامی که به مخاطبان خود منتقل می کنید واحد و منسجم باشد، تصویری محکم و به یاد ماندنی از سازمان شما در ذهن مخاطبان شکل خواهد گرفت و هر کجا نشانه ای از شما ببینند (لوگو، شعار یا نقاشی) فورا به یاد شما خواهند افتاد. همین امر موجب می شود که مشتریان بارها و بارها به شما رجوع کنند و به شما وفادار باشند. پیام شما باید معرف ارزش های سازمان باشد و با تصویری که از سازمان خود ارائه کرده اید، همخوانی داشته باشد.

4. رهبری افکار مخاطبان.

تمام بازاریابان، بازاریابی و تبلیغات را خوب بلدند اما کمتر کسی می تواند افکار را رهبری کند. رهبری افکار، کار آسانی نیست و نیازمند زمان و تلاش بسیار است اما اگر به جای تبلیغات به روش های سنتی بتوانید افکار را رهبری کنید، از تمام رقیبان خود یک قدم جلوتر خواهید بود. اگر رهبری افکار را فرابگیرید، دیگر تنها یک بازاریاب نیستید، بلکه یک رهبر هستید و این یعنی نفوذ بیشتر. اما چگونه رهبر افکار شویم؟ هیچ کس رهبر به دنیا نیامده و این مهارتی است که باید به مرور زمان کسب کنید. وظیفه رهبر افکار، تنها ارائه محتوا نیست. او مسائل و گرایشات را از زوایای مختلفی بررسی می کند، راه حل های جایگزین را در نظر دارد و می تواند گرایش های مردم را پیش بینی کند.

نکات زیر را بهتر است انجام ندهید

1. تظاهر کردن.

هرگز به آنچه که نیستید تظاهر نکنید چرا که اگر تظاهر کنید، مشتریان شما احساس می کنند در معامله با شما فریب خورده اند، اعتماد خود را از دست داده و وجهه سازمان و تصویری که از شما در ذهن مشتریان نقش بسته، مخدوش خواهد شد. بهتر است سازمان خود را همان گونه که هست، بر اساس فرهنگ، اصول و ارزش هایش معرفی کنید. اگر هنگام معرفی سازمان شفاف عمل کنید، میان آنچه مشتریان درباره شما می خوانند با آنچه در عمل می بینند تفاوتی نخواهد بود و این یعنی تصویر یک برند قابل اعتماد.

2. استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک خیابان یک طرفه.

شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی متفاوتند از این جهت که شما از رسانه های سنتی تنها برای معرفی برند خود به عموم مردم استفاده می کنید. اما شبکه های اجتماعی مانند یک خیابان دوطرفه اند. ایجاد یک پروفایل آنلاین تنها به معنای ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا یک حساب کاربری در توییتر نیست. شما در شبکه های اجتماعی باید با مشتریان گفت وگو کنید، از آنها نظرسنجی کنید و به سوالات و مشکلات آنها پاسخ دهید. از این طریق شما به مشتریان اعلام می کنید که به نظرات آنها اهمیت می دهید و آنها نیز در امور مربوط به برند شما سهم دارند.

3. کپی برداری و تقلید از برندهای دیگر.

کپی برداری عملی است که نه به مذاق مشتریان خوش می آید و نه به مذاق کسب وکارهای دیگر. به جای تقلید از برندی که مدت ها است جای خود را میان مشتریان باز کرده، بهتر است تحقیق کنید و ببینید که نیازهای بازار کدامند و چگونه با استفاده از تاکتیک های مختلف می توانید محصول یا خدمات متفاوت عرضه کنید. آنچه شما را از سایرین متمایز می کند در واقع نقطه قوت شما است. با نوآوری و فرهنگ سازمانی منحصربه فرد می توانید تصویری متفاوت از برند خود ارائه کنید.

4. فراموش کردن دنیای واقعی.

هرچند نقش دنیای مجازی در حفظ و بالا بردن وجهه یک برند غیرقابل انکار است اما نباید دنیای واقعی را فراموش کنیم. می توانید با سازمان های محلی، اتاق های بازرگانی یا موسسات خیریه همکاری کنید. فراموش نکنید که امکان ایجاد ارتباطات حضوری و عاطفی از طریق دنیای واقعی بیشتر از دنیای مجازی است. با مشتریان و رهبران سایر برندها ارتباط حضوری برقرار کنید و برند خود را در دنیای واقعی نیز معرفی کنید. هر یک از این افراد می توانند دوستان یا مربیان آینده شما باشند.

5. نادیده گرفتن عوامل برون سازمانی.

هرچند عواملی چون فرهنگ و فلسفه سازمانی در شکل گیری یک برند نقش مهمی ایفا می کنند اما هنگام معرفی سازمان، نباید عوامل خارجی و عرصه های دیگر را نادیده بگیریم. باید گرایشات سهامداران و عوامل اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و سیاسی را همواره در نظر داشته باشیم و ببینیم که هر یک از این عوامل چگونه برند ما و وجهه آن را نزد مشتریان تحت تاثیر قرار می دهند. اگر این عوامل را در نظر داشته باشید، برند شما برای مشتریان معنا می یابد و آن را به خاطر خواهند سپرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

این که شما چگونه توسط دیگران درک می شوید، در واقع به تلاش تان بستگی دارد. باید به سوال های زیادی پاسخ دهید. سوالاتی نظیر این که آیا شخصیت شما کسل کننده است یا هیجان آور؟ دوست دارید وقتی شما را به خاطر می آورند، چگونه باشید؟ تاثیرگذار، معمولی یا غیرقابل اعتنا؟ اما باید گفت که همیشه این طور نیست. گاهی اوقات افرادی را می توان دید که با وجود تلاش بسیار برای شناساندن خودشان، موفقیت چندانی حاصل نمی کنند.

 

از این بدتر زمانی است که برخی دیگران را قانع می کنند که در صدر قرار دارند و بسیار مورد توجه هستند، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی متوجه می شوند که چنین برداشتی فقط یک سراب بوده است و تصویرشان به راحتی فراموش و از ذهن ها پاک می شود. بنابراین باید تصویری واقعی از خود شکل دهید. تصویری که صداقت، درستی و ارزش های واقعی ارکان اصلی آن را تشکیل می دهند.

در اینجا برخی از روش هایی که می توان به کمک آنها برندی مشخص و پایدار از خود در اذهان مخاطبین ایجاد کرد، برمی شماریم. اینها نکاتی هستند که در صورت رعایتشان شخصیتی تاثیرگذار را تداعی خواهند کرد. اصل اساسی در این روند آن است که به انتظارات مخاطبینمان در مورد خود توجه کنیم. برند موفق شخصیت ما همان تصویری است که آنها از آن لذت می برند، نه آن ذهنیتی که ما از خودمان داریم.

article_image_one_425.jpg

1- به عناصری که می خواهید آنها را در مورد خودتان ترویج دهید، فکر کنید و سپس مواردی را که تصور می کنید برای جلب توجه دیگران نیاز است، فهرست کنید.
2- تلاش کنید توانایی هایتان را که بیانگر گذشته، تجارب و موفقیت های شما هستند، فهرست کنید.
3- یک منشور برند برای خودتان بسازید. منشوری که در آن به سوالات نظیر این که چه کسی هستید، به چه چیزهایی افتخار می کنید، چرا متفاوت هستید و در چه کارهایی خوب عمل می کنید، پاسخ داده شود.
4- نقل قول ها یا نکات کلیدی که مشتریان یا طرفدارانتان در مورد شما گفته اند، فهرست کنید.
5- روزمه تان را فراموش کنید و تلاش کنید که بیوگرافی خودتان را در قالب یک پاراگرافی به گونه ای که داستان زندگیتان را به طور کامل بیان کند، بنویسید.
6- نمایه ای آنلاین برای خودتان ایجاد کنید. مثلا وبلاگ یا وب سایت بسازید و اطلاعات کلی از خودتان را در آن بگنجانید.
7- مطمئن شوید که در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های پربیننده مرتبط با رشته کاریتان، حضور دارید.
8- کارت ویزیتی متناسب با محلی که می خواهید در آنجا حضور یابید، طراحی کرده و همراه خود داشته باشید.
9- به ایمیل ها و سایر مکاتباتتان دقت داشته باشید و دستور زبان درست را در آنها رعایت کنید.
10- مراقب باشید که همیشه لبخند بر چهره داشته و به چشم افراد نگاه کنید و با اطمینان به دیگران دست بدهید. به لباسی که می پوشید، دقت داشته باشید. رسا و با اعتماد به نفس صحبت کنید. سرتان را بالا گرفته و شانه هایتان را به عقب بیندازید.

و نکته آخر این که کسی باشید که خودتان یا افرادی که می شناسید به آن افتخار کنند. شخصیتی باشید که دیگران دوست دارند زمانی را با او سپری کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در دنیای گجت ها این شعار مرسوم است که " خودتان خودتان را بخورید، یا دیگران این کار را می کنند". استراتژی های چند برندی همواره برای تضمین بقا در بازار توسط متخصصین بازاریابی و برندینگ مورد استفاده قرار میگیرد، گاهی به دلیل کاهش سودآوری تولید و توزیع یک محصول، محصولات مشابه با نام تجاری دیگر و حتی با قابلیت های دیگر یا ارزش پیشنهادی جدیدی وارد بازار میشود تا به کمک این استراتژی سودآوری افزایش یافته و یا سهم بازار محصولات افزایش یابد.

 

این رویکرد را در ادبیات برندینگ " خودخوری " می نامند. وقتی با متخصصین عرصه ی برندینگ صحبت می کنیم، آنها دلایل زیر را علت بروز استراتژی های چند برندی و یا همان خودخوری در برند، میدانند.

1- آنها معتقدند که این استراتژی سبب افزایش وابستگی خرده فروشان به محصولات ما میشود زیرا آنها قفسه ای خود را با انواع محصولات ما و با نام های مختلف پر میکنند و اصطلاحا shelf space خرده فروشان را افزایش میدهیم و این مورد احتمال فروش محصولات را افزایش میدهد.

article_image_one_435.jpg

2- به علت تغییر الگوهای مصرف در دنیای امروز معمولا مصرف کنندگان برای کالاهای تند مصرف، برندهای مختلف را تست میکنند تا به انتخاب نهایی برسند و در هر صورت انتخابشان از بین محصولات ما خواهد بود.

3- برندهای جدید از بعد ایجاد انگیزه و خلق جو خلاقانه در فرایند تولید و همچنین ایجاد تحول در بازار و پاسخ دادن به تنوع طلبی مشتری این استراتژی را پیشنهاد میدهند و دلایل بقا و جاودانگی در بازار را بر اساس ایجاد تحول چشمگیر محقق می سازند.

رویکرد چند برندی زمان کاربردی خواهد بود که تبلیغات مناسبی برای همه ی محصولات و خدمات ارائه گردد و برندهای جدید ما علاوه بر آنکه رقیب هم نیستند، بتوانند سهم بازار رقبا را نیز تصاحب کنند و در کل سودآوری را افزایش دهند. جایگاه یابی در بازار فرایندی است که به صورت مرتب و زمان بندی شده (استراتژیک) یا به صورت موردی در مقابل کنش رقبا (تاکتیکی) صورت می پذیرد که یکی از راهکارهای جایگاه یابی مجدد در بازار و ایجاد آگاهی از برند راهکار چند برندی می باشد. اما در کنار این مزایا این خطر نیز وجود دارد که با تقسیم بازار برای برندهای مختلف سودآوری کاهش یابد زیرا هزینه ی تبلیغات و برندینگ در گام ابتدایی برای هر محصول بسیار بالاتر از تبلیغات و برندینگ محصول ترویج شده در بازار می باشد، پس ممکن است این استراتژی ضررهای مالی زیادی را به سیستم وارد نماید.

  



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اگر در مورد «تصفیه آب های صنعتی» می توان یک گروه فعال و پررونق در لینکدین ساخت، چرا شما نتوانید در حوزه فعالیت خود چنین چیزی را تجربه کنید؟ در لینکدین 2میلیون گروه ساخته شده. شما هم انجامش دهید.
در لینکدین تقریباً دو میلیون گروه ساخته شده است.
 
هر کدام از اعضای این گروه ها نیز می توانند خود یک گروه بسازند.
 
آیا این بدان معناست که شما دیگر فرصتی برای ایجاد و مدیریت یک گروه موفق و پررونق در اختیار ندارید؟
 
حقیقت آن است که پاسخ این سوال، به رویکرد و نگاه خود شما بستگی دارد.
 
واضح است که آن دسته از گروه های لینکدین که به موضوعات مهم و کلان می پردازد، جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کرده اند ولی نکته اینجاست که با برنامه ریزی، برخوردار بودن از دیدی باز و استفاده از ظرفیت های پیدا و پنهان، موضوعات خرد و کم اهمیت تر نیز می تواند در این شبکه اجتماعی برای خود برو و بیایی داشته باشد.
 
به این نمونه توجه کنید:
 
اخیراً در لینکدین توجه من به گروهی به نام Industrial Water Treatment جلب شده است.
 

این مهم است که شما سوالاتی بپرسید که باعث به راه افتادن مباحثات پرشور شود ولی فراموش نکنید که همین بحث و گفتگوها اگر ادامه یابد، می تواند به ایجاد یک کتابخانه ای از اطلاعات مفید وارزشمند منجر شود.

من از جیمز مک دونالد (James McDonald) موسس این گروه – که یک مهندس و متخصص آب شناسی است - درباره نحوه تاسیس گروه Industrial Water Treatment و چگونگی فعالیت و نشاط ادامه دار آن سوالاتی پرسیدم.
 
آنچه که در ادامه می آید، گفته ها و توصیه های ایشان است:
 
1. ابتدا رابطه سازی کنید
 
من سال هاست که در لینکدین پروفایل دارم اما در اکتبر سال 2011 به صرافت افتادم که ببینم از این شبکه چه استفاده هایی می توانم به عمل آورم.
 
پس از چند ماه تلاش، ارتباطات من از 180 به 1000 مورد رسید، که رشد قابل قبولی را نشان می دهد.
 
2. به دیگر گروه ها نیز سر بزنید
 
در مرحله بعدی، در چند گروه مختلف عضو شدم.
 
در همین حین، به فکر تاسیس گروه خودم افتادم.
 
از آنجا که من در یک شرکت تصفیه آب صنعتی کار می کنم، می دانستم که همین قضیه موضوع اصلی گروه من خواهد بود ولی چه کار باید می کردم که گروه من متمایز و متفاوت می شد؟ بر چه اساسی از کاربران می خواستم که به این گروه ملحق شوند؟
 
من به دیگر گروه ها نگاهی انداختم و دریافتم که اولاً بسیاری از این گروه ها به خوبی مدیریت نشده است و در آنها تبلیغات یا پست های نامرتبط زیادی می توان یافت.
 
ثانیاً این گروه ها به اعضای خود اجازه می دادند که هر چیزی را که دوست داشتند، بی محابا پست کنند. یعنی در این خصوص دستورالعمل یا انسجام خاصی مشاهده نمی شد.
 
به نظر من یک گروه خوب و باکیفیت در نقطه مقابله چنین گروه هایی قرار دارد.
 
بنابراین من به ایجاد یک گروه کاملاً مدیریت شده روی آوردم؛ گروهی که در آن هر روز سوالی را مطرح می کنم و به اعضا اجازه می دهم که به آن پاسخ دهند.
 
من از تمام کاربران لیست تماس خود دعوت کردم که به گروه بپیوندند.
 
همچنین لینک مزبور را با چندین گروه دیگر به اشتراک گذاشتم.
 
بدین سان گروه آرام آرام پا گرفت و رشد کرد.
 
3. بر کیفیت اعضا دقت کنید، نه بر کمیت و تعداد آنها
 
تا 26 اوت سال 2012 ما 1000عضو داشتیم.
 
در حال حاضر تعداد اعضای گروه به 1788 نفر رسیده و رسیدن به رقم 2000 نفر نیز چندان دور از دسترس به نظر نمی رسد.
 
ما همچون برندهای مشهور و جهانی، میلیون ها هوادار نداریم ولی برای یک گروه تخصصی و کوچک که در زمینه تصفیه آب های صنعتی فعالیت می کند، این تعداد اعضا رقم بالایی به شمار می رود.
 
ضمناً گروه ما بین المللی است و اعضای آن از کشورهای مختلفی گرد هم جمع شده اند. این خود، نکته ارزشمند و جالبی است.
 
اکنون بین اعضای گروه یک حس دوستی و اعتماد برقرار شده است و این امر به ویژه هنگامی که موضوعات غیرفنی مطرح می شود، بیشتر رخ می نماید؛ مثلاً وقتی کاربران از یکدیگر درباره سال هایی که در زمینه تصفیه آب تجربه اندوزی کرده اند و یا این که اصلاً چرا به این مبحث وارد شده اند، از هم سوال می پرسند.
 
این بحث ها، اغلب کاربران را به بیان خاطرات و داستان سرایی می کشاند و همین موارد به نوبه خود می تواند الهام بخش دیگران در تولید پست های جذاب و خواندنی باشد.
 
در سیصدمین سوال، من این پرسش را مطرح کردم: «شما در زمینه تصفیه آب های صنعتی، چند سال تجربه و سابقه کار دارید؟»
 
تا کنون اعضا در مجموع از داشتن 1516 سال تجربه سخن گفته اند.
 
بر این اساس هر عضو به طور متوسط 25 سال سابقه کار دارد.
 
بد نیست! در این گروه همفکر ما می توانیم از این حجم شگفت انگیز تجربه ها چه استفاده ها که نکنیم!
 
4. از دیگر قابلیت ها غافل نشوید
 
با استفاده از قابلیت جستجو در لینکدین، ما می توانیم به عقب برگردیم و به دنبال پاسخ ها یا موضوعات مختلف باشیم.
 
من از این قابلیت بارها و بارها استفاده کرده ام
 
Search لینکدین یک منبع بزرگ فنی محسوب می شود.
 
این مهم است که شما سوالاتی بپرسید که باعث به راه افتادن مباحثات پرشور شود ولی فراموش نکنید که همین بحث و گفتگوها اگر ادامه یابد، می تواند به ایجاد یک کتابخانه ای از اطلاعات مفید وارزشمند منجر شود.
 
5. قانون وضع کنید
 
قوانینی که من برای گروه ایجاد کرده ام، تا حدودی محدودکننده است.
 
به عنوان مثال فقط من می توانم سوالات اصلی را مطرح نمایم.
 
سپس اعضا می تواند ذیل این سوالات کامنت بگذارند.
 
بخش های Promotions و Jobs را نیز غیرفعال کرده ام بنابراین کسی نمی تواند به این بخش ها پستی ارسال کند.
 
هنوز هم برخی از اعضا هستند که می خواهند چنین کاری انجام دهند ولی من هر روز صبح این دو قسمت را چک می کنم و بیشتر پست های ورودی را حذف می کنم زیرا اکثراً تبلیغاتی هستند.
 
البته برخی از این پست ها بد نیست چرا که می توانم از آنها برای طرح سوالات روزانه الهام بگیرم.
 
من هیچ نوع تبلیغاتی را در گروه مجاز نمی دانم.
 
اعضا هم با این قضیه موافقند.
 
بنابراین هر گاه یک پست تبلیغاتی ببینم، بی درنگ آن را پاک می کنم.
 
البته اغلب اوقات اعضا را هم در جریان می گذارم و علت پاک کردن پیغام را به آنها گزارش می کنم.
 
من در ابتدا از عضو شدن شکارچیان مغز (headhunter) در گروه متنفر بودم و با آن مقابله می کردم.
 
این عده به دنبال یافتن و شکار کردن متخصصان و افراد نوآور هستند.
 
ولی اکنون وقتی می بینم که پیوستن این افراد به گروه ما می تواند تعداد اعضا را افزایش دهد و از سوی دیگر برخی فرصت های شغلی را در اختیار برخی از اعضا قرار دهد، این ممنوعیت را لغو کرده ام.
 
فعالیت شکارچیان مغز مخل مباحثات جاری گروه نیست. بنابراین فکر می کنم تصمیم درستی گرفته ام.
 
6. هوشمندانه مدیریت کنید
 
کلید اصلی مدیریت کردن یک گروه موفق، این است که اعضا – و خودتان - را با عادات روزانه بار بیاورید و وفق دهید.
 
من خودم بر سوالی که فردا باید بپرسم، تمرکز می کنم.
 
کار من در هر روز صبح این است: پاسخ ها و کامنت های شب گذشته را بررسی می کنم؛ عضویت کاربارن جدید را تایید و فعال می نمایم؛ و سوال جدیدی پست می کنم.
 
از آنجا که اعضای گروه ما افراد تحصیل کرده ای از قبیل مهندسین و شیمی دان ها هستند، نحوه رفتار درست و خوب با دیگر اعضا را بلدند.
 
دلبستگی برخی از آنها به گروه بسیار زیاد شده است به گونه ای که گاهی اوقات فکر می کنم آنها برای خواندن پست بعدی و ارائه نظر و پاسخ خود به سوالات، زندگی می کنند!
 
7. بر اهداف محسوس و نامحسوس تمرکز کنید
 
تاسیس این گروه، درآمد و یا کسب و کار مستقیمی برای من ایجاد نکرده است.
 
خودم به خوبی این را می دانم ولی در عوض به آنچه که عشق می ورزم رسیده ام؛ یعنی کمک به سیلان دانش در حوزه ای که به آن علاقه مندم.
 
اکنون من همکارانی از سراسر جهان دارم که برخی از آنها حتی نام کاربری من در گروه را نمی دانند. این فوق العاده است!
 
یکی از اعضای گروه چندی پیش از من خواست که با او در نوشتن یک کتاب همکاری می کنم.
 
آیا تعداد اعضای گروه من به یک میلیون نفر خواهد رسید؟ خیر.
 
در جهان یک میلیون متخصص تصفیه آب وجود ندارد ولی اکنون 1788 تن از آنها به شیوه ای که تا کنون سابقه نداشته است، با یکدیگر بده بستان علمی دارند. 


:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

بک لینک سازی اصول خاص خود را دارد و اگر در بک لینک سازی حرفه ای عمل نکنید حتی ممکن است وبسایت شما پنالتی شود و ضربه های محلکی به وبسایتتان وارد کنید. به همین دلیل سعی کنید از وبسایت های با قدرت بالا و امن بک لینک بگیرید تا با مشکل روبرو نشوید.

یکی از بهترین بک لینک سازی ها ایجاد پروفایل در وبسایت های پر قدرت آموزشی با پسوند EDU است. در زیر می توانید لیست برخی از سایت هایی که شما می توانید در آنها اقدام به ایجاد بک لینک های آموزشی کنید را مشاهده می کنید.  در این وبسایت ها پروفایل خود را ایجاد کنید و بک لینک قدرتمند EDU را به سایت هدف خود ارجاع دهید. موفق باشید.

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت شرکتی
  5. طراحی سایت شرکتی
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت شرکتی
  8. طراحی سایت شرکتی
  9. طراحی سایت شرکتی
  10. طراحی سایت شرکتی
  11. طراحی سایت شرکتی
  12. طراحی سایت شرکتی
  13. طراحی سایت شرکتی
  14. طراحی سایت شرکتی
  15. طراحی سایت شرکتی
  16. طراحی سایت شرکتی
  17. طراحی سایت شرکتی
  18. طراحی سایت شرکتی
  19. طراحی سایت شرکتی
  20. طراحی سایت شرکتی
  21. طراحی سایت شرکتی
  22. طراحی سایت شرکتی
  23. طراحی سایت شرکتی
  24. طراحی سایت شرکتی
  25. طراحی سایت شرکتی
  26. طراحی سایت شرکتی
  27. طراحی سایت شرکتی
  28. طراحی سایت شرکتی
  29. طراحی سایت شرکتی
  30. طراحی سایت شرکتی
  31. طراحی سایت شرکتی
  32. طراحی سایت شرکتی
  33. طراحی سایت شرکتی
  34. طراحی سایت شرکتی


:: بازدید از این مطلب : 1613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

وقتی یک پیوند اعتماد بین یک شرکت و مشتری های آن شرکت برقرار می کنید، شما این رابطه بین سرویس دهنده و مشتری را حفظ و پیگیری می کنید. وقتی که طرفین به صورت رو در رو با یکدیگر صحبت می کنند، شما قوی ترین حالت این روابط را دریافت می کنید که در نتیجه افزایش و بهبودی وفاداری مشتری به سرویس دهنده را به دنبال دارد. این احساس صمیمیت را به ما منتقل می کند پس دیگر نیازی نیست که در بانک ها برای پرداخت صورت حساب ها قدم بزنیم و زمان زیادی را صرف کنیم، یا به فروشگاه های فیزیکی برویم تا چیزی بخریم، زمانی که می توانیم همین کار را به صورت آنلاین انجام دهیم.

یک طرح بد باعث از بین رفتن وفاداری مشتری می شود

یک شرکت معمولا تمایل به ساخت سیستمی دارد که به مشتری های آنلاین کمک می کند. با این حال اگر این سیستم به درستی طراحی نشود می تواند به رابطه شرکت مذکور و مشتری های آن لطمه وارد کند. درک مردم تغییر کرده است، و آن چه که مشتری ها در هنگام هدایت شدن می گویند بسیار مهم تر از شرکت هایی هستند که برای دریافت توجه فریاد می زنند.

مشتری همیشه حق دارد

شما می توانید در مورد یک برنامه از بررسی ها و رتبه بندی ها اطلاعات زیادی کسب کنید. این به مشتری ها توانایی و قدرت شکستن کل اعتبار یک شرکت و تنها بر اساس بررسی های آنلاین اعطا می کند. فقط کافی ست سری به play store و app store بزنید و تمام برنامه هایی که ضعیف طراحی شده اند را بررسی کنید. می توانید نگاهی دقیق تر به بخش بازبینی کنید و افراد بسیاری را خواهید یافت که از برنامه هایی که کار نمی کند شکایت می کنند و یا در مورد طراحی های ناقص یا پیچیده کردن ساده ترین کار ها صحبت می کنند.

 

به مشتری اهمیت دهید

از زمانی که شروع به توسعه می کنید تا زمانی که محصول را آزاد می کنید همیشه مشتری را در بالای ذهن خود نگه دارید. آن ها برای این کار شما را تحسین خواهند کرد و همتایان آنلاین آن ها صدایشان را خواهند شنید. وفاداری مشتری و برند با تجربه مثبت و لذت بخش ایجاد می شود. از آن جا که همه ما به دنبال رسیدن به بالاترین حد از وفاداری مشتری هستیم پس باید بدانید که چه چیزی شما را به این وفاداری خواهد رساند. اگر شما می توانید تغییری را اعمال کنید که وفاداری مشتری را ایجاد کند پس شانس این نیز وجود دارد که درآمد نیز افزایش یابد. بنابراین بهبود قابلیت استفاده افزایش وفاداری مشتری را به دنبال دارد؟ جواب قطعا مثبت است علی الخصوص زمانی که در حال بهبود درک قابلیت استفاده هستید.

طراحی سایت  یک موضوع و حرفه ای تخصصی است. شرکت طراحی سایتپیام آوا با ده سال تجربه در زمینه طراحی سایتو طراحی اپلیکیشن و بیش از 1000 نمونه کار موفق در زمینه طراحی سایتمی تواند حرفه ای ترین سایت ها را برای مشاغل مختلف طراحی و به شما عزیزان تقدیم کند. طراحی سایت حرفه ای را با پیام اوا پردازش تجربه کنید.

حفظ مشتری ها یک معامله بزرگ است

با وجود اینکه بسیاری از مردم تمایل دارند تا کاربران جدید را جذب کنند، اما این گفته ی قدیمی که می گوید به صرفه تر است که مشتری های موجود را خوشحال نگه دارید تا اینکه مشتری های جدید ایجاد کنید، به طور شگفت انگیزی حقیقت محض است. این حرف کاملا با طراحی تجربه کاربری در ارتباط است  و چند چیز وجود دارد که همیشه باید در ذهن داشته باشید.

  • آیا دارید روی مشکل درستی کار می کنید؟
  • آیا طرح شما راه حل مشکل را به بهترین روش ممکن ارائه می دهد؟

درک و قدرت طراحی

به طور مثال، یک سیستمی که برای خرید هر فنجان قهوه به شما پاداش یا کارت هایی برای گرفتن یک قهوه مجانی می دهد در نظر بگیرید. برای به دست آورن یک فنجان رایگان ده فنجان قهوه لازم است. سپس هر فنجانی که خریداری می شود یک گام افزایشی را نشان می دهد که برابر با ده درصد است. (ده برابر ده‌ درصد برابر با یک صد درصد). فرض بر این است که چگونه مردم پیشرفت خود را در شرایط مطلق قضاوت می کنند که در آن هر گام به جلو وزن یا ارزش برابر دارد. اما آیا این طور است که مردم ریاضی را انجام می دهند؟ مردم چگونه پیشرفت خود را قضاوت می کنند؟ درک آن ها از پیشرفت چیست؟ خب، تحقیقات نشان می دهد که در شرایطی مانند این، مردم به شدت تحت تأثیر روش تحویل یا نمایش اطلاعات قرار می گیرند. و از آن جا که تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته اند. تأثیر هر گام به جلو، نسبت به شرایط مطلق مورد قضاوت قرار می گیرند.

پیشرفت به سوی هدف شامل دو جنبه است:

  • چه میزان پیشرفتی صورت گرفته است؟
  • چند مرحله باقی می ماند؟

برای مثال، فردی که دو بار خریداری کرده است، خرید سوم را به عنوان تاثیر گذار تر می بیند، زمانی که او بر روی خرید هایی که قبلا ساخته شده تمرکز می کند.(به عنوان مثال اضافه کردن خرید دیگری به دو موجود که ممکن است به نظر برسد که ۵۰٪ پیشرفت داشته است)، به جای آنهایی که باقی مانده اند (به عنوان مثال تنها ۱۲٫۵ درصد فاصله را برای دستیابی به خرید های باقی مانده حذف می کند). این به این معنا نیست که مردم محاسبات ریاضی را با توجه به تمامی این محاسبات انجام می دهند. در ابتدا، تمرکز بر روی پیشرفت انباشته، انگیزه بیشتری نسبت به تمرکز بر روی پیشرفت باقی مانده دارد. اما به سوی تعقیب هدف، تمرکز بر پیشرفت باقیمانده، انگیزه بیشتری دارد. در حالی که خرید اولین قهوه تنها ۱۰٪ (۱ از ۱۰ مورد) فاصله هدف را کاهش می دهد،خرید از آخرین مورد فاصله را با ۱۰۰٪ (۱ از ۱ مورد باقی مانده) را کاهش می دهد. نزدیکی به دستیابی به هدف، انگیزه را به دلیل تأثیر درک (بزرگ) این مراحل نهایی افزایش می دهد.

در هر دو حالت، قدرت طراحی برگرفته از این واقعیت است که تأثیر گام های فردی بعدی، هنگامی که با تعداد کمی از اقدامات مقایسه می شود، تاثیر بیشتری داشته باشد. (به عنوان مثال، تعداد کمی از مراحل که قبلا گرفته شده است و یا تعداد کمی از مراحل که باقی می ماند). از آن جا که قضاوت پیشرفت نسبت به نوع مقایسه ها مربوط است، خود طراحی نقش حساسی را در آن چه که مردم در هر نقطه خاصی از این فرایند به آن توجه می کنند ایفا می کنند.

طرح های خود را تست کنید و به قوانین کاربرد پذیری خود بچسبید

این ممکن است ساده به نظر برسد اما شما خواهید فهمید که متأسفانه اغلب قوانین کلاسیک UX در زمینه طراحی دیجیتالی نادیده گرفته می شود. تست کردن طرح هایتان از اهمیت بسیاری برخوردار است. قوانینی وجود دارند، بنابراین شما می توانید پیگیر آن ها شوید. با این حال ممکن است فکر کنید قوانین وجود دارند که شکسته شوند، شما باید قبل از انجام آن تفکر خوبی به آن ها بدهید.

محصولات و ویژگی های جدید ایجاد کنید

صرف نظر از این که آیا یک برنامه کاملا جدید یا یک بخش در وب سایت شما هست یا نه، شما فرصت خوبی برای ایجاد یک تجربه کاربری موثر از ابتدا را خواهید داشت. شما می توانید به کاربر خود تمرکز بیشتری برای تکمیل کارهای شان و گزینه های کمتری که ممکن است باعث ناتوانی در تصمیم گیری شود، را بدهید. آیا واقعا نیاز به مکان و سن کاربر دارید؟ یا می توانید فقط با ایمیل خود کار کنید؟ یا شاید بتوانید این اطلاعات را بدون ورود آن ها به دست بیاورید؟

یک تجربه ی سفارشی ایجاد کنید

کاربران انتظار دارند سفارشی سازی استانداردی را تجربه کنند نه صرفا یک سفارشی سازی لوکس. شما نیاز به ابزار برای یادگیری در مورد اهداف کاربران برای برنامه وفاداری خود دارید. بعضی ممکن است ماشین اقتصادی با روزهای اجاره رایگان تر را بخواهند، اما دیگران می خواهند که اجاره قابل تبدیل برای یک رویداد خاص باشد. این اطلاعات باید برای ردیابی و نشان دادن کاربران در جایی که آنها در مسیر دستیابی به هدف شان هستند استفاده شود.

پیش بینی حرکت بعدی

این کار مستلزم آن است که شما به بیرون از کادر فکر کنید. بسیاری از شرکت ها امروزه مشارکت می کنند که شامل انتقال نکات وفاداری بین آنها برای جبران پاداش است. این نکات را آشکار کنید و یک تعامل یک پارچه ایجاد کنید. برای مثال، اگر شما به میامی پرواز می کنید، می توانید از خدمات مسافرتی خود برای پرداخت هزینه خدمات اجاره اتومبیل استفاده کنید. این بازخورد ها به کاربر شما اجازه می دهد که بدانند شما در مورد تمام لغزش های آن ها فکر می کنید و آن ها را تشویق می کنید که با برند هایی که این نوع همکاری را دارند، باقی بمانند و همگام باشند.

چرا یک بازاریاب باید به تجربه ی کاربری اهمیت دهد؟

نقش حقیقی یک بازاریاب در دوره گذشته افزایش یافته است. در مهارت هایی که یک بازاریاب برای تسلط لازم دارد، تناوبی وجود دارد و بازاریابی از طریق UX یکی از این مهارت ها است. به طور سنتی، تجربه کاربر با طراحی وب سایت مرتبط است. با این حال، تجربه کاربر در واقع هر نقطه تماسی است که اجازه می دهد مشتری شما اجازه می دهد تا قبل از اینکه اولین خرید خود را انجام دهند، با برند شما تعامل داشته باشد و در مرحله بررسی قرار بگیرد.  این شامل تجربه در صفحه، آگهی هایی که در وب نمایش داده می شود، و همچنین عملکرد ایمیل های ارسالی شما است، حتی می تواند برای مثال تی شرت هایی که چند روز پیش به کاربران تان ارسال می کنید باشد.

 UX  و طرفدار های قوی

یک UX عالی حامیان قوی را ایجاد خواهد کرد و وفاداری مشتری را هدایت می کند. بهترین نوع، مشتریان طرفدار و حامی هستند. آیا شما آنها را با تجربه آنلاین ترویج می دهید؟ راه های بسیاری برای هدایت طرفداری با استفاده از UX وجود دارد، اما مشارکت اجتماعی و ارجاع مهم ترین آنها هستند. تعامل اجتماعی به معنای آن است که وقتی کاربری یک تعامل مثبت داشته باشد، تمایل دارد تا آن را با جهان به اشتراک بگذارد. اگر آن ها نمیتوانند این تعامل را به اشتراک بگذارند پس UX شما باعث از بین رفتن طرفدار های تان شده است. راهی برای افراد ایجاد کنید تا بتوانند تعاملات را به اشتراک بگذارند، مانند اشتراک گذاری محتوا، درگیر شدن با نام تجاری شما و خرید. ارجاعات نیز مهم هستند زیرا زمانی که یکی از مشتری های شما یک دوست را به سمت نام تجاری شما هدایت می کند، آنها یک مهر تایید خاص دارند که همراه با آن است. در واقع آن ها در مورد احساسی که نسب به تجربه ای که همراه با برند شما می آید، موضع گرفته اند. به عنوان یک بازاریاب، باید وفاداری را از طریق هر بخش از مشتری خود هدایت کنید. اعطای یک تجربه کاربری خوب به مشتری های تان، به شما کمک می کند تا به این هدف، توسط تلاش برای هدایت وفاداری اساسی، دست یابید. جایی که برند شما در وب ظاهر می شود.

strong advocates with UX

پیام یک دست مهم است

تا به حال در مورد چگونگی ظاهر شدن پیام تبلیغاتی خود فکر کرده اید؟ هنگامی که شما کاربران را با چندین پیام در سراسر وب هدف قرار می دهید، این کار برای شما سردرگمی را به دنبال دارد نه وفاداری. به جای رفتن به کانال های چندگانه برای پیام های بیشتر، با این پیام تکی سازگار باشید. اهداف شرکت شما می تواند با ایجاد یک پیام قوی و برنده قدرت بگیرد که شما می توانید از طریق هر تجربه ی آنلاینی، صرف نظر از اینکه آیا ایجاد محتوا، تبلیغات پرداخت شده و یا کانال های اجتماعی است، ارسال کنید. گر شما یک پیغام مستقیم به کاربران خود بدهید، صرف نظر از اینکه چگونه با برند شما ارتباط برقرار می کنند، در خانه احساس راحتی می کنند، و این باعث می شود تا وفاداری زیاد باشد.

UX خوب درآمد زایی می کند

نگاه دقیقی به فرایند پرداخت تان در این لحظه بیندازید و ببینید که مشتری ها کجا خرید بالقوه خود را رها کرده اند. هنگامی که این نقاط بحرانی را پیدا کرده اید، آنها را مجددا طراحی کرده و دوباره آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام اقدامات تعداد معاملات کامل را افزایش می دهد. یک UX روان در طول فرایند پرداخت بسیار آسان و راحت است که ممکن است همین الان آن را از دست داده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اصول کلی راه اندازی هر وب سایت از دو فرآیند طراحی وب سایت، پشتیبانی و مدیریت وب سایت تشکیل شده است. پس از اینکه مراحل طراحی وب سایت به پایان رسید باید بتوانید وب سایت خود را به خوبی مدیریت کنید.

 

تصور بسیاری از افراد این است که مدیریت وب سایت فقط قرار دادن اطلاعات داخل وب سایت و به روز رسانی مطالب می باشد. درحالیکه مدیریت وب سایت باید همه امور وب سایت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و برای انجام این امور از همکاری افراد متخصص و باتجربه بهره گیرد. از جمله مهمترین وظایف مدیریت وب سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- تدوین آیین نامه، اساس نامه و چشم انداز وب سایت

- برقراری امنیت وب سایت

- کشف اشکالات وب سایت

- ساماندهی کاربران و اعضای وب سایت

- پاسخ گویی به کاربران

مدیریت وب سایت را میتوان در چند بخش تجزیه و تحلیل کرد:

- راهبردی

منظور از مدیریت راهبردی وب سایت تنظیم برنامه و سیاست ها و چشم اندازها و اهداف وب سایت می باشد.

- فنی

مدیریت فنی وب سایت مربوط به مسائل فنی وب سایت از جمله ساختار وب سایت و زبان برنامه نویسی وب سایت می باشد.

- محتوایی

باید ببینیم وب سایت ما خدمات محور است یا محتوا محور. وب سایت های خدمات محور کار اصلی آن ارائه خدمات می باشد. وب سایت های محتوا محور با هدف ارائه محتوا ویژه به کارکنان راه اندازی شده اند.

- گرافیک

همانقدر که محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، گرافیک و زیبایی سایت هم یکی از نکات مهم و ضروری است. مدیریت گرافیک وب سایت باید هم روی طراحی قالب و هم روی مسائل مربوط به گرافیک وب سایت اشراف کامل داشته باشد.

- امنیت

مهمترین و اساسی ترین بخش در مدیریت وب سایت، مدیریت امنیت آن است. زمانی که شما سایتی را راه اندازی میکنید باید آماده ی حمله ی هکرها باشید. ازجمله موارد دیگه ای که میتواند امنیت سایت را مختل کند فاش شدن نام کاربری و از بین رفتن محتوا وب سایت است.

 

با وجود تمام نکاتی که ذکر شد، بازهم مواردی هست که باید هنگام راه اندازی وب سایت و مدیریت سایت به آن توجه کرد که البته در مقالات گذشته و همچنین مقالات آینده بیشتر راجع به این موضوع صحبت میکنیم.

 

  1. طراحی وب سایت
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت فروشگاهی
  4. طراحی سایت تهران
  5. طراحی سایت
  6. طراحی وب سایت
  7. طراحی سایت شرکتی
  8. طراحی سایت فروشگاهی
  9. طراحی سایت تهران
  10. طراحی سایت
  11. طراحی وب سایت
  12. طراحی سایت شرکتی

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

API چیست ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید تعریفی از عبارت API  داشته باشیم. API  یا ( رابط برنامه نویسی کاربردی) مخفف عبارت Application Programming Interface استهمچنین API یکی از مفاهیم پر کاربرد در زبان های برنامه نویسی است. ممکن است شما هم شنیده باشید که بعضی از سایت ها می گویند ما به شما API می دهیم. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که اصولا کد API چیست؟ چه کاری انجام می دهد و چه تاثیری بر روی طراحی سایت ما دارد؟

مفهوم API

همانطور که گفتیم API به معنی رابط برنامه نویسی کاربردی است به عبارتی دقیق تر API به دستور العمل هایی اشاره دارد که نرم افزارها، سخت افزارها، کامپوننت ها و سایت های اینترنتی به وسیله آن باهم در ارتباط هستند.
همانطور که کاربران با فشردن یک دکمه می توانند دستوری را به سخت افزارهای کاپیوتر انتقال دهند یا به وسیله کیبورد یا موس پیامی را به یک نرم افزار منتقل کنند، API نیز ابزاری است که نرم افزارها و سخت افزار ها به وسیله آن و بدون دخالت انسان با هم در ارتباط قرار می گیرند و پیام ها و دستوراتی را به یکدیگر منتقل می کنند. در حقیقت در دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر همکاری میان نرم افزارها و سخت افزارها تنها به وسیله API صورت می گیرد. اگر هنوز پاسخ سوال API چیست ؟ را درک نکرده اید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

طراحی سایت  یک موضوع و حرفه ای تخصصی است. شرکت طراحی سایتپیام آوا با ده سال تجربه در زمینه طراحی سایتو طراحی اپلیکیشن و بیش از 1000 نمونه کار موفق در زمینه طراحی سایتمی تواند حرفه ای ترین سایت ها را برای مشاغل مختلف طراحی و به شما عزیزان تقدیم کند. طراحی سایت حرفه ای را با پیام اوا پردازش تجربه کنید.

API چیست

 API چگونه کار می کند

بگذارید با یک مثال ساده نحوه کار API را برای شما توضیح بدهم. فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین لوازم خانگی برای حجره پدربزرگ خود در بازار تهران طراحی کرده اید تا از این طریق میزان فروش پدر بزرگ شما افزایش یابد و شما هم در کسب و کار خانوادگی فعالیتی داشته باشید. بعد از گذشت چند سال به این نتیجه می رسید که برای گسترش بازار خود بهتر است که یک اپلیکیشن موبایل هم طراحی کنید. خب حالا باید هر آنچه که در سایت به نمایش در می آید در اپلیکیشن نیز همان اطلاعات به نمایش درآید. اگر موجودی فروشگاه شما ۲۰ تلویزیون سامسونگ است و خریداری به وبسایت شما مراجعه کرد و یک تلویزیون سامسونگ سفارش داد موجودی شما در سایت به ۱۹ تغییر می کند. خب کاملا بدیهی هست که این تغییر در اپلیکیشن فروشگاه شما نیز باید سریعا اعمال شود. در یک کلام API نقش سیم رابط و محور انتقال اطلاعات میان نرم افزارها و سخت افزارها در دنیای وب است.

مزیت استفاده از API

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از API بحث های امنیتی در دنیای وب است. رابطهای برنامه نویسی این مزیت را برای وبسایت شما ایجاد می کنند که دسترسی مستقیم سیستم های دیگر به اطلاعات حساس یا خصوصی وبسایت شما بسته شود. بنابراین از لحاظ امنیتی وبسایت شما در معرض خطرات بسیار کمتری قرار می گیرد. همچنین همانطور که گفتیم API ارتباط میان سیستم های اطلاعاتی مختلف تعریف شده و استاندارد جهانی را تسهیل می کند و در نتیجه ارسال و دریافت اطلاعات میان این سیستم ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

 API های برنامه نویسی

مجموعه دستوراتی که فریم ورک های برنامه نویسی مثل جاوا، php، لاراول و … در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند نیز گونه ای از API  به حساب می آید. به عبارتی دقیق تر وقتی به نحوه عملکرد یک فریم ورک برنامه نویسی نگاه می کنیم، برنامه های مختلف باید به شکل استاندار شده ای با هم در تعامل باشند. هسته مرکزی فریم ورک به طور کلی یک نرم افزار است که فعالیت های متعددی را با فراخوانی دستوراتی از پیش تعریف شده به فریم ورک ارسال می کند.

API چیست

همچنین علاوه بر فریم ورک ها، هسته های سیستم عامل ها مانند ویندوز و لینوکس نیز دارای API هستند. به طور کلی برنامه های نرم افزاری با فراخوانی این دستورات بر روی فعالیت های سیستم عامل کنترل های خود را اعمال می کنند.

تفاوت وب سرویس و API

مثال دیگر و پرکاربرد این روزهای تجارت آنلاین وب سرویس های بانکها و ارتباط فروشگاه های آنلاین با آنهاست. هر سایت فروشگاهی برای ارائه خدمات فروش آنلاین لازم است که با وب سرویس های بانک ها در ارتباط باشد. در فرآیند پرداخت آنلاین سایت فروشگاه آنلاین مبلغ کالا و اطلاعات مشتری را به بانک اعلام می کند و در مرحله بعد وب سرویس های تعریف شده در بانک، اطلاعات لازم برای شروع پرداخت را به فروشگاه ارسال می کنند و مشتری با این اطلاعات به سایت بانک هدایت می شود.

برخی از API های پرکاربرد

API در انواع مختلف در سخت افزارها و نرم افزارها وجود دارند. برخی از انواع شناخته شده ی API عبارتند از:
– API سیستم عامل ویندوز برای برنامه نویسی و ارتباط با هسته ویندوز
– API سایت توئیتر برای توسعه ی رابط کاربری سفارشی روی کامپیوترهای رومیزی و گوشی های موبایل
– API جاوا برای برنامه نویسی و ارتباط با هسته ی کتابخانه های جاوا
– API نقشه گوگل برای نمایش نقشه و دریافت اطلاعات در مورد مکان های مختلف جهان
– API بانک های مختلف برای انجام پرداخت آنلاین

نکته پایانی

طراحی سایت حرفه ای در دنیای امروز نیاز به همکاری یک تیم متخصص در زمینه های مختلف دارد. ما در شرکت پیام آو با بهره گیری از متخصصین برنامه نویسی و طراحان گرافیک یک طراحی سایت شرکتی و یا فروشگاه آنلاین با استاندارد های روز دنیا را به شما تحویل می دهیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

یکی از روش هایی که میتوانید کسب و کار خود را به عموم مردم و جهانیان معرفی کنید، وب سایت شماست. چرا که امروزه همگان برای انجام هرکاری ابتدا سراغ اینترنت رفته و نیاز خود را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها جستجو می کنند.

 

اگر هدف وب سایت شما افزایش فروش و توسعه کارتان است، باید به سه نکته توجه داشته باشید:

 

۱ثبت نام و اطلاعات مخاطبان یا مشتریان احتمالی

پس از اینکه سایت خود را طراحی و راه اندازی کردید اولین قدمی که برمیدارید ثبت اطلاعات مخاطبان یا مشتریان سایت جهت ارتباط بیشتر باشد.

برای انجام این کار میتوانید یک محصول یا اطلاعات با ارزش برای بازدید کنندگان تهیه کنید. مثلاً گزارشی رایگان در زمینه کسب و کار شما. سپس فرمی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید و آنها را به گونه ای ترغیب کنید که این فرم را که شامل مشخصات اولیه هر فرد هست را پر کنند. که البته فقط با داشتن محتوای خوب میتوانید به این منظور دست یابید. به این صورت شما لیستی از مخاطبان یا مشتریان احتمالی خود را دارید که میتوانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید.

بعد از انجام این چند ایمیل که محتوای مفید و مورد نیاز مخاطبتان باشد را برای او ارسال کنید. ولی فراموش نکنید که در ارسال ایمیل زیاده روی نکنید. چرا که ممکن است ایمیل های شما تبدیل به هرزنامه برای مخاطب شود.

۲فروش محصولات و خدمات

برای اینکه مخاطب تبدیل به مشتری شود باید صفحه مربوط به محصول شما از لحاظ تبلیغاتی بسیار قدرتمند باشد تا مخاطب را جذب خود کند. باید وب سایت خود را مانند خانه ی خود بدانید. همانطوری که خانه ی خود را با مبلمان و تابلوها، زیبا و دلنشین میکنید باید وب سایت خود را هم به همان اندازه از تبلیغات و محصولاتی که برای مخاطبان جذاب باشد بیارایید. حداقل یک یا چند عکس از محصول خود را در سایت قرار دهید. راجع به محصولات و خدمات خود کاملا توضیح دهید و اطلاعات کامل در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید تا مجبور نشوند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های دیگری مراجعه کنند.

در ضمن به خاطر داشته باشید که حتما پرداخت وجه اینترنتی را هم در امکانات وب سایت قرار دهید.

 

۳با وب سایت کسب و کارتان را به رسانه ها معرفی کنید.

در سایت خود صفحه ای را به رسانه ها اختصاص دهید. در آن صفحه اطلاعات مختصری از خودتان، کسب و کارتان، عکس محصولات با کیفیت چاپ و … را قرار دهید و کار را برای رسانه هایی مانند نشریات، روزنامه ها و … آسان کنید تا شاید خبری در مورد شما چاپ کنند. همچنین می توانید آمادگی خود را برای مصاحبه با نشریات اعلام کنید و فرمی قرار دهید تا افراد علاقه مند به مصاحبه با شما آنرا پر کنند.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 

برای اینکه در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید تنها داشتن یک وبسایت به شما کمک نمیکند ، بلکه لازم است با کلیه تکنیک های مدیریت وبسایت آشنا باشید تا با داشتن یک سایت آبدیت و بروز شده با توجه به الگوریتم های گوگل بتوانید استانداردهای لازم را رعایت نموده و نیازهای کاربران خود را به بهترین نحو رفع کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با رازهای مدیریت وب سایت آشنا شوید .

 

1. طراحی واکنش گرا
با گسترش روز افزون اینترنت همراه بسیاری از کاربران با گوشی های همراه , تبلت و حتی تلویزیون های هوشمند به سایت شما مراجعه میکنند و اینکه سایت بتواند با هر سایز صفحه نمایش هماهنگ باشد بسیار مهم است که در غیر این صورت تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد.اصطلاح واکنش گرا یعنی سایتی که میتواند خودش را با هر سایز صفحه نمایشی هماهنگ کند و به نوعی عرض سایت با توجه به عرض صفحه نمایش دستگاه کاربر تغییر میکند و در این سایتها کاربر دیگر نیازی به اسکرول کردن به چپ و راست نخواهد داشت. واکنش گرا Responsive بودن برای سایتهای امروزی اجباری است .

2. استفاده از سرویس میزبانی معتبر
مهمترین بخش از یک سایت خوب استفاده از سرویس میزبانی وب معتبر و بدون مشکل است. هاست شما باید بتواند با حداقل قطعی کار کند و خودش را با تکنولوژی های روز آپدیت کند تا بتواند کیفیت و امنیت سرویس خود را حفظ کند. تصور کنید شما یک سایت پر بازدید و معتبر دارید و در ساعت اوج بازدید سایت به علت کیفیت پایین سرور و زیرساخت های شرکت خدمات دهنده برای مدتی سایت شما از دسترس خارج شود. در این موقعیت هر ثانیه برای شما ضرر مادی است . پس بهتر است از همان ابتدا یک سرویس دهنده معتبر انتخاب کنید و قبل از سفارش چند مورد از سایتهای بزرگ که از سرویس آنها استفاده میکنند را بررسی کنید.

3. سئوی سایت را همواره بروز کنید
الگوریتم های گوگل مدام در حال آپدیت شدن و تغییرات عمده است که برای مبارزه با اسپمر ها و سایت های جعلی بسیار مهم است . چون گوگل همیشه سعی میکند بهترین و نزدیک ترین نتایج به خواسته کاربر را در اختیارش قرار دهد و این کار بدون داشتن الگویتم ها و فیلتر های قوی امکان پذیر نیست چون بسیاری از سایتها سعی میکنند با استفاده از روش های جعلی خود را به صدر نتایج برسانند. به عنوان یک مدیر سایت باید همیشه با این تغییرات الگوریتم ها آشنا باشید و مطالب و ساختار سایت خود را با آن آپدیت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید ولی در کنار اینها نباید استفاده از اصول اولیه سئو مانند تراکم کلمات کلیدی , تگ های H1-H6 , لینک سازی داخلی و … را فراموش کرد.

4. منوی کاربری ساده
دقت کنید که هر بازدید کننده از سایت شما با هر خواسته و هدفی که از ورود به سایت دارد باید بتواند خیلی راحت بخش مورد نظر خود را پیدا کند و در میان مطالب گیج نشود. سعی کنید بخشهای مهم و پر بازدید سایت را در منوی اصلی سایت و در بخش بالایی قرار دهید و سایر بخشهای کم اهمیت تر را در منوهای ثانویه یا ستون های کناری سایت قرار دهید با این کار میتوانید به کاربر کمک کنید راحت تر به خواسته خود برسد و رضایت بیشتری از رابط کاربری سایت شما داشته باشد. بر اساس استاندارد, هر کاربری باید بتواند در ۳ کلیک به خواسته خود در سایت شما برسد و در غیر این صورت سایت را ترک میکند.

5. تیم حرفه ای مدیریت سایت
یک شخص به تنهایی نمیتواند تمام کارهای یک سایت بزرگ و معتبر را انجام دهد و نیاز دارد که افرادی در این راه به او کمک کنند که میتوانید برای این کار از دوستان خود کمک بگیرید یا از یک تیم حرفه ای مدیریت سایت استفاده کنید که مجموعه ای از برنامه نویسان و گرافیست ها و افراد با تجربه در تولید محتوی و سئو هستند.هر سایتی دارای دوره موفقیت ۲-۴ ساله است و بعد از آن باید تغییراتی در عملکرد سایت ایجاد شود و به نوعی سایت با روند بازار و سلیقه مشتریان آپدیت شود و حضور یک تیم حرفه ای در کنار شما میتواند کمک بزرگی باشد.

 


6. محتوی همه چیز است
برای تولید محتوی وقت زیادی صرف کنید و برای آن اهمیت قائل شوید زیرا این محتوی است که به سایت شما اعتبار میدهد و موتورهای جست و جو برای همین محتوی به شما رتبه میدهند .پس سعی کنید مطالبی بنویسید که مشکلی از کاربران حل میکند و هر از چند گاهی مطالب قدیمی سایت خود را ویرایش کنید و با اطلاعات روز آنها را به روز رسانی کنید.همچنین میتوانید مطالب مرتبط باهم را به هم لینک کنید و با این کار زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید که در سئو سایت هم موثر است.

مجموعه بانی سایت با تیم حرفه ایی شامل برنامه نویسان،گرافیست ها، کارشناسان سئو و محتوا آماده انجام کلیه کارهای وبسایت شما میباشد

7. ساده ولی کارآمد
در طراحی رابط کاربری سایت باید در کنار نکات زیبایی و منحصر به فرد بودن طراحی به راحتی کاربر و بهبود تجربه کاربری هم فکر کنید.مطمئن شوید که کاربران ورودی سایت شما میتوانند به راحتی مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند و به خواسته اش از سایت شما برسد. به عنوان مدیر سایت باید بتوانید که تمامی بخشهای سایت را خودتان تغییر دهید و نیازی به تیم طراحی و سختی های برنامه نویسی نداشته باشید. برای مثال استفاده از یک سیستم مدیریت محتوی معتبر مانند وردپرس WordPress میتواند در این مورد اختیارات زیادی به شما بدهد.

8. نکات امنیتی
امنیت برای سایتهای خدماتی بسیار مهم و حیاتی است و یکی از مهم ترین عواملی است که باعث میشود کاربر بتواند به سایت شما اعتماد کند و همچنین با رعایت نکات امنیتی مانند تعیین سطح دسترسی های مناسب , نصب افزونه های امنیتی , گرفتن بک آپ های روزانه میتوانید تا حد بسیار زیادی سایت خود را از هکر ها محفوظ کنید.

9. سلامت لینک ها
در بازه های زمانی مختلف لینکهای سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام لینکها فعال هستند و کار میکنند. داشتن لینکهای شکسته در سایت که به هیچ صفحه ای ختم نمیشود هم برای کاربران شما ناخوشایند است و هم از نظر سئوی سایت امتیاز منفی حساب میشود و همچنین وجود لینک های شکسته در بخشهای مختلف سایت باعث ضعیف شدن تجربه کاربری User Experience در سایت میشود.

10. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
استفاده از شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری پیدا کرده است و همه افراد در تمامی رنج های سنی از آن استفاده میکنند. مطالب به سرعت از طریق شبکه های اجتماعی پخش میشوند و میتواند پتانسیل بسیار بالایی برای شما داشته باشد تا به صورت رایگان برای سایت خود بازدیدکننده و برای کالا و خدمات خود مشتری پیدا کنید. پس حتما برای سایت خود شبکه های اجتماعی مرتبط ایجاد کنید و محتوی سایت خود را در آنها منتشر کنید و با مدیریت صحیح از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

11. مراقب رفتار آنلاین خود باشید
اگر یک برند یا سایت معروف هستید باید خیلی مراقب رفتار آنلاین خود باشید زیرا زیر ذره بین رقبا هستید و تمامی حرکت های شما توسط منابع مختلفی کنترل میشود و اگر خطای کوچکی مرتکب شوید ممکن است عواقب سنگینی برای شما داشته باشد. برای همین در رفتار با مشتری و انتشار مطالب در سایت و شبکه های اجتماعیتان دقت بالای داشته باشید.

12. ریسک پذیر باشید
برای پیشرفت و افزایش سود آوری یک کسب و کار آنلاین هیچ فرمول ازپیش نوشته ای وجود ندارد و شما به عنوان مدیر سایت باید ریسک پذیر باشید و بتوانید تغییراتی در سایت ایجاد کنید و نتیجه آن را ببینید. ممکن است همین تغییرات کوچک برای سایت شما موفقیت های بزرگی به همراه داشته باشد. مانند تغییر در رابط کاربری سایت , راه اندازی کمپین های تبلیغاتی , ایجاد کدهای تخفیف ویژه و مناسبتی و راه هایی از این دست.

سایت شما معرف هویت آنلاین شماست و کمک میکند بتواند خودتان را به جهان بشناسانید. در دنیای مجازی میلیونها کاربر به دنبال کالا و خدمات شما هستند و این خودتان هستید که میتوانید با مدیریت درست و ایجاد یک استراتژی مناسب با قرار گرفتن در مسیر صحیح سایت خود را به سوی موفقیت و قرار گرفتن در صدر نتایج جست و جو هدایت کنید.امروز در هر موضوعی هزاران سایت راه اندازی شده است و بازار رقابت بسیار داغ است ودر این میاد افراد بسیار کمی به موفقیت و سودآوری رسیده اند

پس کمی فکر کنید و با تدوین یک استراتژی مناسب برای کسب و کار آنلاین خود میتوانید کم کم به موفقیت برسید و فراموش نکنید که در این مسیر بهترین یاری دهنده شما , کاربران فعلی سایت تان هستند که میتوانید به صورت رایگان از نظران و کمک های آنها استفاده کنید زیرا در نهایت همین کاربران هستند که میخواهند از کالا و خدمات شما استفاده کنند.

 

یکی از اهداف اصلی تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی این است که بعد جستجوی حرفه و خدمات متناسب با کسب و کارشان در صفحه اول گوگل باشند،ولی دستیابی به این امر اندکی زمان میبرد و دلیل آن ایندکس شدن صفحات در گوگل است.روش کار گوگل به این صورت است. گوگل فعالیت خود را از زمانی که لینکی برای بررسی به او معرفی می شود، شروع می کند. در این مقاله به شما راهکارهایی را معرفی میکنیم تا سرعت ایندکس شدن صفحات را افزایش دهید

 

1. اکانت گوگل وبمستر
جهت بهبود ایندکس سایت، مهمترین قدم برای هر سایتی نصب یک آمارگیر قوی و ساخت اکانت گوگل وبمستر می باشد. سایت خود را به گوگل معرفی کنید، و وضعیت بازدید روباتهای گوگل از سایت خود را زیر نظر بگیرید.

 

 

 



2. استفاده از Fetch as Google
در اکانت گوگل وبمستر خود میتوانید درخواست بررسی و ایندکس سایت و صفحات مشخصی از آن را ثبت کنید. این کار برای معرفی صفحات جدید سایت و یا آنهایی که به تازگی بروزرسانی شده اند کاربرد دارد.
برای ایندکس سایت از این طریق از نوار کناری و در بخش Health بر روی گزینه Fetch as Google کلیک کنید. آدرس مورد نظر خود را در باکس سفید رنگ وارد کرده و بر روی دکمه Fetch کلیک کنید. پس از بارگزاری مجدد صفحه وضعیت به Successful تغییر می یابد. در این زمان برای ثبت نهایی دکمه Submit to Index را بزنید.



برای ایندکس سایت از این طریق شما دو گزینه پیش رو خواهید داشت، یا خود صفحه را بررسی میکنید یا آدرس مورد نظر با تمام لینکهای موجود در آن را. در هر ماه تنها 10 بار میتوانید از روش دوم و 2000 بار از روش اول برای ایندکس سایت استفاده کنید.

3. نقشه سایت
نقشه سایت بعنوان نقشه راه ربات های گوگل استفاده میشوند و آنها را به صفحات داخلی سایت شما راهنمایی میکنند. برای بهبود وضعیت ایندکس سایت حتما نقشه سایت خود را بسازید و آن را در اکانت وبمستر خود معرفی کنید.

 


4. لینک های ورودی به سایت
اگر صفحاتی که بخوبی توسط گوگل ایندکس میشوند به شما لینک داده باشند، ربات های گوگل به سرعت به ایندکس سایت شما خواهند پرداخت. برای این کار باید لینک های مناسب و با کیفیت از سایتهای دیگر به صفحات خود داشته باشید (لینک سازی خارجی)

5. گوگل پلاس
یک اکانت گوگل پلاس بسازید و در صفحه About آن لینک سایت خود را قرار دهید. با توجه به اینکه پلاس از سرویس های اصلی گوگل است توجه ویژه ای به آن میشود. استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، تلگرام و … نیز برای بهبود ایندکس سایت توصیه میشود.

6. رعایت نکات کد نویسی
شما با رعایت صحیح نکات کد نویسی میتوانید کار رباتهای گوگل را برای ایندکس سایت خود راحت تر کرده و سرعت این پروسه را افزایش دهید. برای بررسی کد HTML سایت خود به سایت W3.org مراجعه کرده از ابزار چک کننده آن بهره بگیرید. در کنار این کار رعایت نسبت متن به کد در صفحات خود را رعایت کنید.

7. سرعت بیشتر، ایندکس بهتر
با کاهش زمان بارگذاری صفحات به همان نسبت سرعت ایندکس سایت افزایش می یابد.سرعت سایت یکی ار مهمترین فاکتورها برای سنجش کارایی و سئو سایت است. گوگل سرعت مناسب سایت را نشانگر کاربرپسند بودن آن میداند و در رنکینگ تاثیر میدهد. 


8. لینک سازی داخلی در سایت
سعی کنید که ارتباط مناسبی میان صفحات داخلی سایت خود ایجاد کنید و لینک های داخلی را بین مطالب مرتبط بسازید. این کار موجب میشود که ربات های گوگل از صفحات ایندکس شده به صفحات جدید سایت شما راه یابند و در نهایت سرعت ایندکس سایت افزایش یابد.

9. محتوای تازه و مفید
بطور مرتب سایت خود را بروزرسانی کرده و در بازه های زمانی مشخص مطالب جدیدی به آن بیافزایید. اگر بطور مرتب و در زمانهای خاصی مطالب جدیدی را در سایت خود منتشر کنید، و یا مطالب قدیمی سایتتان را ویرایش کنید، روباتهای گوگل نیز در همان فاصله های زمانی به سایت شما وارد شده و وضعیت ایندکس سایت شما را بروز خواهند کرد. با این کار فاصله زمانی میان انتشار یک مطلب جدید تا ایندکس آن توسط گوگل به شدت کاهش خواهد یافت.

در نهایت شما میتوانید با استفاده از پنل مدیریت گوگل وبمستر خود و بخش Index Status وضعیت ایندکس سایت خود را مشاهده کرده و تعداد صفحات ایندکس شده از سایت در گوگل را با توجه به تاریخ مشاهده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()